O Φερστάπεν με ένα γύρο στο 1:32.9 κατάφερε να πάρει την τρίτη pole της Red Bull στο Όστιν.

Από το 2014 που ξεκίνησε η υβριδική εποχή της F1 οι Mercedes δεν έχουν χάσει ποτέ την pole στο Όστιν. Μάλιστα το 2014, 2015, 2016 είχαν κλειδώσει την πρώτη σειρά, ενώ το 2017, 2018, 2019 στη 2η θέση βρισκόταν μια Ferrari. Tο 2018 ο Ράικονεν κέρδισε στο Όστιν ήταν η τελευταία του νίκη και η μοναδική φορά που έχασε η Mercedes εκεί την υβριδική εποχή.

Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε ιστορία λοιπόν χτες βράδυ αργά καθώς κατάφερε να σπάσει αυτό το σερί. Από το 2013 είχαν να δουν pole στο COTA στη Red Bull, τότε ακόμη οδηγούσε για την ομάδα ο Φέτελ. Ο Φερστάπεν δεν έκανε τον τέλειο γύρο, αλλά είχε ένα τέλειο πρώτο μέρος. Το δεύτερο μέρος ήταν απλά το καλύτερό του ενώ στο τρίτο έχασε λίγο χρόνο.

Παρατηρώντας την on board προσπάθειά του δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις την σταθερότητα του εμπρός μέρους ειδικά στο πρώτο κομμάτι με τις γρήγορες καμπές όπου η ταχύτητα είναι σταθερά πάνω από 200km/h. Ο Ολλανδός πήρε την 11η pole της καριέρας του και την 8η στους 11 τελευταίους αγώνες.

Οι τρεις πρώτοι στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, διακρίνονται από αριστερά: Χάμιλτον, Φερστάπεν, Πέρεζ.

Ο Χάμιλτον εκκινεί 2ος οι δυο μονομάχοι βρίσκονται στην πρώτη σειρά της εκκίνησης αλλά η Red Bull έδειξε πως έχει το πάνω χέρι σε ρυθμό. Κάτι που αναγνώρισε και ο Χάμιλτον στις δηλώσεις του. Διαφορετική είναι όμως η εικόνα σε απόλυτη ταχύτητα. Μια ματιά στις τελικές που σημειώθηκαν χτες δεικνύει ξεκάθαρα πως υπάρχει διαφορά στην προσέγγιση ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull. Στο σημείο που μετριέται η ανώτερη ταχύτητα το μονοθέσιο που οδηγεί ο Χάμιλτον κατέγραψε 323,3km/h ενώ αυτό του Φερστάπεν 318,3km/h.

Μια διαφορά που μπορεί να παίξει ρόλο στον αγώνα αν ο Χάμιλτον βρεθεί σε απόσταση βολής. Δυστυχώς όμως για το Βρετανό πρωταθλητή στην 3η θέση της εκκίνησης δε βρίσκεται ο Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός που χτες πέτυχε τον 4ο χρόνο έχει ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής εξαρτήματος (άλλαξε τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως) στην υβριδική μηχανή οπότε εκκινεί 9ος. Ανάλογες ποινές έχουν και οι Φέτελ, Ράσελ, Αλόνσο που εκκινούν από τις τελευταίες θέσεις.

Ο Πέρεζ που έσπευσε να συγχαρεί το Φερστάπεν μετά την pole position θα εκκινήσει 3ος σήμερα (22:00 απευθείας EΡΤ, Cosmote). Ενδιαφέρον έχει πως μετά την κόντρα της Παρασκευής και τα γαλλικά του Φερστάπεν ο Χάμιλτον δεν τον συνεχάρη, υπήρξε μια παγωμάρα μετά την έξοδο από τα μονοθέσια.

Ο Χάμιλτον έφυγε για ζύγισμα και αργότερα συνεχάρη τον Πέρεζ για την 3η θέση, την καλύτερη που έχει πάρει ποτέ στο Όστιν. Σίγουρα ο Βρετανός είναι απογοητευμένος από την 2η θέση και μένει να δούμε πως θα μπορέσει να αντιμετωπίσει σήμερα και τις δυο Red Bull. Οι εκτιμήσεις της Pirelli κάνουν λόγω για στρατηγική 2 αλλαγών. Οχτώ από τους δέκα οδηγούς στις πέντε πρώτες σειρές της εκκίνησης σημείωσαν χτες τον καλύτερο τους χρόνο με τη μέση γόμα στο Q2 και μ’ αυτή θα εκκινήσουν σήμερα. Ο Σάινθ (5ος) και ο Τσουνότα (10ος) θα εκκινήσουν με τη μαλακή.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η κόντρα Ferrari, McLaren με τους τέσσερις οδηγούς των δυο ομάδων να εκκινούν από τις θέσεις 4 έως 7. Οι δυο ιστορικές ομάδες ερίζουν για την 3η θέση στους κατασκευαστές, προηγείται η McLaren με διαφορά 7.5 βαθμών και σίγουρα θα δοθεί μεγάλη μάχη για τη συγκομιδή βαθμών. Αν τερματίσουν όπως εκκινούν θα περάσει μπροστά η Ferrari για μισό βαθμό. Πραγματική άγρια ομορφιά και σ’ αυτή την κόντρα.

Αν κάποιος θέλει να ακολουθήσει στρατηγική μιας αλλαγής τότε πρέπει να πάει κάποιους γύρους με τη μέση γόμα, π.χ. τους πρώτους 20 από τους 56 και μετά να βάλει τη σκληρή γόμα. Καθώς τα προσπεράσματα είναι εύκολα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού στο COTA λογικά θα δούμε δυο αλλαγές. Ο αγώνας εκκινεί δυο ώρες νωρίτερα από τις δοκιμές οπότε οι θερμοκρασίες αναμένονται υψηλές και η φθορά των ελαστικών θα είναι τέτοια που δύσκολα θα δούμε στρατηγική μιας αλλαγής.

Επίσης η μαλακή γόμα θέλει διαχείριση οπότε θα δούμε να κυριαρχούν η μέση και η σκληρή. Λογικά στη Red Bull θα εφαρμόσουν δυο διαφορετικές στρατηγικές για να προβληματίσουν το Χάμιλτον. Π.χ. μπορούν να βάλουν πιο νωρίς τον Πέρεζ αναγκάζοντας το Βρετανό να μπει για να καλύψει τη θέση του. Αυτό πιθανόν θα οριοθετήσει τη στρατηγική του και θα ωφελήσει το Φερστάπεν αν υποθέσουμε πως ο Ολλανδός θα καταφέρει να κρατηθεί μπροστά στην εκκίνηση.

Κατάμεστες οι κερκίδες στο COTA.

Πάντως η Red Bull φάνηκε να έχει μεγάλη πρόοδο από την Παρασκευή στο Σάββατο και δείχνει να είναι πιο γρήγορη στο COTA. Μεγάλη εντύπωση έκαναν και οι κατάμεστες κερκίδες χτες με πάνω από 120.000 θεατές. Στις ΗΠΑ έχουν ανοίξει για τα καλά όλες οι δραστηριότητες φαίνεται η πανδημία να μένει πίσω.

Η σειρά εκκίνησης είναι:

Περισσότερα θα πούμε απόψε στις 21:15 στο Insta Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε, ακολουθώντας απλά ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakis ή @seitanf1.

Διαβάστε επίσης: