Εκμεταλλευόμενος τις αναβαθμίσεις της RB20, ο Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο τα ξημερώματα του Σαββάτου στο COTA και θα εκκινήσει από την πρώτη θέση σήμερα στον αγώνα F1 ΗΠΑ Sprint.

Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επιστρέφει έτσι στην κορυφή για πρώτη φορά από το Βελγικό Grand Prix, όταν ο ταχύτερος χρόνος στις κατατακτήριες δοκιμές θα του εξασφάλιζε την pole position αν δεν όφειλε να εκτίσει ποινή. Η τελευταία φορά που ο Ολλανδός πρώτος ήταν στο Αυστριακό Grand Prix, όταν εξασφάλισε την pole την Παρασκευή στο Sprint Qualifying. Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά μονοθέσια στις 4 πρώτες θέσεις με διαφορά μόλις 2,5 δέκατα. Αυτό δεικνύει το επίπεδο ανταγωνισμού αλλά τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οδηγοί και μηχανικοί όσον αφορά στο σετάρισμα των μονοθεσίων σε διαμόρφωση Σαββατοκύριακου με αγώνα Sprint.

CIRCUIT OF THE AMERICAS, UNITED STATES OF AMERICA – OCTOBER 18: Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, leads Oscar Piastri, McLaren MCL38 during the United States GP at Circuit of the Americas on Friday October 18, 2024 in Austin, United States of America. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

O Φερστάπεν σημείωσε χρόνο 1’32”833 που του έδωσε την όγδοη Sprint qualifying pole της καριέρας του. Η διαφορά του από την περσινή pole ήταν 1.7sec ενώ από το Ράσελ με τη Mercedes, 12 χιλιοστά (1’32”845). Στη δεύτερη σειρά βρέθηκε η Ferrari του Λεκλέρκ που δεν απέφυγε τα λάθη (1’33”059) και η McLaren του Νόρις (1’33”083).

Οι οδηγοί στο FP1 χτες εξάντλησαν το ένα σετ σκληρής γόμας που είχαν στη διάθεσή τους. Οι μόνες εξαιρέσεις ήταν οι δύο Sauber, με το Μπότας να αξιολογεί τη μέση γόμα ενώ ο Ζου έβαλε τη μαλακή. Οι άλλοι 18 οδηγοί δεν χρησιμοποίησαν καθόλου τη μέση γόμα (C3), αλλά προσπάθησαν να βρουν μια ισορροπία με τη σκληρή. Τους έχει περισσέψει ένα σετ σκληρής γόμας που θα αξιοποιήσουν στον αγώνα. Μετά έβαλαν τη μαλακή γόμα ενόψει Sprint Qualifying αν και ήταν υποχρεωμένοι να καταταγούν με τη μέση στα SQ1 και SQ2. Στις αρνητικές εκπλήξεις οι Πιάστρι και Πέρεζ που δεν κατάφεραν να μπουν στην δεκάδα. Στον αντίποδα για μια ακόμη φορά εντυπωσίασε οδηγώντας ο Νίκο Χούλκενμπεργκ που κατετάγη 6ος με τη Haas.

CIRCUIT OF THE AMERICAS, UNITED STATES OF AMERICA – OCTOBER 18: Max Verstappen, Red Bull Racing, receives his Sprint Qualifyiing Award from Leo Neugebauer, German Track and Field athlete during the United States GP at Circuit of the Americas on Friday October 18, 2024 in Austin, United States of America. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

Το τρόπαιο της pole (Pirelli Sprint Qualifying Award) έδωσε στο Φερστάπεν ο Γερμανός δεκαθλητής Λίο Νεγκμπάουερ ο οποίος κέρδισε το ασημένιο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Είναι επίσης κάτοχος του ρεκόρ Γερμανίας στο αγώνισμά του, καθώς και πρωταθλητής στο έπταθλο. Το τρόπαιο αποτελείται από ένα τετράγωνο με φυσικό καουτσούκ ( πιστοποίηση FSC), κλεισμένο ανάμεσα σε δύο κομμάτια γυαλιού πάνω στα οποία είναι χαραγμένο το διάγραμμα της πίστας Circuit of the Americas και το λογότυπο FSC. Κατασκευάστηκε χειροποίητα στην Ιταλία. Το ίδιο καουτσούκ αποτελεί μέρος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή όλων των ελαστικών Pirelli P Zero Formula 1, συμμορφώνοντας με τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια βιωσιμότητας.

Αναλύοντας τη διαφορά στους χρόνους σε σχέση με πέρυσι ο Σιμόν Μπερά επικεφαλής μηχανικός της Pirelli, τόνισε: «Είδαμε τους χρόνους γύρου σαφώς ταχύτερους από αυτούς του περασμένου έτους και επίσης ταχύτερους από τις προσομοιώσεις. Η pole ήταν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη από την περσινή στο Sprint (1’34”723) και λίγο πάνω από επτά δέκατα ταχύτερη από τον προβλεπόμενο χρόνο των 1’33”600. Καθώς τα ελαστικά είναι ίδια με πέρσι, αρκετοί παράγοντες συνέβαλαν στη σημαντική μείωση του χρόνου, εκτός από την εξέλιξη των μονοθεσίων: το νέο οδόστρωμα προσέφερε περισσότερο κράτημα, υπήρξε μια σημαντική μείωση στις ανομοιομορφίες, έτσι οι ομάδες μείωσαν την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος ενώ και η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πιο χαμηλή από πέρυσι και πολύ κοντά στο ιδανικό (30 βαθμοί)».

Στον αγώνα Sprint που θα διαρκέσει 19 γύρους αναμένεται όλοι οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν τη μέση γόμα καθώς έχουν ακόμη δυο φρέσκα σετ από αυτή. Πέρυσι μόνο Σάινθ επιχείρησε με τη μαλακή χωρίς επιτυχία. Για τον αγώνα της Κυριακής η πιο γρήγορη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών με τη μέση γόμα να κυριαρχεί.

Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:

UNITED STATES OF AMERICA – OCTOBER 18: Nico Hulkenberg, Haas VF-24, leads Pierre Gasly, Alpine A524 during the United States GP at Circuit of the Americas

Διαβάστε επίσης

F1: Αισιόδοξος ο Νόρις για τον τίτλο!

GP ΗΠΑ: Πάμε για μεγάλο φινάλε!

F1: Σταδιακή επιστροφή Toyota;