Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε χτες την πρώτη pole της νέας εποχής για τη F1. Συμπωματικά την πήρε στην ίδια πίστα που το 2019 είχε πάρει την 1η pole της καριέρας του με τη Ferrari. Η χθεσινή ήταν η 10η της καριέρας του.
Ο Μονεγάσκος ήταν 1.5sec πιο αργός από το χρόνο της περσινής pole τότε ο Φερστάπεν είχε σταματήσει το χρονόμετρο στο 1.29. Παρότι ο Χάμιλτον είναι 5ος και η επίδοσή του υπολείπονταν 8 δέκατα, δεν είναι εύκολο να ξεγράψει κανείς τον οδηγό που έχει κερδίσει 5 φορές στο συγκεκριμένο αγώνα και τρεις συνεχόμενες τα τελευταία χρόνια. Ο ίδιος λέει ότι δεν είναι σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη και τονίζει πως θα έχει μάχη για να διατηρηθεί στην 5η θέση. Όλοι όμως αντιλαμβανόμαστε πως διαθέτει την εμπειρία να εκμεταλλευτεί ένα πιθανό στραβοπάτημα των πρώτων.
Η πρώτη δεξιά στροφή προσφέρεται για δράμα και οι Φερστάπεν – Λεκλέρκ δεν έχουν καλή χημεία μεταξύ τους. Το παρελθόν τους είναι βαρύ όπως και η ατμόσφαιρα ανάμεσά τους. Βέβαια οι Ferrari εκκινούν από το καθαρό κομμάτι της πίστας και με την άμμο της ερήμου αυτό μπορεί να αποδειχτεί πολύ σημαντικό. Καθοριστικό ρόλο στον αγώνα θα παίξει η θερμική καταπόνηση των ελαστικών, ειδικά καθώς προβλέπεται σήμερα η θερμοκρασία να είναι πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Στις δοκιμές χτες ήταν 24 βαθμοί Κελσίου. Θυμίζουμε ότι ο αγώνας εκκινεί σούρουπο και η θερμοκρασία οδοστρώματος/αέρα πέφτει κατά τη διάρκειά του.
Αξίζει να τονιστεί ότι πλέον οι πρώτοι 10 οδηγοί δεν είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που κατετάγησαν στο Q2. Αυτό εν μέρει απελευθερώνει τις στρατηγικές και μπορεί να δούμε σημαντικές διαφορές. Η Pirelli επέλεξε για τον αγώνα τις τρεις πιο σκληρές γόμες της για να αντιμετωπίσει την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Καθότι τα μονοθέσια είναι 45kg πιο βαριά είναι σίγουρο πως θα υπάρχει θέμα Προφανώς οι ομάδες έχουν κάνεις τις προσομοιώσεις αγώνα και ξέρουν περίπου τι να περιμένουν λογικά δε θα δούμε να χρησιμοποιείται ιδιαίτερα η σκληρή γόμα (C1). Το πιο πιθανό σενάριο είναι να δούμε δυο pit stop με δυο σετ μέσης (C2) και ένα σετ μαλακής γόμας (C3).
Κρίσιμο είναι τι θα επιλέξουν οι πρώτοι στην εκκίνηση. Θα βάλουν τη μαλακή γόμα για να διατηρήσουν τη θέση τους ή τη μέση γόμα για να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση στην αρχή. Αν κάποιος βάλει τη σκληρή θα έχει σημαντικό μειονέκτημα σε ρυθμό στην αρχή.
Αυτή είναι η σημερινή σειρά εκκίνησης:
Αξίζει να σταθεί κανείς στο ότι ο Χάμιλτον κατάφερε να φέρει τη Mercedes στην 5η θέση παρότι ακόμη οι πρωταθλητές δεν έχουν λύσει το πρόβλημα των αναπηδήσεων. Αυτό ήταν έντονο κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Ο Μπότας έκανε την έκπληξη με την Alfa Romeo πήρε την 6η θέση: «Αν μου έλεγαν ότι θα εκκινούσα δίπλα στο Λιούις, θα το αγόραζα» τόνισε ο Φινλανδός που πέρυσι αγωνίζονταν στη Mercedes. Προφανώς ο Τζόρτζ Ράσελ απογοήτευσε την κρίσιμη στιγμή και δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 9η θέση.
Η εμπειρία όπως φάνηκε έπαιξε καθοριστικό ρόλο χτες: Μάγκνουσεν, Αλόνσο, Γκασλί, Άλμπον και Χούλκενμπεργκ έκαναν τη διαφορά οδηγώντας εκθέτοντας τους έτερους οδηγούς της ομάδας τους. Ο Μικ Σουμάχερ προφανώς δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος βλέποντας ένα παλαίμαχο να επιστρέφει και να τον περνάει αλλά από την άλλη για πρώτη φορά εκκινεί 12ος. Συνολικά η Ηaas έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα σε απόδοση, μένει να δούμε αν θα έχει και τα χρήματα για να συνεχίσει. Την ίδια στιγμή είναι ξεκάθαρο πως ο Τσουνότα δεν ανήκει στη F1, δε μπορεί να έχει θέση ο Ιάπωνας και να μην έχει ο Χούλκενμπεργκ που ήρθε από το σπίτι του και έριξε 4 δέκατα στον «ιδιοκτήτη» Λανς Στρολ.
Ο Αλόνσο που έχει κερδίσει 3 φορές στο Μπαχρέιν και έχει βρεθεί στην pole ήταν ευχαριστημένος με την Alpine. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Οκόν που βλέπει σήμερα ευκαιρίες για να πάρουν βαθμούς. Μένει να δούμε αν θα μπορέσουν ν’ ανταγωνιστούν τις Alfa Romeo, Haas. O αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 17:00 ώρα Ελλάδος σήμερα. Μια ώρα νωρίτερα στις 16:00 στο Instagram μπορείτε να παρακολουθήσετε το live μας με τον Πάνο Σεϊτανίδη με όλες τις λεπτομέρειες. Αρκεί να συντονιστείτε σ’ ένα από τα δυο προφίλ: @seitanf1, @pournarakis
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!