Υπάρχουν προβλήματα σε πολλά επίπεδα, τα οποία κατά την προσωπική μου εκτίμηση δε θα λυθούν ούτε εύκολα, ούτε γρήγορα.
Θεωρώ δεδομένο ότι το 2022 θα έχουμε νέα ομάδα πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές. Δε ξέρω αν θα είναι η Ferrari ή η Red Bull αυτό σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από το πότε θα δώσουν στο Σάινθ τη φανέλα με το Νο 2. Η Mercedes όμως μετά από 8 σερί πρωταθλήματα είναι εκτός παιχνιδιού. Για να μην παρεξηγηθώ αναφέρομαι στη διατήρηση του τίτλου. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι Χάμιλτον – Ράσελ θα διεκδικήσουν νίκες φέτος. Αμφιβάλλω όμως ότι αυτό θα συμβεί σύντομα. Όπως γνωρίζετε το πρωτάθλημα έχει 23 αγώνες (σ.σ: είναι δεδομένο ότι το Κατάρ θα αντικαταστήσει τη Ρωσία) και κάθε GP μετρά εξίσου στην συγκομιδή βαθμών.
Από τη Mercedes παραδέχονται ότι υστερούν σε ρυθμό, πράγματι αυτό αντικατοπτρίζεται στους χρόνους: Σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών είναι 8-9 δέκατα πίσω από την pole και σε ρυθμό αγώνα υστερούν 6-7 δέκατα από τους πρώτους. Αυτό από μόνο του δεικνύει πως το επιπλέον βάρος καυσίμου εν μέρει αμβλύνει το πρόβλημα.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής μηχανικός στην πίστα Άντριου Σόλβιν αποκάλυψε: «Το μονοθέσιο ήταν καλύτερο στον αγώνα απ’ ότι στις δοκιμές».
Το επιπλέον βάρος καυσίμου σχεδόν 100kg αλλάζει τη θέση του Κέντρου Βάρους, προφανώς την πλησιάζει σ’ αυτή του Κέντρου Αεροδυναμικών Πιέσεων. Σ’ ένα ιδανικό κόσμο αυτά τα δυο κέντρα ταυτίζονται.
Όσο μεγαλώνει η απόσταση μεταξύ τους τόσο χειροτερεύει η συμπεριφορά του μονοθεσίου. Εύκολα εξάγεται ότι το πρόβλημα της Mercedes βρίσκεται στο αεροδυναμικό ζύγισμα δηλαδή στην κατανομή των αεροδυναμικών πιέσεων ανάμεσα στους δυο άξονες.
Φέτος οι κανονισμοί θέλουν το σώμα του μονοθεσίου να παράγει το 70% της κάθετης δύναμης με τη βοήθεια και των καναλιών Βεντούρι που βρίσκονται στο πάτωμα. Η διαμόρφωση του σχήματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διαστάσεις του σασί. Όπως και η τελική κατανομή βάρους. Στη Mercedes διαμαρτύρονται για τις αναπηδήσεις (porpoising) και αποδίδουν εκεί την υστέρηση. Δεν μας λένε όμως τι τις προκαλεί. Οι περισσότεροι αντίπαλοί τους έλυσαν ή άμβλυναν το πρόβλημα. Είναι ξεκαθάρο πως αυτό δεν μπορεί να γίνει στην W13, έτσι τίθεται το ερώτημα ποια κρίσιμη θεμελιώδη διάσταση δεν είναι σωστή;
Μέχρι τότε προσπάθησαν με την κυματοειδή μορφή που έδωσαν στο πλάι του πατώματος να επηρεάσουν την ομοιομορφία και την ταχύτητα ροής αέρα στο σημείο αυτό από κάτω ώστε να αποφύγουν την απότομη αύξηση της αναρρόφησης (suction) που προκαλεί το ακούμπημα – στολάρισμα – αναπήδηση. Επίσης δοκιμάζουν διαφορετικά σεταρίσματα, τους βγήκε του Ράσελ και όχι του Χάμιλτον στη Σαουδική Αραβία.
Στο δια ταύτα δεν ξέρω αν οι ασημί θα το βρουν και στο παιχνίδι θα μπουν, αλλά τίτλο δεν προλαβαίνουν να διεκδικήσουν ούτε η ομάδα ούτε ο Λιούις. Μπορεί να διαψευσθώ αλλά αυτή είναι η εκτίμησή μου σήμερα.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike