Ικανός και τυχερός ο Ολλανδός πήρε την 4η νίκη του σε έξι αγώνες και προβάδισμα 6 βαθμών στην κούρσα του πρωταθλήματος.

Το Ισπανικό GP μας έδωσε έναν αγώνα άγριας συναρπαστικής ομορφιάς για τους πρώτους 28 γύρους. Η εγκατάλειψη του Λεκλέρκ με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή της Ferrari έδωσε τέλος στην αγωνία.

Χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο ο Φερστάπεν πήρε μια εύκολη νίκη και ταυτόχρονα προβάδισμα στη βαθμολογία.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Κυρίαρχα στοιχεία πριν την εκκίνηση ήταν οι κατάμεστες κερκίδες και η θερμοκρασία αέρα που βρίσκονταν στους 36 βαθμούς Κελσίου, φτάνοντας αυτή του οδοστρώματος στους 47 βαθμούς Κελσίου.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Λεκλέρκ να εκκινεί καλά, ο Μονεγάσκος κατάφερε να κρατήσει το Φερστάπεν πίσω του και να χτίσει διαφορά άνω του δευτερολέπτου προτού δοθεί άδεια για DRS στον 3ο γύρο. Πιο πίσω ο Σάινθ έκανε κακή εκκίνηση τον πέρασε ο Πέρεζ που προσπάθησε ανεπιτυχώς να περάσει και το Ράσελ. Ο Χάμιλτον προσπαθούσε να περάσει το Σάινθ αλλά είχε επαφή με τον Μάγκνουσεν, αμφότεροι έπεσαν στις τελευταίες θέσεις.

 Ο Σάινθ έχασε το πίσω μέρος στην στροφή 4 και βγήκε στιγμιαία εκτός πέφτοντας στην 11η θέση. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Φερστάπεν στον 9ο γύρο και βρέθηκε πίσω από τον Πέρεζ που πίεζε μάταια το Ράσελ. Ο Μεξικάνος έδωσε στο Φερστάπεν τη θέση του και ο Ολλανδός άρχισε να πιέζει το Βρετανό. Το DRS του όμως δυσλειτουργούσε με αποτέλεσμα να μην μπορεί να περάσει.

Ο Ράσελ έπαιζε σπουδαία άμυνα, ακόμη κι όταν το DRS επανήλθε οδήγησε το Φερστάπεν από την εσωτερική και τον ξαναπέρασε έχοντας καλύτερη γραμμή στην έξοδο του σικέιν.  Τρομερή μονομαχία! Όσο οι Φερστάπεν Ράσελ έδιναν μάχη για θέση ο Λεκλέρκ μπροστά αθόρυβα αύξανε τη διαφορά

. Ο Μονεγάσκος που εκκίνησε όπως όλοι με τη μαλακή γόμα, είχε την άνεση να την διαχειριστεί και να βγάλει μ’ αυτή 22 γύρους προτού αλλάξει ελαστικά. Η αλλαγή του σε 2.2 sec και η επιστροφή του στην πίστα με τη μέση γόμα του έδινε σημαντικό πλεονέκτημα για τη συνέχεια.

Μέχρι που έμεινε από υβριδική μηχανή. Στη Red Bull αμέσως άλλαξαν στρατηγική βάζοντας το Φερστάπεν που δεν μπορούσε να περάσει το Ράσελ μέσα ξανά. Ο Ολλανδός είχε αλλάξει ελαστικά (μέση γόμα) μαζί με το Ράσελ στον 14ο γύρο και τον έβαλαν πάλι μέσα στον 29ο γύρο για μαλακή γόμα. Αξιοποίησε την ταχύτητά της για 16 γύρους έφτιαξε διαφορά ενός πιτ στοπ και βγήκε μπροστά από το Ράσελ όταν στον 45ο μπήκε για μέση γόμα.

Έτσι ο Ολλανδός με τρεις αλλαγές ελαστικών βρέθηκε δεύτερος πίσω από τον Πέρεζ.

Το μήνυμα στην ενδοεπικοινωνία ήταν σαφές για το Μεξικάνο που άφησε τον Ολλανδό να περάσει ξανά. Στο φινάλε του αγώνα δήλωνε ικανοποιημένος για το αποτέλεσμα αλλά τόνισε ότι πρέπει να γίνει μια κουβέντα με την ομάδα. Ο Φερστάπεν πάντως τον ευχαρίστησε δημόσια για την βοήθειά του.

Από το Ισπανικό GP πέρα από την απόλυτη επικράτηση της Red Bull, κρατάμε ότι η Ferrari στα χέρια του Λεκλέρκ ήταν ταχύτερη όλων αλλά ο Σάινθ για έναν ακόμη αγώνα ήταν μέτριος. Ότι οι Mercedes βελτιώθηκαν θεαματικά κάνοντας το 3-5.

Ειδικά ο Χάμιλτον κατάφερε παρότι έπεσε τελευταίος να ανέβει 5ος. Αλλά και ο Ράσελ διατήρησε τη θέση από την οποία εκκίνησε δίνοντας σπουδαίες μάχες με τον Φερστάπεν. Πιο πίσω αξίζει να δει κανείς τη σταθερή αξία του Μπότας που έδωσε στην Alfa Romeo τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης αλλά και την επικράτηση του Οκόν έναντι του Αλόνσο ακόμη και εντός έδρας.

Επόμενος αγώνας την επόμενη Κυριακή στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Ο Λεκλέρκ εντός έδρας θέλει νίκη και μόνο για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις.

Για να δούμε αν θα τα καταφέρει. Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Φερστάπεν με 110 βαθμούς και έπεσε δεύτερος ο Λεκλέρκ που παρέμεινε στους 104. Ο Πέρεζ ανέβηκε στην 3η θέση με 85 βαθμούς και ακολουθεί στην 4η ο Ράσελ με 74.

Στους κατασκευαστές η Red Bull με το 1 – 2 και τους 44 βαθμούς πέρασε μπροστά με 195 βαθμούς και ακολουθεί η Ferrari με 169 βαθμούς. Η Mercedes είναι στην 3η θέση με 120 βαθμούς.

Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Μαξ Φερστάπεν τόνισε: “Βγήκα εκτός πίστας καθώς έχασα το πίσω μέρος. Προσπαθούσα να πέρασε αλλά το DRS δεν δούλευε κανονικά αυτό με δυσκόλεψε. Είχαμε τη στρατηγική για να περάσουμε και να κάνουμε το δικό μας αγώνα. Δύσκολη αρχή καλό τέλος. Προσπάθησα να μείνω συγκεντρωμένος δεν ήταν εύκολο».

Ο Πέρεζ συμπλήρωσε: «Έχω πολλούς οπαδούς εδώ και είμαι χαρούμενος που κατάφερα να τους ικανοποιήσω ανεβαίνοντας στο βάθρο. Εν τέλει ήταν ένα σπουδαίο αποτέλεσμα και είμαι ικανοποιημένος».  Ο Ράσελ από την πλευρά του ήθελε κάτι περισσότερο:

«Σήμερα ήταν πολύ δύσκολο, τα έδωσα όλα και είμαι περήφανος που ανέβηκα στο βάθρο, καθώς όλοι στην ομάδα δούλεψαν σκληρά. Ικανοποίηση για την 3η θέση, πήραμε πολλούς βαθμούς. Οι τελευταίοι γύροι ήταν δύσκολοι, προσπαθούσαμε να επιβιώσουμε».

Διαβάστε επίσης

F1 Ισπανία: Στα λάστιχα θα κριθούν όλα!