Χάμιλτον και Φερστάπεν ετοιμάζονται για την 17η μάχη του φετινού πρωταθλήματος σε μια συγκλονιστική πίστα, το Circuit of the Americas.
Απομένουν 6 αγώνες σε ΗΠΑ, Μεξικό, Βραζιλία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία και ΗΑΕ. O Φερστάπεν προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 6 βαθμών έναντι του Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει στο COTA 5 φορές: 2012, 2014, 2015, 2016, 2017. Το 2018 κέρδισε ο Ράικονεν με τη Ferrari, η ιταλική ομάδα είναι πολυνίκης στα Αμερικάνικα GP με 10 νίκες. Η πρώτη ήταν πίσω στο 1975 με τον αείμνηστο Νίκι Λάουντα. Το 2019 κέρδισε ο Μπότας και αυτό το Σαββατοκύριακο γίνεται ο 9ος αγώνας στο COTA καθώς πέρυσι δεν είχαμε GP στις ΗΠΑ λόγω πανδημίας. Στους προηγούμενους 8 αγώνες έχει κερδίσει οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη σειρά, τέσσερις φορές ο poleman και τέσσερις φορές ο δεύτερος.
Η αναβάθμιση του μονοθεσίου της Mercedes και η νίκη του Μπότας στην Τουρκία, έδειξε πως η γερμανική ομάδα έχει τη δυναμική να διατηρήσει τους τίτλους. Ο Χάμιλτον προφανώς θέλει τον 8ο τίτλο και σίγουρα ο Φερστάπεν δεν θα του χαριστεί. Δεν αποκλείεται να χρειαστεί και η τελευταία στροφή, του τελευταίου γύρου, στον τελευταίο αγώνα για να κριθεί η μάχη μεταξύ τους. Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν η Red Bull θα έχει τη δυναμική να ανταγωνιστεί τη Mercedes στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Πέρεζ την προηγούμενη Κυριακή ενθουσίασε τους Αμερικάνους στο Ντάλας, αναμένεται η πίστα να είναι κατάμεστη στον αγώνα.
Το Circuit of the Americas έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά με στροφές που «αντιγράφουν» άλλες πίστες: Π.χ. οι στροφές 3-6 θυμίζουν το σύμπλεγμα Μπέκετς, Μάγκοτ, Τσάπελ στο Σίλβερστον. Οι στροφές 12 έως 15 το στάδιο στο Χόκενχάιμ και οι στροφές 16 -18 τη στροφή 8 στην Τουρκία. Οι οδηγοί αλλάζουν ταχύτητα 56 φορές κατά τη διάρκεια ενός γύρου και η φορά είναι αριστερόστροφη. Από τις στροφές 2 ως 7 τα μονοθέσια κινούνται με 250km/h γι’ αυτό η αεροδυναμική παίζει κορυφαίο ρόλο. Στη στροφή 12 το φρενάρισμα είναι 5G ένας οδηγός 70kg δέχεται δύναμη 350kg. Η ανηφόρα στην πρώτη στροφή έχει ανάβαση 30m σε 200m απόσταση. Εκτός από τη μάχη στο πρωτάθλημα οδηγών έχουμε και τη μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με τη Mercedes να προηγείται με διαφορά 36 βαθμούς από την Red Bull. Μάχη γίνεται και για την 3η θέση στους κατασκευαστές ανάμεσα σε McLaren και Ferrari με τη διαφορά στους 7,5 βαθμούς.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
– Μετά από μια χρονιά (2020) όπου δεν έγινε αγώνας λόγω πανδημίας, το Όστιν επιστρέφει στο πρόγραμμα της Formula 1 με ένα λίγο διαφορετικό προφίλ. Το 2020 η πίστα στρώθηκε εν μέρει ξανά, στο 40% του μήκους της. Μολονότι δεν έχει μετρηθεί ακόμη η τραχύτητα της νέας ασφάλτου η Pirelli αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στο Όστιν, τον ίδιο συνδυασμό γομών με το 2019, βασιζόμενη στα διαθέσιμα στοιχεία. Πρόκειται για τις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.
– Αυτά τα ελαστικά ταιριάζουν καλά στην ευρεία γκάμα απαιτήσεων της διάσημης πίστας του Τέξας, που μπήκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα το 2012. Η διαδρομή έχει λίγο απ’ όλα, καθώς στη χάραξή της υπάρχουν στοιχεία από πολλές φημισμένες στροφές πιστών ανά τον πλανήτη.
– Ο καιρός στο Τέξας αυτή την εποχή μπορεί να είναι απρόβλεπτος. Οι γόμες που επελέγησαν προσαρμόζονται εύκολα σε μια ευρεία ποικιλία θερμοκρασιών ενώ ο φετινός αγώνας είναι σχετικά πιο νωρίς στο ημερολόγιο από τον προπέρσινο.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
– Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας σε αρκετά σημεία: Η ευθεία εκκίνησης τερματισμού και η έξοδος των πιτ έως την έξοδο της στροφής 1. Η έξοδος της στροφής 9 έως τη 10, η έξοδος της στροφής 10 έως και την 11 και από την στροφή 15 έως και τη στροφή 19.
– Κάποιες αναπηδήσεις της ασφάλτου (ανάμεσα στις στροφές 2 και 3 και επίσης στις στροφές 4,6,10 και 14) φτιάχτηκαν με ειδική μορφοποίηση ώστε να είναι εντελώς επίπεδη η επιφάνεια.
– Ένα από τα πιο ασυνήθιστα σημεία στο COTA είναι η ανηφορική στροφή 1 που καταλήγει σε αριστερή τυφλή έξοδο. Είναι δύσκολο να βρεις εκεί το οριακό σημείο φρεναρίσματος ειδικά στην αρχή. Το Όστιν είναι μια τις πιο απαιτητικές πίστες στο πρόγραμμα όσον αφορά στα πλευρικά φορτία. Υπάρχουν πολλές στροφές με υψηλές ταχύτητες διέλευσης μεταξύ 250 -270km/h στο πρώτο τμήμα της πίστας και η πλευρική φόρτιση φτάνει τα 4.5g (ειδικά στη στροφή 6 διαρκεί 3 δευτερόλεπτα).
– Το Circuit of the Americas δεν έχει χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα προσφάτως οπότε θα είναι χαμηλά τα επίπεδα πρόσφυσης στο ξεκίνημα του τριημέρου. Παραταύτα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης με Formula 4 και W series (αντί για Formula 2 ή Formula 3) οπότε το κράτημα της πίστας θα βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό όσο στρώνεται περισσότερη γόμα.
– Η στρατηγική του νικητή το 2019 ήταν αυτή των δυο αλλαγών (μέση/σκληρή/μέση γόμα). Κέρδισε ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas ενώ ο έτερος οδηγός της ομάδας ο Lewis Hamilton τερμάτισε 2ος με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα έπαιξαν σημαντικό ρόλο και οι τρεις γόμες.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Μολονότι οι ομάδες έχουν αρκετή εμπειρία από το Όστιν, φέτος αντιμετωπίζουν μια πίστα που έχει αλλάξει αρκετά από την τελευταία φορά που αγωνίστηκαν εκεί το 2019. Περίπου το 40% της πίστας έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο αλλά λόγω των περιορισμών της πανδημίας δεν μπορέσαμε να στείλουμε τους ανθρώπους μας να αναλύσουν τη νέα άσφαλτο. Οπότε τα χαρακτηριστικά της είναι ένα ερωτηματικό για όλους μας. Θα μάθουμε την επίδραση της ασφάλτου στα ελαστικά και στην απόδοση του μονοθεσίου γενικότερα επιτόπου. Ως συνήθως η επιλογή γομών έγινε με βάση τα ήδη διαθέσιμα στοιχεία, οι μεσαίες γόμες της γκάμας ταιριάζουν με τις συνθήκες. Καθώς η μάχη του πρωταθλήματος έχει φουντώσει και βρισκόμαστε στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς, είναι ξεκάθαρο πως κάθε παράμετρος στρατηγικής θα παίξει ρόλο, όπως αποδείχτηκε στον προηγούμενο αγώνα στην Τουρκία».
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο τα μεσάνυχτα και ο αγώνας την Κυριακή στις 22:00 το βράδυ. Απευθείας μετάδοση ΕΡΤ, Cosmote.
Διαβάστε επίσης:
Δακτύλιος: Όριο και ωράρια-Ποιοι κινούνται ελεύθερα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας