Χτες βράδυ στη Σαουδική Αραβία, πίσω από τα πυροτεχνήματα, υπήρχε ένα θέατρο σκιών, ένα παιχνίδι εξουσίας για το ποιος έχει το πάνω χέρι.
Η ένταση που υπάρχει ανάμεσα στον πρόεδρο της FIA και στη F1 προφανώς δεν εκτονώθηκε από την επιλογή του μπιν Σουλαγιέμ να μην παρίσταται σε κάποια GP, ούτε από την ανάληψη ρόλου επικεφαλής της FIA στη F1, από το συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη.
Το πρόβλημα εντείνεται και για όσους αξιολογούν τις κινήσεις είναι ορατό από το μετάλλιο στο νικητή (τι χρειάζεται άραγε αφού μόλις έχει παραλάβει το τρόπαιο) ως την υπερβολική(;) υιοθέτηση του αυτοκινήτου ασφαλείας (ο αλυτάρχης Νιλς Βίτιχ έχει στη διάθεσή του πληροφορίες από τους κριτές στο σημείο, εικόνα από το ελικόπτερο και άλλα πολλά που του επιτρέπουν σε δευτερόλεπτα να κρίνει το συμβάν) αλλά και τις σπασμωδικές αποφάσεις για ποινές.
Πράγματι ο Οκόν έκανε λάθος στην πρεμιέρα αλλά δεν συνάδει με το αθλητικό πνεύμα να καταστρέφεις τον αγώνα ενός οδηγού με ποινές. Ο Αλόνσο όντως τοποθέτησε λάθος την Aston Martin στην εκκίνηση και ορθώς πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων γι’ αυτό.
Θα μπορούσε βέβαια η ανακοίνωση να καθυστερήσει δυο τρεις γύρους. Ο Ισπανός εκκίνησε σπουδαία, πέρασε τον Πέρεζ και οδηγούσε την κούρσα.
Όλοι καταλάβαιναν πως μόλις ανοίξει το DRS ο Μεξικάνος θα περάσει όπερ και εγένετο. Αφήνεις λοιπόν να εξελιχθεί η προσπέραση και αναφέρεις την ποινή αμέσως μετά. Δε χαλάς με το καλημέρα το μύθο στον τηλεθεατή.
Μπαίνοντας στα πιτ ο Αλόνσο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας εκτίει την ποινή. Στο δωμάτιο των αγωνοδικών ανοίγει κουβέντα για το αν ήταν σύννομο να ακουμπήσει ο πίσω γρύλλος το μονοθέσιο.
Αυτό συμβαίνει στον 17ο γύρο. Αποφαίνονται ότι δεν είναι σύννομο και το ανακοινώνουν αφότου ο Ισπανός ανέβη στο βάθρο και πανηγυρίσει την 3η θέση.
Του επιβάλλουν ποινή 10 sec που τον φέρνει 4ο. Αντίστοιχα ο Ράσελ περνάει στην 3η θέση και ανακοινώνονται καινούργια αποτελέσματα και καινούργια βαθμολογία την στιγμή που οι εικόνες του Αλόνσο στο βάθρο κάνουν το γύρο του κόσμου.
Μέχρι εδώ θα μπορούσε απλά να μιλήσει κανείς για Formula Farsa. Αν η ποινή είχε επιβληθεί κατά τη διάρκεια του αγώνα, άμεσα όπως η πρώτη, ο Ισπανός θα μπορούσε να την εκτίσει και να δώσει μάχη για να ανακτήσει θέσεις.
Αφού επιβλήθηκε μετά τη λήξη του αγώνα το μόνο που έμενε ήταν η αντίδραση της ομάδας.
Η Aston Martin όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο αντέδρασε στην απόφαση προσκομίζοντας βίντεο (7) που δείχνουν πως σε αντίστοιχες περιπτώσεις έκτισης ποινών ο μηχανικός ακουμπά το μονοθέσιο με το γρύλλο περιμένοντας να ολοκληρωθεί η ποινή για να το ανασηκώσει.
Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να πάρουν πίσω την ποινή και να ξαναδώσουν την 3η θέση στον Αλόνσο. Προφανώς όλα αυτά πλήττουν σοβαρά το άθλημα και προβληματίζουν τους θεατές. Σκέφτομαι τους Ισπανούς αλλά και τους Βρετανούς χτες βράδυ, τους οπαδούς του Αλόνσο και του Ράσελ σε όλο τον πλανήτη. Δεν είναι εικόνα αυτή.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Θησαυρός» και με αρχαία ελληνικά νομίσματα επιστράφηκε στην Τουρκία
- Κύθηρα: Αυτοκτόνησε πρόεδρος κοινότητας μετά από καυγά για τα τοπικά ζητήματα
- Metron Analysis: Κέρδη για ΝΔ, «εκτίναξη» για Κωνσταντοπούλου και απώλειες για ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Βελόπουλο
- Στέλιος Αγγελούδης: Νοικοκυρεμένος και πλεονασματικός ο προϋπολογισμός του δήμου για το 2025