O Φερστάπεν πήρε μια κρίσιμη νίκη ψυχολογίας χτες βράδυ στις ΗΠΑ ενώ απομένουν 5 αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος σε Μεξικό (7/11), Βραζιλία (14/11), Κατάρ (21/11), Σαουδική Αραβία (5/12) και Άμπου Ντάμπι 12/12).
Οι δυο μονομάχοι του τίτλου Φερστάπεν και Χάμιλτον βρίσκονταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης και εκκινούσαν με τη μέση γόμα της Pirelli. Ο Φερστάπεν είχε την 1η θέση αλλά την έχασε στην πρώτη στροφή.
Ο Χάμιλτον μπήκε μπροστά, κρατούσε άνετα την πρωτοπορία αλλά δεν μπορούσε να φτιάξει διαφορά. Παρέμενε σε ζώνη DRS ο Φερστάπεν αλλά δεν μπορούσε να περάσει. Διαμαρτύρονταν μάλιστα στους μηχανικούς του ότι γλιστράει παντού. Το πρώτο πιτ στοπ για τον Ολλανδό ήρθε στον 11ο γύρο σε σύνολο 56. Έβαλε τη σκληρή γόμα και βγήκε 5ος πίσω από το Ρικιάρντο. Παραδόξως στη Mercedes δεν αντέδρασαν αμέσως ίσως πόνταραν πως ο Φερστάπεν θα χάσει χρόνο με McLaren και Ferrari. Αυτό δεν έγινε έτσι όταν ο Χάμιλτον που μπήκε στον 14ο γύρο έβαλε τη σκληρή βγαίνοντας στην πίστα όχι μόνο είχε χάσει το προβάδισμα αλλά ήταν και 6.5sec πίσω.
Η κακή στρατηγική της Mercedes δεν πτόησε το Βρετανό που έβαλε το κεφάλι κάτω μείωσε τη διαφορά στο μισό και παρέμεινε στο παιχνίδι πιέζοντας. Ο Φερστάπεν μπήκε ξανά στον 29ο γύρο για φρέσκα λάστιχα, έβαλε εκ νέου σκληρή γόμα. Ο Χάμιλτον αυτή τη φορά καθυστέρησε περισσότερο έφτασε στον 37ο γύρο για να αλλάξει ελαστικά. Ξανά σκληρή γόμα και με 19 γύρους να απομένουν και τη διαφορά να έχει φτάσει στα 8.8sec ο Βρετανός έδειχνε ανήμπορος να διεκδικήσει. Πάλι οδηγώντας μείωσε τη διαφορά έφτασε κάτω από δευτερόλεπτο στο φινάλε αλλά παρότι είχε DRS δεν μπόρεσε να περάσει.
Ο Χάμιλτον μετά τη λήξη του αγώνα τόνισε: «Τα δώσαμε όλα ήταν ταχύτεροι αυτό το Σαββατοκύριακο για κάποιο λόγο. Δεν ξέρω είχαν καλύτερο πίσω μέρος, γλιστρούσαν λιγότερο απ’ ότι εμείς. Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει. Πάμε στους επόμενους δυο αγώνες σε Μεξικό και Βραζιλία που θα είναι πολύ δύσκολοι για μας καθώς η Red Bull έχει το θεωρητικό πλεονέκτημα».
Από την πλευρά του ο νικητής Μαξ Φερστάπεν σημείωσε: «Ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, νιώθω απίστευτα που κέρδισα μπροστά σ’ όλους αυτούς τους οπαδούς. Είχα πίεση σε όλο τον αγώνα ο Λιούις εκκίνησε καλύτερα υποχρεωθήκαμε να ακολουθήσουμε μια επιθετική στρατηγική και μπήκαμε νωρίτερα στο πρώτο πιτ. Στους τελευταίους γύρους δεν είχα πρόσφυση. Ευτυχώς με βοήθησε η Haas που μου έδωσε DRS στο τέλος και κρατήθηκα μπροστά».
Το βασικό ερώτημα βέβαια είναι τι θα είχε συμβεί αν ο Χάμιλτον όντας πρώτος έμπαινε και πρώτος στα πιτ και τις δυο φορές. Βλέποντας όμως κανείς και το Μπότας που εκκινούσε 9ος να περιορίζεται στην 6η θέση πίσω από Ρικιάρντο και Λεκλέρκ εύκολα κατανοεί πως δεν ήταν η μέρα της Mercedes. Τώρα γιατί συνέβη αυτό σε αντίθεση με την Τουρκία πριν 15 μέρες που πετούσαν και σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια που σ’ αυτή την πίστα κυριαρχούσαν, η μόνη εξήγηση μπορεί να βρίσκεται στη θερμοκρασία. Είχε αρκετή ζέστη καθώς το Αμερικάνικο GP διεξήχθη μερικές βδομάδες νωρίτερα απ’ ότι συνήθως και με το οδόστρωμα να ξεπερνά τους 35 βαθμούς Κελσίου προφανώς η Red Bull έχει πλεονέκτημα διατηρώντας πιο εύκολα τα ελαστικά στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας. Όπως συμβαίνει το αντίθετο όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές τότε ευνοούνται οι Mercedes. Πιθανόν αυτό να εξηγεί και το σχόλιο του Χάμιλτον για περισσότερο γλίστρημα.
Πιο πίσω δόθηκε συγκλονιστική μάχη για την 4η θέση από την πρώτη στροφή και ως το πέσιμο της καρό σημαίας ανάμεσα στις Ferrari και στις McLaren. Ο Λεκλέρκ πήρε άνετα την 4η θέση, ο Ρικιάρντο εντυπωσίασε με τη μαχητικότητά του αλλά δεν κατάφερε να περάσει το Λεκλέρκ στην αρχή όπως πέρασε το Σάινθ. Ο Ισπανός έχασε και την 6η θέση λίγο πριν το τέλος από το Μπότας και κινδύνευσε και από το Νόρις που τον πίεσε ασφυκτικά στο τέλος. Ο Τσουνότα κατάφερε να τερματίσει 9ος μπροστά από το Φέτελ που πήρε βαθμό σε μια πίστα που έχει κερδίσει το 2013 παρότι εκκινούσε από την 18η θέση.
Για το Φερστάπεν ήταν η 18η νίκη της καριέρα του η πρώτη στις ΗΠΑ. Από την Αυστρία εδώ και 8 αγώνες είχε να πάρει τέτοιο προβάδισμα στη βαθμολογία ο Φερστάπεν. Η τελευταία φορά που κέρδισε η Honda στις ΗΠΑ ήταν το 1991 στο Φοίνιξ της Αριζόνας με τον αείμνηστο Άιρτον Σένα. Η Red Bull συμπλήρωσε 200 παρουσίες στο βάθρο.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν είναι 12 βαθμούς μπροστά από το Χάμιλτον που πήρε και το βαθμό του ταχύτερου γύρου στο Ώστιν. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η Mercedes είδε τη διαφορά να μειώνεται στους 23 βαθμούς από τη Red Bull Honda. Πιο πίσω συγκλονιστική είναι η μάχη της 3ης θέσης με την McLaren να διατηρεί ένα ισχνό προβάδισμα 4 βαθμών έναντι της Ferrari.
Επόμενος αγώνας το Μεξικάνικο GP στις 7/11 στη θρυλική πίστα Hermanos Rodriquez.
Διαβάστε επίσης:
F1 ΗΠΑ – Φερστάπεν: Έσπασε η κυριαρχία της Mercedes
F1–NBA: Κέρδισε η Aston Martin!
F1 ΗΠΑ: Ταυρομαχία στο Όστιν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μουσικός διαγωνισμός Public & Kiddoboo: Φέρνουν τη μαγεία της μουσικής στο σπίτι με το σετ KidsVoice!
- Πολωνία: Ο Ντούντα χαρακτηρίζει καθοριστική την απόφαση των ΗΠΑ για χρήση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς από το Κίεβο
- Σφοδρή επίθεση Μαρινάκη σε Σαμαρά: Διαστρέβλωση που προσπάθησαν να κάνουν ακραία μέσα στη χώρα το να αποκαλείς μειοδότη τον ΥΠΕΞ
- Τουρκία: Άδεια στην τουρκική TPAO για πετρελαϊκές έρευνες στον Κόλπο του Ξηρού