Ο Σάρλ Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος και στις δυο περιόδους με τη νέα Ferrari, προβλημάτισε ο Φερστάπεν.

Οι βελτιώσεις της Ferrari δουλεύουν, αυτό είναι το συμπέρασμα από την πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Ίμολα. Ο Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, βελτίωσε δε την επίδοσή του κατά ένα δευτερόλεπτο. Η Ferrari έχει μια έκδοση Β για το μονοθέσιό της με σημαντικές αλλαγές: Νέο αεροδυναμικό πακέτο με αναβάθμιση στα πλαϊνά, στην ψύξη της υβριδικής μηχανής (μετατοπίστηκαν τα περιφερειακά της μέρη) με μεγαλύτερη και πιο παραλληλόγραμμη πίσω αεροτομή αλλά και διαφορετική γεωμετρία ανάρτησης.

Ο Λεκλέρκ ήταν γρήγορος από την πρώτη του επαφή με την πίστα, ο Σάινθ εξίσου αποτελεσματικός αν και φάνηκε να υστερεί ελαφρά στις λεπτομέρειες καθώς πειραματίστηκε ανεπιτυχώς με το σετάρισμα στο FP2. Στον αντίποδα ο νικητής του περασμένου GP στο Μαϊάμι Λάντο Νόρις, έκανε συνεχείς δοκιμές με πλέγμα πιεζοηλεκτρικού αισθητήρα αλλά και μπογιά αεροπορικού τύπου.

Κάποια στιγμή στο FP2 κινήθηκε ταχύτατα με τη μαλακή γόμα αλλά ένα λάθος στην έξοδο της 18 τον οδήγησε να αφήσει το γύρο του, που πιθανόν να ήταν ο ταχύτερος της ημέρας. Πάντως ήταν σαφές σήμερα πως τόσο η Ferrari όσο και η McLaren έχουν τον ρυθμό και την ταχύτητα.

Μιλώντας μετά το πέρας των δοκιμών ο Λεκλέρκ τόνισε: «Το αίσθημα με το μονοθέσιο είναι αρκετά καλό, οι αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο λειτουργούν όπως αναμενόταν, πράγμα που είναι επίσης ένα καλό βήμα. Ήταν μια πολύ ομαλή μέρα, οπότε είναι υπέροχο, να είσαι στην έδρα – είναι πάντα μια ξεχωριστή αίσθηση για τη Ferrari – να  έχεις τόση υποστήριξη στην πίστα, αυτό σημαίνει πολλά για μας. Θα είναι υπέροχο αν το Σαββατοκύριακο συνεχιστεί σ’ αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, αύριο οι συνθήκες θα αλλάξουν δραματικά. Ο άνεμος θα γυρίσει εντελώς, κάτι που θα έχει μεγάλο αντίκτυπο σε όλα τα μονοθέσια, και εκεί πρέπει να είμαστε οι καλύτεροι στην πρόβλεψη αυτών των αλλαγών. Πρέπει να παραμείνουμε προσγειωμένοι, γιατί αύριο θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στις συνθήκες της πίστας. Η θέση στην εκκίνηση είναι καθοριστική οπότε οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές πρέπει να κάνουμε τη δουλειά μας. Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά μας και θα τα δώσουμε όλα για να κάνουμε κάτι σπουδαίο αύριο».

Στο αντίποδα ο Φερστάπεν με την RB20 που δεν μπόρεσε να βρει ισορροπία κρατήματος ούτε στην 1η ούτε στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Στο FP1 ήταν ταχύτερος στο 1ο και το 3ο κομμάτι της πίστας αλλά υστερούσε σημαντικά στο 2ο μέρος και ειδικά στις στροφές 7 και 11. Οι μηχανικοί άλλαξαν ρυθμίσεις το εμπρός μέρος του μονοθεσίου βελτιώθηκε όπως και η συμπεριφορά στις συγκεκριμένες στροφές αλλά απόρροια των αλλαγών στις ρυθμίσεις ήταν ότι άρχισε να γλιστρά το πίσω μέρος. Ο Ολλανδός είχε αρκετές εξόδους, πολλά παράπονα και πολλά νεύρα. Μιλώντας σχετικά τόνισε: «Ήταν μια δύσκολη μέρα.

Δυσκολευόμουν να βρω μια καλή ισορροπία και δεν ένιωθα άνετα μέσα στο μονοθέσιο. Κουνιόταν πολύ, ήταν πολύ εύκολο να το χάσω, οπότε υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να δούμε γιατί σήμερα ήταν απλά κακή, καθόλου άνετη μέρα. Επίσης, η προσομοίωση αγώνα ήταν πολύ κακή, οπότε σίγουρα υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί αύριο. Θα δούμε μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε καλύτερα για αύριο, αλλά φαίνεται ότι οι άλλοι έκαναν ένα μικρό βήμα μπροστά, από την πλευρά μας ήταν απλά μια κακή μέρα. Σήμερα ήμασταν πολύ μακριά από τον ρυθμό και αυτό πρέπει να το διορθώσουμε».

Εξίσου πολλά προβλήματα αντιμετώπισε και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin, ήταν σαφές πως δεν δουλεύουν οι αεροδυναμικές αναβαθμίσεις του μονοθεσίου. Αντίθετα οι Mercedes έδειξαν να έχουν σφυγμό, είναι βελτιωμένες αλλά το μονοθέσιο είναι δύστροπο και στο όριο απρόβλεπτο. Εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ο Γιούκι Τσουνόντα σε μια πίστα που ξέρει καλά. Χωρίς λάθη συμμετείχε στο FP1 ο Όλι Μπέαρμαν στη θέση του Μάγκνουσεν σημειώνοντας τον 15ο χρόνο.

Η δουλειά που έκαναν οι ομάδες σε σχέση με τα ελαστικά βασίζονταν σ΄ ένα αρκετά στάνταρ πρόγραμμα, ειδικά στο δεύτερο σκέλος όπου όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν ολοκληρώνοντας τις ρυθμίσεις τους με τη μέση ή τη σκληρή γόμα πριν περάσουν στη μαλακή γόμα για προσομοίωση γρήγορων γύρων. Στη συνέχεια, ολοκλήρωσαν με μερικούς γύρους υπό υψηλό φορτίο καυσίμου κυρίως με τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η μέση γόμα C4 είχε τη μεγαλύτερη χρήση (271 γύροι), ενώ οι υπόλοιποι γύροι μοιράστηκαν εξίσου μεταξύ της σκληρής γόμας C3 (149) και της μαλακής γόμας C5 (151).

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 17:00 ώρα Ελλάδος. Οι σημερινοί χρόνοι στο FP2 ήταν: