Η βροχή έπαιξε το δικό της παιχνίδι: Φερστάπεν, Νόρις, Μάγκνουσεν, Αλόνσο ευνοήθηκαν, Σάινθ, Χάμιλτον, Ράσελ έχασαν.

Δεν έχει προηγούμενο σε κατατακτήριες δοκιμές να δούμε πέντε κόκκινες σημαίες. Σ’ αυτό έπαιξε ρόλο τόσο η βροχή όσο και οι χαμηλές θερμοκρασίες: Με 12 βαθμούς Κελσίου στον αέρα το να ζεστάνει κανείς τα ελαστικά δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

Τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε τριήμερο αγώνα ομάδες και οδηγοί μαθαίνουν από αυτά. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε η δυνατότητα ανάγνωσης των συνθηκών και το πότε χρειάζονταν βρόχινα, ενδιάμεσα, ή σλικ ελαστικά. Η αλήθεια είναι πως τα σλικ λάστιχα χρειάστηκαν μόνο στο Q2 και λίγο στο Q1.

Tο Q3 έγινε με ενδιάμεσα ελαστικά. Οι έξοδος του Μπότας και του Νόρις δεν επέτρεψαν να δούμε ποιος είναι ταχύτερος. Ο Φερστάπεν στην πρώτη του προσπάθεια κατόρθωσε να γράψει στο δεύτερο γύρο έναν χρόνο που του έδωσε την pole.

Ο δεύτερος γύρος χρειάστηκε για να ζεστάνει καλά τα ελαστικά. Ο Λεκλέρκ αυτόν ακριβώς τον γύρο επέλεξε να μην τον κάνει εκείνη τη στιγμή και να τον φυλάξει για το τέλος. Δεν είχαμε όμως δράση στο τέλος και έτσι ο Μονεγάσκος περιορίστηκε στη 2η θέση. Πίσω τους ανέλπιστα βρέθηκαν οι Νόρις και Μάγκνουσεν.

Πολύ κακή εμφάνιση για 2ο συνεχή αγώνα για το Σάινθ ο οποίος μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Ferrari ως το τέλος του 2024.

Άλλοι οδηγοί όπως ο Πέρεζ της Red Bull δεν κατάφεραν να βρουν καθαρό γύρο, αλλά ο Σάινθ με τη Ferrari τα πήγε και πάλι όσο άσχημα μπορούσε. Ο Ισπανός μέχρι το GP της Αυστραλίας μετρούσε ένα σερί 17 αγώνων στους βαθμούς με αντίστοιχα εξαιρετικές εμφανίσεις. Στην Αυστραλία δεν τα κατάφερε στις δοκιμές και στον αγώνα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στον πρώτο γύρο. Είχε επιλέξει να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και δεν είχε καταφέρει να την φέρει σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Η χθεσινή εικόνα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Δείχνει ότι κάτι αντίστοιχο του συνέβη και χτες στην Ίμολα πάλι με ελαστικά εκτός παραθύρου βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας. Ο Ισπανός πάτησε στα κερμπ και έχασε τον έλεγχο: «Δεν πίεζα καν στο όριο σε εκείνο το σημείο, απλά ήθελα να σημειώσω χρόνο για να διασφαλίσω την είσοδό μου στη δεκάδα».

Αυτό το κατάφερε ο Σάινθ εκκινεί σήμερα 10ος στον αγώνα Sprint (17:30 ώρα Ελλάδος, απευθείας ΕΡΤ, Cosmote). Ο αγώνας Sprint θα διαρκέσει 100km, δεν έχει υποχρεωτικό πιτ στοπ και θα βαθμολογηθούν οι 8 πρώτοι με 8,7,6,5,4,3,2,1 βαθμούς αντίστοιχα. Μένει να δούμε πόσο θα μπορέσει ν’ ανέβει ο Ισπανός σε μια πίστα όπου υπάρχει μόνο μια ζώνη drs και τα προσπεράσματα δεν διευκολύνονται από το πλάτος της.

Ακόμη χειρότερα ήταν τα πράγματα για τις Mercedes αμφότερες δεν μπόρεσαν να μπουν στην δεκάδα του Q3. Οι αναπηδήσεις ήταν πολύ έντονες στα μονοθέσια της Γερμανικής ομάδας. Βέβαια όλες οι ομάδες είχαν πιο έντονο πρόβλημα με τις αναπηδήσεις στην Ίμολα, αυτό πιθανώς οφείλεται στην φύση του οδοστρώματος και τις ανομοιομορφίες του. Στη Mercedes λένε ότι δεν μπορούσαν να ζεστάνουν τα ελαστικά λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. Είναι γεγονός όμως, ότι και η διακοπή του Q2 δεν τους ευνόησε καθώς όταν έφυγε η κόκκινη σημαία, οι συνθήκες είχαν χειροτερέψει και δεν μπορούσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους.

Ο Χάμιλτον ισχυρίζεται ότι δουλεύουν ακατάπαυστα αλλά χαρακτήρισε το τριήμερο αυτό ως «προσπάθεια διάσωσης».

Θα δείξει αν μπορέσουν να βελτιώσουν τις θέσεις τους (11ος ο Ράσελ πάλι μπροστά από το Χάμιλτον και 13ος ο Βρετανός) σήμερα στον αγώνα Sprint. O Χάμιλτον χαρακτήρισε κάθε αγώνα για την ομάδα αυτή τη στιγμή ως «διάσωση» και τόνισε ότι δεν απέδωσαν σύμφωνα με τις δυνατότητές τους στις κατατακτήριες δοκιμές. O Μπότας που σταμάτησε την προσπάθειά του λόγω ενός τεχνικού προβλήματος και προκάλεσε την 4η κόκκινη σημαία είναι και πάλι μπροστά από τις Mercedes.

Η σειρά εκκίνησης του Sprint Race (17:30 απευθείας ΕΡΤ, Cosmote) είναι:

Διαβάστε επίσης:

F1 Ίμολα: Η βροχή έδειξε Φερστάπεν!

Σε παραγωγή το CX-60!

F1: Έχουμε αγώνα στην Ίμολα το Πάσχα!