Ο Ολλανδός έφτασε τη διαφορά στους 12 βαθμούς και το κυριότερο πήρε σημαντικό ψυχολογικό προβάδισμα στη διεκδίκηση του τίτλου.
Το φετινό Γαλλικό GP θα μείνει στην ιστορία και στο μέλλον θα αναφέρεται ως μια τις κορυφαίες μάχες στρατηγικής όλων των εποχών. Οι διεκδικητές του τίτλου Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον, μονομάχησαν ως τον τελευταίο γύρο με τελικό νικητή όλους εμάς που παρακολουθούμε τέτοια μάχη πρωταθλήματος.
Η σημερινή νίκη του Φερστάπεν όμως δεν είναι τόσο σημαντική ούτε γιατί διεύρυνε το βαθμολογικό του προβάδισμα στους 12 βαθμούς, ούτε γιατί ισοφάρισε τον αριθμό νικών που έχει φέτος ο Χάμιλτον: 3-3! Είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί ο Ολλανδός κερδίζοντας με τον τρόπο που κέρδισε, πήρε πόντους ψυχολογικούς έναντι του αντιπάλου του. Πλέον ξέρει και πιστεύει ότι μπορεί να κερδίσει το Χάμιλτον παντού στα ίσα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φερστάπεν να ξεκινά καλά έχασε όμως το προβάδισμα στην έξοδο της πρώτης στροφής καθώς άργησε πολύ στα φρένα. Ο ίδιος τα έβαλε και με τον αέρα, ενώ είναι αλήθεια πως ο τρόπος που επέστρεψε στην πίστα χωράει λίγο συζήτηση. Οι αγωνοδίκες προτίμησαν να το δουν ως αγωνιστικό συμβάν. Ο Ολλανδός κατάφερε να μην χάσει πάνω από μια θέση βρέθηκε λοιπόν ανάμεσα στις Mercedes ακολουθώντας το Χάμιλτον και με το Μπότας πίσω του, να πιέζει. Κατάφερε να αντέξει στην πίεση του Φινλανδού για αρκετούς γύρους ωσότου ο Μπότας μπήκε πρώτος από τους τέσσερις στα πιτ στον 18ο γύρο.
Ο Φερστάπεν πήρε πίσω την πρωτοπορία στον αγώνα μετά το πρώτο πιτ στοπ.
Ήταν προφανές πως βιάστηκαν στη Mercedes να βάλουν το Φινλανδό, προσπαθώντας να παρασύρουν μέσα και το Φερστάπεν για να αμυνθεί στο undercut. Όπερ και εγένετο, ο Ολλανδός μπήκε έκανε μόλις 2.3sec για την αλλαγή και οριακά κρατήθηκε μπροστά από το Μπότας. Ο Χάμιλτον μπήκε στον επόμενο γύρο (20στο), η αλλαγή του ήταν στα 2.2sec κι όμως ο Φερστάπεν πρόλαβε και πέρασε μπροστά του.
Οι δυο Mercedes κόλλησαν πίσω από το Φερστάπεν και τον πίεζαν ασφυκτικά. Ήταν σαφές πως άλλαξαν λάστιχα νωρίς, τα πίεζαν και οριακά οπότε δε θα έφταναν εύκολα ως το τέλος. Στον 25ο γύρο μπήκε και ο Πέρεζ στα πιτ. Μετά την αλλαγή του Μεξικάνου οι τέσσερις πρωτοπόροι είχαν σκληρή γόμα, αλλά ο Πέρεζ την είχε βάλει 7 γύρους αργότερα και αυτή ήταν προφανώς η ενδεδειγμένη στρατηγική.
Ο Φερστάπεν μπήκε ξανά στα πιτ στον 33ο γύρο. Έβαλε ξανά την ταχύτερη μέση γόμα και έπεσε στην 4η θέση, πίσω από τον Πέρεζ. Απέμεναν 19 γύροι και ήταν 19 δευτερόλεπτα πίσω από το Χάμιλτον τα οποία έπρεπε να καλύψει κερδίζοντας χρόνο στην πίστα. Στον 36ο γύρο πέρασε τον Πέρεζ και άρχισε να κυνηγάει το Μπότας. Τον έφτασε και τον πέρασε πολύ εύκολα στον 45ο γύρο, καθώς ο Μπότας έκανε λάθος στα φρένα στην 1η στροφή. Για το Χάμιλτον ήταν κρίσιμο να χάσει λίγο χρόνο πίσω από το Μπότας ο Φερστάπεν. Να πιέσει λίγο τα ελαστικά του για να περάσει. Τίποτα απ’ αυτά δεν έγινε, οπότε ο Χάμιλτον ήταν πλέον ευάλωτος.
Σαν να μην έφτανε αυτό ο Πέρεζ έφτασε και με τη σειρά του πέρασε και αυτός τον Μπότας. Ο Φινλανδός έξαλλος θύμισε στην ομάδα ότι ζητούσε πριν το Φερστάπεν δεύτερο πιτ στοπ. Προφανώς όλα αυτά έγιναν γιατί τον έβαλαν πολύ νωρίς στα πιτ στον 18ο γύρο για να παρασύρουν το Φερστάπεν σ’ αυτή τη στρατηγική. Στη Mercedes έπεσαν στο λάκκο που έσκαβαν για τους αντιπάλους τους.
Ο Φερστάπεν πέρασε εύκολα ένα γύρο πριν το τέλος το Χάμιλτον που πλέον δεν είχε ελαστικά για να υπερασπιστεί τη θέση του. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Φερστάπεν να πανηγυρίζει έξαλλα ενώ όλα τα σύννεφα της Μασσαλίας είχαν μαζευτεί πάνω από τα πιτ της Mercedes.
Ο Φερστάπεν στις πρώτες του δηλώσεις τόνισε: “Στην εκκίνηση ήταν πολύ δύσκολα, λόγω ανέμου. Αποφασίσαμε να πάμε σε δυο αλλαγές και μας βγήκε αλλά έπρεπε να το παλέψουμε σκληρά. Σε όλο τον αγώνα δίναμε μάχη, νομίζω ότι έτσι θα κυλήσει η σεζόν”.
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον θέλησε να μετριάσει τις εντυπώσεις: “Λαμβάνοντας υπόψη που βρισκόμαστε την Παρασκευή, είμαι ικανοποιημένος από το σημερινό αποτέλεσμα. Δεν είχα ελαστικά στο τέλος. Πρέπει να διερευνήσουμε που υστερούμε στις ευθείες. Ήταν πραγματικά έκπληξη ότι μείναμε από λάστιχα”.
Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Σέρτζιο Πέρεζ ανέβηκε στο βάθρο κάνοντας ακριβώς αυτό που περιμένει απ’ αυτόν η Red Bull: Μαζεύει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Οι Ταύροι διεύρυναν το προβάδισμά τους στη βαθμολογία: RBR 215, Μercedes 178, McLaren 110, Ferrari 94β.
Στους οδηγούς ο Φερστάπεν προηγείται με 131 βαθμούς και ακολουθεί ο Χάμιλτον με 119 και οι Πέρεζ 84, Νόρις 76, Μπότας 59.
Αξίζει να τονιστεί ο μεστός αγώνας του Νόρις με τη McLaren. Καθυστέρησε να αλλάξει ελαστικά, έδωσε μάχες κέρδισε θέσεις και πήρε εν τέλει τους 10 βαθμούς της 5ης θέσης. Απογοήτευση για τις Ferrari που έμειναν από λάστιχα στο τέλος και δεν πήραν βαθμούς. Αντίθετα και οι δυο Aston Martin μπήκαν στους βαθμούς. Γκασλί και Αλόνσο είχαν τη δική τους μάχη με τελικό νικητή το Γάλλο. Ήταν όμως καλή εμφάνιση και από τον Ισπανό πρωταθλητή.
Επόμενος αγώνας το GP της Στυρίας στο Red Bull Ring το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 26-27/6.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike