Η Aston Martin παρουσίασε σήμερα το νέο της μονοθέσιο AMR24 με το οποίο θα αγωνιστεί τη φετινή σεζόν. Το πρωτάθλημα αριθμεί 24 αγώνες και ξεκινά σε 16 ημέρες στις 28/2 στην πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν. Με το βρετανικό αγωνιστικό πράσινο χρώμα και βασικό χορηγό την Aramco, η AMR24 αποτελεί εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου που «έφερε» οκτώ βάθρα και 280 βαθμούς. Το AMR24 εξελίσσει την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, αλλά τα περισσότερα εξαρτήματα είναι καινούργια. Η βελτίωση της AMR24 είχε ως αποτέλεσμα ένα ελαφρύτερο, πιο αποδοτικό αεροδυναμικά μονοθέσιο, σχεδιασμένο να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα ρυθμίσεων. Η AMR24 θα χρησιμοποιεί υβριδική μηχανή Mercedes και ελαστικά Pirelli.
O επικεφαλής της ομάδας Mike Krack, τόνισε: «Η AMR24 είναι αποτέλεσμα μιας τεράστιας προσπάθειας από ολόκληρη την ομάδα στο νέο μας AMR Technology Campus. Θα επιτρέψει στην ομάδα να κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά το 2024. Από τον τελευταίο αγώνα το 2023, όλοι έχουν επικεντρωθεί στις βελτιώσεις σε κάθε τομέα, σε αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά και έχει σημασία για να είναι καλύτερο το τελικό αποτέλεσμα. Όλα τα μέρη του μονοθεσίου έχουν βελτιστοποιηθεί αξιοποιώντας τα δυνατά μας σημεία και λαμβάνοντας υπόψη τα μαθήματα της προηγούμενης χρονιάς. Το 2023 ήταν η καλύτερη σεζόν μας μέχρι σήμερα και ο στόχος μας αυτή τη σεζόν είναι να κερδίσουμε περισσότερους βαθμούς, βάθρα και να παλέψουμε για την πρώτη μας νίκη.
Από την πλευρά του ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Dan Fallows, εξηγεί πώς η ομάδα προσέγγισε την AMR24: «Ακόμη και με τους κανονισμούς, σταθερούς, υπάρχουν δυνατότητες βελτίωσης. Η AMR24 είναι εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου. Ο σχεδιασμός του πλαισίου είναι νέος, καθώς και η μύτη, η μπροστινή πτέρυγα, η μπροστινή και η πίσω ανάρτηση. Θέλουμε να συμμετέχουμε στην κόντρα των βελτιώσεων κατά τη διάρκεια της χρονιάς φέτος και αυτό το μονοθέσιο έχει σχεδιαστεί για να κάνει ακριβώς αυτό. Εστιάσαμε στη διεύρυνση του παραθύρου λειτουργίας του μονοθεσίου θέλουμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που να προσαρμόζεται πιο εύκολα. Πιστεύουμε ότι η AMR24 παρέχει την ιδανική πλατφόρμα για βελτίωση εντός της σεζόν».
Ο σχεδιασμός της εμπρός αεροτομής έχει τροποποιηθεί για να βοηθήσει στη διαχείριση της θερμοκρασίας των μπροστινών τροχών με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Σε συνδυασμό με τα πτερύγια πάνω από τον τροχό, ο στόχος είναι να ελεγχθούν οι στροβιλισμοί που προκαλούν τα μπροστινά ελαστικά και να κατευθυνθούν μακριά από το μονοθέσιο. Αυτό διευκολύνει την απρόσκοπτη τροφοδοσία άλλων επιφανειών που παράγουν κάθετη δύναμη ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά.
Με τους ισχύοντες κανονισμοί της F1 δίνεται έμφαση στη σχεδίαση του δαπέδου και των πλευρικών αεροδυναμικών βοηθημάτων. Στην AMR24, έχει πραγματοποιηθεί μια διαφορετική διαμόρφωση των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων και του αμαξώματος για τη βελτίωση της διαχείρισης της ροής αέρα γύρω από το πάτωμα και πάνω από την πίσω πτέρυγα. «Το πάτωμα είναι η μεγαλύτερη περιοχή παραγωγής κάθετης δύναμης σε ένα μονοθέσιο της F1 και εξελίσσεται συνεχώς. Αν το σχεδιάσουμε σωστά θα είναι υψίστης σημασίας για την επιτυχία μας το 2024», λέει ο Dan.
Η AMR24 χρησιμοποιεί για αεροδυναμικούς λόγους διάταξη ανάρτησης με ράβδο ώσης τόσο εμπρός όσο και πίσω. Η μπροστινή ανάρτηση έχει αλλάξει για να βελτιώσει τις επιδόσεις σε συνδυασμό με το μπροστινό φτερό και το δάπεδο, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει βελτιστοποιηθεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση της ροής αέρα γύρω από το πίσω φτερό, φιλοξενώντας τη νέα υβριδική μηχανή και το κιβώτιο ταχυτήτων της Mercedes. Ο Dan εξηγεί: «Έχουν γίνει εργασίες και στα δύο άκρα της ανάρτησης του μονοθεσίου. Το μπροστινό μέρος θα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά παράλληλα με το μπροστινό φτερό και έχει γίνει απλοποίηση στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιηθεί η διάταξη σε αυτήν την περιοχή.»
Ο γιός του ιδιοκτήτη της ομάδας και οδηγός Lance Stroll #18 τόνισε: «Υπήρξε πραγματικός θόρυβος γύρω από το νέο κέντρο τεχνολογίας αυτόν τον χειμώνα. Είμαστε ακόμα μια νέα ομάδα, αλλά μεγαλώνουμε γρήγορα. Υπάρχει θέληση και πεποίθηση εύσημα για όλους τους καταπληκτικούς ανθρώπους που εργάζονται εδώ. Όλοι θέλουμε να επαυξήσουμε ό,τι πετύχαμε πέρυσι, ειδικά στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν κάναμε κάποια σημαντική πρόοδο – μαθαίνοντας περισσότερα για το μονοθέσιο. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε».
Ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso #14 συμπλήρωσε: «Είμαι απίστευτα περήφανος για αυτή την ομάδα και για αυτό που έχει επιτευχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Όχι μόνο η πρόοδος στην πίστα, αλλά και η επένδυση σε όλους τους τομείς στο κέντρο τεχνολογίας. Πάντα απολαμβάνω την αρχή μιας νέας χρονιάς της 21ης, ως οδηγός αγώνων στη Formula 1. Ολόκληρη η ομάδα έχει εργαστεί για να ετοιμάσει την AMR24 για τη νέα σεζόν, αλλά υπάρχουν τόσες πολλές ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν στις δοκιμές και στους πρώτους αγώνες. Είμαι ενθουσιασμένος που ξεκινάω τη δεύτερη σεζόν μου με πράσινο».
Εδώ μπορείτε να δείτε την παρουσίαση της νέας Aston Martin.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- 24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ σήμερα Τρίτη
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds