Μιας εμβληματικής μάρκας στις ΗΠΑ.
Αρχικά η ομάδα θα φτιάχνει μόνο το σασί η GM θα εισέλθει ως κατασκευαστής υβριδικών μηχανών σε μεταγενέστερο χρόνο.
Το εγχείρημα παρουσιάζει δυσκολίες καθώς σε αρκετές πίστες η χωρητικότητα των πιτ είναι περιορισμένη.
Επίσης οι ομάδες έχουν έσοδα (μοιράζονται περίπου 1 δις) από τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
Τα μερίδια είναι άνισα και εξαρτώνται από την ιστορία της κάθε ομάδας και τη θέση της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών τα τελευταία 3 χρόνια. Προφανώς καμία από τις 10 ομάδες δεν θέλει να δημιουργηθεί ενδέκατο μερίδιο.
Μιλώντας σχετικά ο Γκρέκ Μάφι, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Liberty Media που κατέχει τα εμπορικά και τηλεοπτικά δικαιώματα της F1 τόνισε: «Το σχέδιο ανάπτυξης της Formula 1 στις ΗΠΑ, περιλαμβάνει την παρουσία στο grid μιας εμβληματικής εταιρείας όπως η GM/Cadillac. Επιπλέον η GM ως μελλοντικός κατασκευαστής υβριδικών μηχανών θα μπορούσε να προσφέρει πρόσθετη αξία και ενδιαφέρον στο άθλημα. Αναγνωρίζουμε τη σημαντική πρόοδο στην προσπάθειά τους να εισέλθουν στη Formula 1. Είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωράμε με τη διαδικασία υποβολής αίτησης για την είσοδο της ομάδας GM/Cadillac στο Πρωτάθλημα το 2026».
Από την πλευρά του ο Μάρκ Ρες πρόεδρος της General Motors συμπλήρωσε:
«Η F1 απαιτεί καινοτομία και αριστεία που διευρύνει τα όρια. Είναι τιμή για τη General Motors και την Cadillac να ενταχθούν στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου και δεσμευόμαστε να αγωνιστούμε με πάθος και ακεραιότητα για να αναβαθμίσουμε το άθλημα για τους φίλους των αγώνων σε όλο τον κόσμο. Αυτή είναι μια παγκόσμια σκηνή όπου μπορούμε να επιδείξουμε την τεχνογνωσία της GM και την τεχνολογική υπεροχή σε ένα εντελώς νέο πεδίο».
H GM θα καταβάλει ένα ποσό ύψους 450 εκ. δολαρίων που θα μοιραστεί στις 10 ομάδες έναντι των διαφυγόντων κερδών τους. Στόχος της είναι να έχει δικές της υβριδικές μηχανές το 2028. Επικεφαλής του τμήματος υβριδικών μηχανών θα είναι ο Ρομπ Γουάιτ που βρίσκονταν στη Renault. To 2026 και το 2027 θα αγωνιστούν με πελατειακές υβριδικές μηχανές (Ferrari ή Honda).
Υπολογίζεται πως η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει το 1 δις. Η συμφωνία κλείστηκε στο Λας Βέγκας. Τιμής ένεκεν επικεφαλής της ομάδας θα είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1978 Μάριο Αντρέτι: «Αισθάνομαι πολύ τυχερός που έχω καταφέρει να παραμείνω τόσο καιρό και να κάνω αυτό που αγαπώ για τόσο μεγάλο διάστημα. Η ιδέα ότι η ομάδα της Cadillac F1 με θέλει κοντά της με συγκινεί. Θα βοηθήσω όπου μπορώ, σε μη εκτελεστικό ρόλο, χωρίς να εμπλέκομαι στις καθημερινές λειτουργίες». Ο Αντρέτι είναι σήμερα 84 ετών.
Διαβάστε επίσης:
General Motors: Φέρνει στην Ευρώπη την ηλεκτρική Cadillac αξίας 90.000 δολαρίων