Η κορυφαία ομάδα της τελευταίας δεκαετίας παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο με το οποίο φιλοδοξεί να επιστρέψει στις νίκες.
Απομένουν 15 μέρες για την έναρξη του μεγαλύτερου πρωταθλήματος στην ιστορία της F1 με 24 αγώνες. Η πρεμιέρα του 2024 θα γίνει στο Μπαχρέιν. Πριν 80 μέρες ολοκληρώθηκε το προηγούμενο πρωτάθλημα στο Άμπου Ντάμπι. Η ομάδα της Mercedes δούλευε πάνω στην W15 εδώ και δώδεκα μήνες. Μια νέα σχεδιαστική κατεύθυνση επιλέχθηκε μένει να δούμε πόσο αποτελεσματικότερη θα είναι. Η W14, δεν κέρδισε αγώνα αλλά η ομάδα πήρε τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά από σκληρή μάχη με τη Ferrari. Φέτος θα οδηγούν για την ομάδα οι Hamilton, Russell. Το μονοθέσιο θα χρησιμοποιεί υβριδική μηχανή Mercedes και ελαστικά Pirelli.
Μιλώντας στην παρουσίαση, ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff σημείωσε: «Ξέρουμε ότι έχουμε ένα βουνό να ανέβουμε για να φτάσουμε στην κορυφή. Δεν γίνονται θαύματα σ’ αυτό το άθλημα. Αλλά η φιλοδοξία και η αποφασιστικότητά μας είναι ισχυρές». Από την πλευρά του ο James Allison που πρόσφατα επανήλθε σε ρόλο τεχνικού διευθυντή στην ομάδα, συμπλήρωσε: «Η σχεδίαση οποιουδήποτε μονοθεσίου είναι μια επαναληπτική διαδικασία σε μεγάλο βαθμό. Ένα νέο μονοθέσιο δίνει τη δυνατότητα στην ομάδα να κάνει μεγαλύτερες αλλαγές που δεν είναι δυνατές κατά τη διάρκεια της σεζόν. Αυτές είναι αποφάσεις ελήφθησαν το προηγούμενο καλοκαίρι Οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέο πλαίσιο και νέο περίβλημα κιβωτίου ταχυτήτων. Αεροδυναμικά, όπως πάντα στόχος μας είναι η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας του σχήματος. Η αέναη αναζήτηση για εύρεση περισσότερης κάθετης δύναμης μας οδήγησε να εστιάσουμε στη βελτίωση της σταθερότητας του πίσω άξονα. Έχουμε εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι και οι δύο άξονες, θα συμπεριφέρονται ομοιογενώς αλλά ιδιαίτερα ο πίσω άξονας δεν θα φθείρει υπέρμετρα τα ελαστικά. Επίσης έχουμε βελτιώσει την λειτουργία του DRS. Στην τρέχουσα γενιά μονοθεσίων μεγάλο μέρος της απόδοσης προέρχεται από το πάτωμα και την αεροδυναμική του απόδοση. Θα φανεί πόσο μεγάλο βήμα κάναμε, εστιάζουμε στο να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το φετινό μονοθέσιο. Τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν απαραίτητα για να αναπροσαρμόσουμε, να βαθμονομήσουμε και να εφεύρουμε ξανά τον εαυτό μας σε ορισμένους τομείς».
Η Mercedes επιστρέφει σε ασημί χρώμα φέτος αν και λόγω βάρους παραμένουν μεγάλα τμήματα μαύρου χρώματος. Μιλώντας για το νέο μονοθέσιο ο George Russell σημείωσε: «Μάθαμε και μεγαλώσαμε ως ομάδα τις δύο τελευταίες σεζόν. Η απόσταση που έχουμε διανύσει θα μας κάνει πιο δυνατούς μακροπρόθεσμα. Όλη η ομάδα έχει δουλέψει απίστευτα σκληρά και ελπίζουμε να έχουμε κάνει ένα
βήμα με τη W15». Από την πλευρά του ο Lewis Hamilton που βρίσκεται στην τελευταία του χρονιά στη F1 τόνισε: «Τα παθήματα των τελευταίων δύο ετών μας βοήθησαν να βρούμε την κατεύθυνση μας. Αν δεν αισθάνεσαι άνετα στο μονοθέσιο δεν μπορείς να πάρεις απ’ αυτό τη μέγιστη απόδοση. Ένα πιο σταθερό, πιο προβλέψιμο μονοθέσιο θα μας επιτρέψει να αποδώσουμε το μέγιστο ως οδηγοί αλλά και να πάρουμε το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Κάναμε πρόοδο με μερικά από τα πιο άσχημα χαρακτηριστικά τη; W14 κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.
Αλλά είχαμε ένα στενό παράθυρο βέλτιστης λειτουργίας, μόλις βγαίναμε απ’ αυτό, το μονοθέσιο ήταν δύσκολο στην οδήγηση. Εάν καταφέραμε να διευρύνουμε το παράθυρο λειτουργίας, αυτό θα προσφέρει αυτοπεποίθηση σε μας τους οδηγούς. Ξέρω τι είναι ικανή αυτή η ομάδα. Είμαι απίστευτα ευγνώμων για το έργο του κάθε μέλους σ’ αυτή την ομάδα. Στο εργοστάσιο, μπορείτε να δείτε την προσήλωση και την αποφασιστικότητα όλων».
Σε ρόλο αναπληρωματικού οδηγού θα βρίσκονται οι Mick Schumacher και Fred Vesti. Η W15 θα κάνει δοκιμές εξέλιξης την ερχόμενη εβδομάδα από 21-23/2 στο Σακχίρ ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος στην ίδια πίστα στις 28/2. Ο αγώνας θα διεξαχθεί Σαββατόβραδο στις 2/3 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1+, ΑΝΤ1.