Ο Ολλανδός πρωταθλητής δέχτηκε ασφυκτική πίεση από το Νόρις στους τελευταίους γύρους του αγώνα, την οποία διαχειρίστηκε με μαεστρία.
Το GP της Εμίλια Ρομάνα είχε δυο διαφορετικές φάσεις: Την πρώτη που κανείς δεν προσπερνούσε κανέναν και τη δεύτερη όπου οι διαφορετικές στρατηγικές ανέδειξαν τις αδυναμίες των μονοθεσίων και οδήγησαν σ’ ένα δραματικό φινάλε. Δεκαπέντε οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα με τα μεσαία ελαστικά. Τρεις, ο Πέρεζ, ο Σάρτζιαντ και ο Ζου, επέλεξαν τα σκληρά, ενώ ο Αλόνσο, που εκκίνησε από τα πιτ στοπ, και ο Γκασλί, ρίσκαραν με τα μαλακά.
Όπως ήταν ευρέως αναμενόμενο, ήταν ένας αγώνας μίας στάσης, με τα μεσαία και τα σκληρά ελαστικά να είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές. Η εκκίνηση με μαλακά ελαστικά δεν απέδωσε, καθώς και οι δύο προαναφερθέντες οδηγοί χρειάστηκε να κάνουν μια επιπλέον στάση. Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Ισπανός οδηγός της Aston Martin τοποθέτησε άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών, πιθανότατα με στόχο να πετύχει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αλλά αυτός τελικά κατέληξε στο Ράσελ, ο οποίος έκανε επίσης μια επιπλέον στάση στον 52ο γύρο με αυτόν τον σκοπό. Τα κατάφερε χαρίζοντας έτσι στη Mercedes τον επιπλέον βαθμό.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φερστάπεν να διατηρεί το προβάδισμα και πίσω του Ferrari και McLaren διατήρησαν τις θέσεις τους χωρίς δράμα: Νόρις, Λεκλέρκ, Σάινθ, Πιάστρι. Ο Αυστραλός είχε την ταχύτητα να πιέσει τον Ισπανό αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει. Έτσι μπήκε στα πιτ στον 23ο γύρο έβαλε τη σκληρή γόμα κινήθηκε όσο πιο γρήγορα μπορούσε και καθώς η Ferrari άργησε 4 γύρους να καλέσει το Σάινθ (περίμεναν μήπως βγει αυτοκίνητο ασφαλείας;) βρέθηκε μπροστά του. Αυτή ήταν εντέλει και η μόνη αλλαγή στους 5 πρώτους σε σχέση με την εκκίνηση.
Ο Φερστάπεν άλλαξε λάστιχα στον 24ο γύρο προσπαθώντας να καλύψει τόσο το Νόρις (22ο γύρο) όσο και τον Πιάστρι. Ο Λεκλέρκ έβαλε τη σκληρή γόμα στον 25ο γύρο. Ο Φερστάπεν προσπαθώντας να βρει το ιδανικό σετάρισμα για τις δοκιμές δεν είχε δοκιμάσει καθόλου τη σκληρή γόμα, πήγε λοιπόν στο περίπου. Στην αρχή διεύρυνε τη διαφορά, αλλά μετά ο Νόρις που είχε αντιμετωπίσει μ’ επιτυχία την επίθεση του Λεκλέρκ, άρχισε να πλησιάζει τον Ολλανδό με ρυθμό μισό δευτερόλεπτο στο γύρο. Έφτασε πίσω του στον τελευταίο γύρο αλλά το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον πρωταθλητή οριακά μεν μπροστά δε. Ο Φερστάπεν πανηγύρισε την 59η νίκη του, ο Νόρις την 9η φορά στο 2ο σκαλί του βάθρου και ο Λεκλέρκ το πρώτο βάθρο για τη Ferrari στην Ίμολα από το 2006.
Μετά το τέλος ο Φερστάπεν τόνισε: «Έπρεπε να πιέζω όλο τον αγώνα για να φτιάξω διαφορά. Με τα μεσαία ελαστικά ήμασταν αρκετά δυνατοί, τα σκληρά ελαστικά ήταν πιο δύσκολο να τα διαχειριστούμε, ειδικά στους τελευταίους 15 γύρους. Δεν είχα άλλη πρόσφυση, γλίστραγα πάρα πολύ. Είδα τον Λάντο να πλησιάζει, οπότε στους τελευταίους 10 γύρους ήμουν απλά τέρμα γκάζι. Είναι πολύ δύσκολο όταν τα λάστιχα δεν αποδίδουν να πας τέρμα. Δεν είχα περιθώριο να κάνω λάθη. Ευτυχώς δεν έκανα και είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα εδώ σήμερα. Αλλάξαμε πολλά στο μονοθέσιο. Δεν είχαμε πολλές πληροφορίες μπαίνοντας στον αγώνα, ίσως γι’ αυτό με τα σκληρά ελαστικά ήταν λίγο πιο δύσκολο για εμάς. Αλλά από εκεί που ξεκινήσαμε το Σαββατοκύριακο μέχρι τώρα, μπορούμε να είμαστε απίστευτα ευχαριστημένοι με μια pole position και μια νίκη. Το δέχομαι».
Από την πλευρά του ο Νόρις που αναδείχτηκε από το κοινό με 31% «Οδηγός της ημέρας», έμεινε με τη γλύκα: «Πονάει που το λέω, σε μερικούς ακόμα γύρους νομίζω θα τον είχα περάσει. Είναι δύσκολο… κρίμα. Πάλεψα σκληρά μέχρι και τον τελευταίο γύρο, αλλά έχασα λίγο παραπάνω από τον Μαξ στην αρχή. Ήταν πολύ καλύτερος στο πρώτο μέρος, προφανώς στο δεύτερο μέρος ήμασταν εμείς πιο δυνατοί. Ήταν ένα δύσκολο πρώτο μισό και ένα πολύ καλύτερο δεύτερο μισό. Ένας ή δύο γύροι ακόμα θα ήταν υπέροχα, αλλά δεν ήταν σήμερα. Είμαστε τώρα σε ένα σημείο όπου μπορούμε ευτυχώς να πούμε ότι βρισκόμαστε ανάμεσα στη Ferrari και στη Red Bull. Αυτό πρέπει να εδραιώσουμε, η ομάδα κάνει καλή δουλειά. Νομίζω ότι τα πάμε όλοι πολύ καλά, παλεύουμε για τη νίκη ή τη δεύτερη θέση. Είναι πρόωρο ίσως να πούμε ότι είναι απογοητευτικό που δεν κερδίσαμε, αλλά μετά το περασμένο Σαββατοκύριακο και τις βελτιώσεις που κάναμε, αυτό είναι που πρέπει να αρχίσουμε να πιστεύουμε».
Ο Λεκλέρκ ήταν μουδιασμένος στο φινάλε: «Τουλάχιστον ανεβήκαμε στο βάθρο. Χαίρομαι πραγματικά μόνο όταν κερδίζω και σήμερα δεν τα καταφέραμε. Ήμασταν πολύ γρήγοροι στην αρχή του δεύτερου μέρους με τα σκληρά ελαστικά. Άρχισα να πιέζω το Νόρις, αλλά αργότερα ήταν απίστευτα γρήγορος. Συνολικά πιστεύω ότι ο ρυθμός του αγώνα σήμερα ήταν αρκετά δυνατός. Είχαμε υστέρηση στις κατατακτήριες δοκιμές. Μας έλειπε ταχύτητα στην ευθεία, κάτι που θα το εξετάσουμε. “Στον υπόλοιπο γύρο ήμασταν γρήγοροι, οπότε τα πράγματα δείχνουν καλά για την υπόλοιπη σεζόν, αλλά είναι απίστευτο να βρίσκομαι στο βάθρο με όλους τους τιφόζι στην Imola. Το Μονακό θα είναι πολύ ξεχωριστό φυσικά ίσως τα καταφέρουμε καλύτερα εκεί». Το GP του Μονακό έρχεται την ερχόμενη Κυριακή 26/5. Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Φερστάπεν με 161 βαθμούς και ακολουθεί ο Λεκλέρκ με 113 βαθμούς και ο Πέρεζ με 107. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Red Bull με 268 βαθμούς και ακολουθεί η Ferrari με 212 βαθμούς και η McLaren με 154 βαθμούς.
Η τελική κατάταξη του σημερινού αγώνα ήταν:
Διαβάστε επίσης
Μια Mercedes 100 ετών στα χέρια ενός οδηγού F1!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας
- Γερμανία-Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τις υπηρεσίες που διέθεταν πληροφορίες για τον Ταλέμπ Α.
- Συρία: Στη Δαμασκό ο Τούρκος ΥΠΕΞ – Συναντήθηκε με τον Αλ Τζολάνι