Η ιδιαίτερη χάραξη της πίστας στη Σουζούκα με τις γρήγορες καμπές και την τραχιά άσφαλτο επανάφερε μια βαρετή κανονικότητα στο grid.
Χωρίς αντίπαλο ο Φερστάπεν είχε την άνεση να βγάλει το Q1 και το Q2 με το ίδιο σετ μαλακής γόμας και όταν άλλαξε λάστιχα στο Q3 βάζοντας φρέσκα έσπασε το φράγμα του 1:29.
Ήταν ο μόνος που το κατάφερε, καθώς κανένας οδηγός δεν μπόρεσε να τον πλησιάσει, να τον απειλήσει ή έστω να ακολουθήσει το ρυθμό του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Σέρτζιο Πέρεζ με ίδιο μονοθέσιο υπολείπεται 8 δέκατα του πρωταθλητή.Με τις Mercedes να είναι ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πίσω δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί ένα σενάριο όπου αύριο στον αγώνα οι Red Bull δεν θα εξασφαλίσουν και μαθηματικά τη διατήρηση του τίτλου κατασκευαστών.
Το Q1 διακόπηκε στο μέσον του όταν ο Λόγκαν Σάρτζαντ κάνοντας ένα παιδαριώδες λάθος, έχασε τον έλεγχο της Williams στην τελευταία στροφή, βγαίνοντας στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Ο Αμερικάνος οδηγός αντέδρασε στο γλίστρημα του πίσω μέρους αφήνοντας το πόδι του από το γκάζι με αποτέλεσμα να βρεθεί στα προστατευτικά λάστιχα.
Προκάλεσε μεγάλη ζημιά στο μονοθέσιο και διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία ωσότου καθαριστεί η αμμοπαγίδα από τα συντρίμμια.
Ο Σάρτζαντ που έχει ένα πολύ μεγάλο σερί εξόδων και ζημιών, λειτουργεί υπό πίεση και κακή ψυχολογία καθώς αντιλαμβάνεται πως θα αντικατασταθεί.
Αντίθετα καλά ήταν τα νέα για τους Τσουνόντα και Ρικιάρντο καθώς επίσημα η Alpha Tauri ανακοίνωσε πως θα αποτελέσουν το δίδυμο οδηγών της ομάδας για το 2024.
Ο Τσουνόντα προκρίθηκε με άνεση στο Q2 και στη συνέχεια στο Q3 παίρνοντας τελικά την 9η θέση, αλλά ήταν ο Λώσον που εντυπωσίασε σημειώνοντας τον 4ο χρόνο στο Q1.
Αν ο Νεοζηλανδός οδηγός είχε επαναλάβει το 1:30.4 στο Q2 θα είχε επίσης περάσει στην τελική δεκάδα. Ο Τσουνόντα είχε να βρεθεί στη δεκάδα από το Μονακό.
Εκτός αυτής έμειναν οι Alpine, οι Alfa Romeo, οι Haas και οι Williams μαζί με τους Στρολ και Λώσον που είδαν τους teammate τους να τα καταφέρνουν.
Το Q3 ξεκίνησε με 13 λεπτά καθυστέρηση και ο Φερστάπεν βάζοντας φρέσκα λάστιχα αμέσως έκανε χρόνο στο 1:29 τον οποίο βελτίωσε κατά ένα δέκατο στη δεύτερη προσπάθεια.
Κανείς δεν μπόρεσε να πλησιάσει έστω τον Ολλανδό. Το πέρασμα της RΒ19 από το πρώτο κομμάτι ήταν απογοητευτικά – για τους υπόλοιπους – γρήγορο.
Ειδικά η Ferrari που ήταν ανταγωνιστική στα άλλα δυο μέρη, έχανε μισό δευτερόλεπτο σ’ αυτό το πρώτο κομμάτι με τις γρήγορες καμπές. Από την άλλη η McLaren που ήταν εξίσου γρήγορη στο πρώτο κομμάτι έχανε στις αργές στροφές του δεύτερου μέρους.
Μετά τη λήξη των δοκιμών ο νικητής πέντε αγώνων στην Σουζούκα, Λιούις Χάμιλτον τόνισε: «Κάναμε εξαιρετική δουλειά χτες βράδυ και το μονοθέσιο γενικά ήταν καλό στην οδήγηση σήμερα.
Αυτό αποτέλεσε ανακούφιση γιατί χθες ήταν μια κακή μέρα στην πίστα. Ένιωσα πολύ πιο σίγουρος με το μονοθέσιο είμαι ευχαριστημένος με τους γύρους μου, ακόμα με τα μεταχειρισμένα ελαστικά.
Μια πίστα όπως αυτή είναι μια από τις πιο απαιτητικές για οδήγηση οπουδήποτε στον κόσμο. Είναι εκπληκτικό το συναίσθημα να οδηγείς εδώ ακόμα και όταν το μονοθέσιο είναι λίγο δύστροπο.
Ο τελευταίος μου γύρος ήταν απολαυστικός, αλλά τα κορυφαία μονοθέσια ήταν πολύ γρήγορα σε σύγκριση με εμάς. Ας ελπίσουμε σε έναν καλύτερο αγώνα αύριο».
Ο Χάμιλτον από το 2012 που ήταν 9ος δεν είχε πέσει ποτέ τόσο χαμηλά (7ος) στην σειρά εκκίνησης στη Σουζούκα.
Από την πλευρά του ο poleman Μαξ Φερστάπεν τόνισε: «Πρώτα θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους οπαδούς, που μας στηρίζουν όλο το Σαββατοκύριακο, όλοι είναι τόσο παθιασμένοι με τη Formula 1, οπότε… ευχαριστώ πολύ που ήρθατε.
Από την πλευρά μας, ήταν ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο μέχρι στιγμής, ειδικά στα στις κατατακτήριες δοκιμές, άμα μπορείς πραγματικά να το φτάσεις στο όριο, είναι πολύ ωραία.
Είχαμε ένα κακό Σαββατοκύριακο στη Σιγκαπούρη. Ήδη ένιωσα από τις ελεύθερες δοκιμές ότι εδώ διαφέρει αλλά ποτέ δεν ξέρεις πόσο. Από τον πρώτο γύρο ήταν πολύ, πολύ ωραία. Φυσικά, προσπαθήσαμε να βρούμε μικρές βελτιώσεις εδώ και εκεί, και νομίζω ότι το πετύχαμε. Το να είσαι στην pole εδώ είναι φανταστικό».
Από την πλευρά τους οι οδηγοί της McLaren θέλουν να προβληματίσουν αύριο τον Ολλανδό. Ο Πιάστρι έγινε ο πρώτος ρούκι από το 2017 (Στρολ, Μόντσα) που βρίσκεται στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.
Από το 2003 είχαμε να δούμε τόσο μεγάλη διαφορά (0.581sec) ανάμεσα στον πρώτο και το δεύτερο.
Τότε ο Μπαρικέλο ήταν 7 δέκατα ταχύτερος του Μοντόγια. Από το 2011 είχαν οι McLaren να βρεθούν τόσο ψηλά στη Σουζούκα.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Ο αγώνας εκκινεί αύριο στις 08:00 και θα μεταδοθεί απευθείας μόνο στον ΑΝΤ1+. Στον ΑΝΤ1 θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση στις 16:30.
Διαβάστε επίσης:
F1 Ιαπωνία: Ταχύτερος ο Φερστάπεν στα ελεύθερα!