Ο Λάντο Νόρις βρήκε έναν τρόπο να διορθώσει το σετάρισμα της McLaren και κατάφερε να πάρει την 4η pole σε 5 αγώνες (Ολλανδία, Ιταλία, Σιγκαπούρη). Ο Βρετανός με τη McLaren θα εκκινήσει στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών από την πρώτη θέση, είναι η έβδομη pole της καριέρας του. οδηγού της McLaren, η έκτη αυτή τη σεζόν. Όσον αφορά στη McLaren είναι η 162η pole για την βρετανική ομάδα, η πρώτη της στο Circuit of the Americas του Όστιν. Ο χρόνος που έδωσε την pole στο Νόρις είναι 1:32.330, 2.393 sec ταχύτερος από την pole του περασμένου έτους. Επίσης είναι 1.3sec καλύτερος από τους χρόνους που προέκυπταν από τις προσομοιώσεις των ομάδων.
Είναι επίσης πιθανό οι χρόνοι γύρου να βελτιώνονταν κι άλλο αν δεν διακόπτονταν προς το τέλος του Q3, από το ατύχημα του Ράσελ η προσπάθεια των υπολοίπων οδηγών. Εντωμεταξύ η άλλη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον έμεινε εκτός 15αδας με πρόβλημα στην εμπρός ανάρτηση. Ο Φερστάπεν που κέρδισε το Sprint από την pole και προηγείται πλέον με διαφορά 54 βαθμών στο πρωτάθλημα οδηγών εκκινεί δίπλα από το Νόρις καθώς σημείωσε εφάμιλλο χρόνο 1:32.361. Ο Ολλανδός απέδειξε την κυριαρχία του στους αγώνες Sprint ήταν η 11η νίκη του σε 16 Sprints που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής. Η δεύτερη σειρά είναι κόκκινη με τη Ferrari του Σάινθ στην 3η θέση (1.32:652) κα αυτή του Λεκλέρκ στην 4η θέση (1.32:740).
Το Pirelli Pole Position Award έδωσε στο Νόρις ο Σουηδός χρυσός Ολυμπιονίκης Άρμαντ Ντουπλάντις στο άλμα επί κοντώ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού 2024 και στο Τόκιο 2020 (21). Ο Ντουπλάντις έχει διπλή αμερικανική-σουηδική υπηκοότητα και θεωρείται ο κορυφαίος όλων των εποχών στο άθλημά του, στο οποίο κατέχει επίσης το παγκόσμιο ρεκόρ 6.26m.
O διευθυντής της Pirelli Μάριο Ίσολα τόνισε: «Ήταν κρίμα που δεν ολοκληρώθηκε η προσπάθεια στο τέλος του Q3 λόγω του ατυχήματος του Ράσελ. Θα ήταν συναρπαστικό να δούμε πώς θα είχε εξελιχθεί η μάχη για την pole position, καθώς τουλάχιστον τέσσερις οδηγοί έδειχνα ικανοί να την εξασφαλίσουν. Οι 19 γύροι του αγώνα Sprint ήταν μια ευκαιρία να διαπιστώσουμε την απόδοση της μέσης γόμας σε μεγάλη απόσταση δεδομένου ότι θα είναι η πιο δημοφιλής επιλογή στον αγώνα. Λίγοι οδηγοί έκαναν διαχείριση, οπότε καταφέραμε να συλλέξουμε δεδομένα. Σε μια πίστα όπου η χρονική επιβάρυνση μιας αλλαγής δεν είναι μεγάλη (20sec), οι δυο αλλαγές είναι η πιο γρήγορη στρατηγική. Εννέα από τις δέκα ομάδες έχουν ήδη χρησιμοποιήσει ένα από τα δυο σετ σκληρής γόμας στις ελεύθερες δοκιμές οπότε η πιο πιθανή επιλογή στρατηγικής είναι η εκκίνηση με τη C3 και μετά χρήση ενός σετ μέσης (C3) και ενός σετ σκληρής γόμας (C2).
Μιλώντας μετά το τέλος της ημέρας ο Φερστάπεν τόνισε: «”Ήταν ατυχία που δεν μπόρεσα να ολοκληρώσω τον τελευταίο γύρο στο Q3. Στον πρώτο μου γύρο έκανα λάθος στη στροφή 19 και στο δεύτερο γύρο, ήμουν ο ταχύτερος στον πρώτο τομέα αλλά δυστυχώς υπήρχε κίτρινη σημαία. Αυτό συμβαίνει μερικές φορές στους αγώνες και δεν μπορείς να ελέγχεις αυτά τα πράγματα. Παρ’ όλα αυτά, είμαι πολύ χαρούμενος με την εμφάνισή μας και ήμασταν πραγματικά εκεί για να διεκδικήσουμε την pole κάτι πολύ θετικό! Φέραμε αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο αυτή την εβδομάδα, κάτι που το έχει κάνει πιο γρήγορο και ευχάριστο στο χειρισμό, ελπίζω όλα αυτά να λειτουργήσουν στον αγώνα. Είμαστε δυνατοί το Σαββατοκύριακο μέχρι στιγμής και ήταν υπέροχο που κέρδισα το Sprint. Υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ των ομάδων, οπότε αναμένω ότι θα είναι πολύ ανταγωνιστικός ο αγώνας, χρειάζομαι ένα καλό αποτέλεσμα. Ελπίζω να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε τη νίκη».
Από την πλευρά του ο Νόρις ήταν χαρούμενος που βρήκε ένα δρόμο στο σετάρισμα της McLaren: «Ήταν καλός γύρος. Δεν μπορούσα να πάω πολύ πιο γρήγορα από ό,τι έκανα. Έδωσα τα πάντα. Αυτό χρειαζόταν να κάνουμε. Είμαστε πίσω σχεδόν όλο το Σαββατοκύριακο. Δεν είχαμε τον ρυθμό των Ferrari ή των Red Bull, οπότε έπρεπε να κάνω κάτι και το έκανα. Μια δύσκολη μέρα, ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για εμάς, αλλά αλλάξαμε αρκετά. Νομίζω ότι εξετάσαμε όσα μπορούσαμε και κάναμε τις βελτιώσεις που έπρεπε να κάνουμε. Ίσως δεν ήμασταν το πιο γρήγορο μονοθέσιο εκεί έξω σήμερα. Ο Κάρλος είπε ότι θα πήγαινε πιο γρήγορα στο τέλος, ο Μαξ θα πήγαινε πιο γρήγορα, οπότε είμαι τυχερός και θα το πω. Έχουμε κάνει καλή δουλειά μέχρι στιγμής, θα είναι ένας δύσκολος αγώνας».
Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 22:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.
Η σειρά εκκίνησης είναι:
Διαβάστε επίσης
F1 HΠΑ – Sprint: Επέστρεψε στις νίκες ο Φερστάπεν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές