Ο πρωταθλητής ξεκίνησε δυνατά στην Ιαπωνία, η Σουζούκα ταιριάζει στην RB19 ενώ ο ανταγωνισμός ακόμη ψάχνεται ειδικά στον 1ο τομέα.
Οι ελεύθερες δοκιμές διεξήχθησαν με αρκετή ζέστη και υγρασία. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 30 βαθμούς Κελσίου, οδοστρώματος στους 40 βαθμούς Κελσίου και η υγρασία στο 67%. Οι κερκίδες παρότι Παρασκευή ήταν κατάμεστες από ενθουσιώδεις Ιάπωνες φιλάθλους. Στη διάθεση των οδηγών βρίσκονταν δυο επιπλέον σετ ελαστικών δοκιμαστικά που αφορούν την εξέλιξη της νέας γόμας C2 ενόψει 2024. Αρκετοί συμπλήρωσαν γύρους και μ’ αυτή τη γόμα.
Η φθορά των ελαστικών ήταν υψηλή και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης μεγαλύτερη του αναμενόμενου. Πιθανόν θα δούμε στρατηγικές δυο αλλαγών την Κυριακή με ελαχιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας. Χαρακτηριστική ήταν η ατάκα του Ράσελ: «Είναι μονόδρομος αυτή η γόμα να χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές».
Το μόνο απρόοπτο που συνέβη στο τέλος του FP2 ήταν η έξοδος του Γκασλί στη στροφή 9 που προκάλεσε την διακοπή με κόκκινη σημαία. Ο Γάλλος όπως και οι περισσότεροι οδηγοί δοκίμαζαν τα όρια στο σύμπλεγμα στροφών 8-9. Αρκετοί οδηγοί πάτησαν άτσαλα στο κερμπ εξόδου της στροφής 9 προσπαθώντας να ελέγξουν την υποστροφή.
Πολλές φορές είδαμε οδηγό να διαμαρτύρεται για μονοθέσιο που κινούνταν αργά στην αγωνιστική γραμμή προφανώς εδώ χρειάζεται μια οδηγία προτού έχουμε κάποια σύγκρουση με αρκετά χιλιόμετρα. Το πέρασμα από την 130R με περισσότερα από 305km/h είναι εντυπωσιακό και προκαλεί στιγμιαία πλευρικές φορτίσεις που αγγίζουν τα 4.5g.
Πίσω από τη Red Bull του Φερστάπεν που ήταν ταχύτερος και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών τα πράγματα είναι αμφίρροπα και ρευστά. Από την 2η ως την 19η θέση όλοι οι οδηγοί βρίσκονται στο ίδιο δευτερόλεπτο. Οι Ferrari χάρη και στο νέο πάτωμα κινούνται σταθερά και εντυπωσιακά αν εξαιρέσει κανείς το πρώτο τμήμα της πίστας με τις αλλεπάλληλες αλλαγές πορείας με πολύ υψηλή ταχύτητα. Εκεί η RB19 έχει σημαντική υπεροχή της τάξεως του μισού δευτερολέπτου.
Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής τόνισε: «Ένιωσα πολύ καλά σήμερα. Από τον πρώτο γύρο, το μονοθέσιο ήταν απολαυστικό, είχαμε μια δυνατή μέρα, τόσο σε ρυθμό δοκιμών όσο και αγώνα. Υπάρχει έντονη φθορά των ελαστικών στην πίστα, οπότε θα είναι πολύ δύσκολο για τα ελαστικά στον αγώνα. Αλλά μέχρι στιγμής, νομίζω ότι ξεκινήσαμε καλά. Φαίνεται ότι είναι όλα λίγο αμφίρροπα πίσω μου, μεταξύ Ferrari, McLaren, οπότε θα έχουμε το νου μας. Αλλά νομίζω ότι πρέπει να εστιάσουμε μόνο στον εαυτό μας και να βελτιστοποιήσουμε την απόδοσή μας. Αν το κάνουμε αυτό, είμαι σίγουρος ότι θα παλέψουμε για την pole».
Από την πλευρά του ο Νόρις που σημείωσε τον τρίτο χρόνο διαμαρτύρονταν για την ομοιογένεια της McLaren ενώ ο Λεκλέρκ ήταν πιο ευχαριστημένος: «Φαίνεται να είμαστε ελαφρώς πιο κοντά στους ανταγωνιστές μας από το αναμενόμενο, επομένως ήταν μια αρκετά θετική μέρα συνολικά. Από την πλευρά μου, δοκιμάσαμε μερικά διαφορετικά πράγματα στο μονοθέσιο για να είμαι λίγο πιο άνετος, κάτι που απέδωσε. Ανυπομονώ να επιβεβαιώσω αυτό το συναίσθημα αύριο».
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν στις 09:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από τον ΑΝΤ1+.
Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:
Διαβάστε επίσης:
F1 Ιαπωνία: Ρόδα είναι και γυρίζει!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike