Ανακοινώθηκε συνεργασία ανάμεσα στην ομάδα του Μάικλ Αντρέτι με την General Motors.

Η Liberty Media που κατέχει τα εμπορικά και τηλεοπτικά δικαιώματα της Formula 1 επενδύει στην ανάπτυξη του αθλήματος στις ΗΠΑ. Πέρυσι είδαμε GP στο Μαϊάμι, φέτος θα έχουμε GP και στο Λας Βέγκας και μπορεί η Haas να αγωνίζεται υπό Αμερικάνικη σημαία αλλά δεν έχει το ειδικό βάρος. Είναι κοινό μυστικό πως ο Μάικλ Αντρέτι γιος του παγκόσμιου πρωταθλητή (1978, Lotus) Μάριο Αντρέτι επιθυμεί διακαώς την είσοδο της ομάδας του στη F1. Το ανακοίνωσε στις αρχές του 2022 και από τότε το συζητάει σε επίπεδο FIA αλλά και ομάδων. Ο πρόεδρος Μοχάμεντ μπιν Σουλαγιέμ είναι θετικός στο να βρεθεί τρόπος να μπει μια ακόμη ομάδα στο grid. Κάτι που προφανώς δε καλοβλέπουν οι άλλες 10 ομάδες καθώς θα υπάρξει και 11ο μερίδιο τόσο στα τηλεοπτικά έσοδα όσο και στους εν δυνάμει χορηγούς.

1


Χτες ανακοινώθηκε από τον Αντρέτι και την General Motors η δημιουργία μια αμερικανικής ομάδας F1 της Andretti Cadillac. H Andretti Global συμμετέχει σε IMSA SportsCar Championship, IndyCar Series, Indy NXT, Formula E, Extreme E, Supercars Championship, Super2 Series. Στο πρόσφατο παρελθόν ο Αντρέτι επιχείρησε ανεπιτυχώς να εξαγοράσει τη Sauber. Αφού δεν τα κατάφερε τώρα θέλει να φτιάξει δική του ομάδα. Σίγουρα δεν είναι εύκολο για τη F1 να πει όχι στην μεγαλύτερη Αμερικάνικη αγωνιστική ομάδα πόσο μάλλον όταν αυτή συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο Αμερικάνο κατασκευαστή την Cadillac. Το όνομα της ομάδας θα είναι Andretti Cadillac Racing και η έδρα της θα βρίσκεται στην Ιντιάνα. Το νωρίτερο που μπορεί να γίνει δεκτή μια νέα ομάδα είναι το 2026 και απαιτείται ομόφωνη απόφαση από τη F1 και τη FIA. Θυμίζουμε ότι ήδη η Audi είναι στον προθάλαμο για να μπει το 2026. Η τελευταία νέα ομάδα της F1 πίσω στο 2016 ήταν η Haas. Με βάση τη συμφωνία Ομόνοιας για να μπει μια ομάδα στο πρωτάθλημα πρέπει να προκαταβάλλει 200εκ. δολάρια τα οποία θα μοιραστούν οι υπόλοιπες ομάδες, ως αποζημίωση για τα μελλοντικά διαφυγόντα κέρδη τους. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι απαιτείται μια επένδυση της τάξεως των 500 εκ. για εγκαταστάσεις (αεροσήραγγα, φούρνοι, γραμμή παραγωγής, υπολογιστές, γραφεία, 3d εκτυπωτές, προσομοιωτές, επιπλέον 150 εκ. για ετήσια λειτουργία και 200 εκ. για εισιτήριο εισόδου. Πρέπει να έχεις καλή εκτυπωτική μηχανή χρήματος, να μη χαλάει και να δουλεύει συνέχεια. Όλα αυτά προτού καν αρχίσεις!

Διαβάστε επίσης

F1 Ferrari: Δεν ξεκίνησε καλά η χρονιά!