O Ολλανδός πήρε την 2η φετινή του pole, η Red Bull είχε μεγάλη διαφορά στη Γαλλική πίστα από τη Mercedes.

Όπως ίσως γνωρίζετε στη Mercedes μπήκαν στο κόπο αυτό το Σαββατοκύριακο ν’ αλλάξουν τα σασί των οδηγών τους. Έδωσαν στο Χάμιλτον το σασί του Μπότας και στο Φινλανδό το σασί του Βρετανού. Δε φάνηκε να ωφελεί κανέναν εκ των δυο αυτό, η διαφορά τους είναι στο ένα δέκατο, όμως αμφότεροι είναι πίσω από τη Red Bull.

Ο Ταύρος στα χέρια του Φερστάπεν ήταν εξαιρετικά σταθερός ειδικά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Παρότι στο Q3 και στους δυο γύρους του πέρασε ανοιχτά από τη στροφή 2 ήταν ο μόνος που κατάφερε να σπάσει το 1:30 έστω και για 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Βέβαια ο χρόνος αυτός υστερεί σημαντικά από το 1:28.3 που είχε σημειώσει στη μάχη της pole το 2019 ο Χάμιλτον στην ίδια πίστα.

Το Q1 ξεκίνησε δραματικά με τον καμικάζι Γιούκι Τσουνότα να ανδραγαθεί και πάλι. Αυτή τη φορά κατόρθωσε να χάσει το πίσω μέρος πατώντας άτσαλα στο εσωτερικό κερμπ της στροφής 2 και να κάνει ένα μεγαλοπρεπέστατο τετακέ καταλήγοντας στα προστατευτικά λάστιχα. Προσπάθησε να ξεκινήσει ξανά, μπλόκαρε και το κιβώτιο στη νεκρά και ανάγκασε τον αλυτάρχη να βγάλει κόκκινη σημαία και να διακόψει τη διαδικασία μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιό του από το σημείο που είχε μείνει. Αναρωτιέμαι πόση υπομονή ακόμη θα κάνει μαζί του η Alpha Tauri. Ειδικά βλέποντας τον Γκασλί μετά το βάθρο στο Μπακού να πλασάρει ξανά το μονοθέσιο στην 6η θέση, ανάμεσα στα Ferrari.

Δεν ήταν όμως μόνο το δράμα του Τσουνότα στην αρχή του Q1 είχαμε και αυτό του Μικ Σουμάχερ στο φινάλε, ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο και βρέθηκε στα προστατευτικά ελαστικά στη στροφή 6. Ήταν η 2η κόκκινη σημαία στην ίδια περίοδο. Ο Σουμάχερ κατάφερε να προκριθεί στο Q2 αλλά δε συμμετείχε σ’ αυτό. Βέβαια οι Στρολ, Ράικονεν που προσπαθούσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους δεν τα κατάφεραν. Μαζί τους αποκλείστηκαν και οι Λατίφι, Μαζεπίν.

Στο Q2 σχεδόν όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα ώστε να μπορούν να εκκινήσουν μ’ αυτή αύριο. Εν τέλει όλοι όσοι προκρίθηκαν στην τελική δεκάδα, εκκινούν αύριο με τη μέση γόμα. Η λογική λέει ότι θα την αλλάξουν λίγο πριν το μέσο του αγώνα (53 γύροι) σε σκληρή και θα πάνε έτσι ως το τέλος.  Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Ράσελ, Τζιοβινάτσι, Φέτελ, Οκόν μαζί με το Σουμάχερ που δεν συμμετείχε. Για τον Οκόν ήταν μια αρνητική έκπληξη δεδομένου ότι ο Αλόνσο κατάφερε να μπει στην δεκάδα. Ήταν μια ακόμη πολύ καλή εμφάνιση σε δοκιμές για τον Ισπανό.

Ο Αλόνσο έβαλε μέση γόμα και στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 παρότι με τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 46 βαθμούς Κελσίου ήταν μονόδρομος η χρήση της μαλακής γόμας. Μ’ αυτή ο Φερστάπεν κατέβασε το χρόνο του κατά 1.1 sec στο Q3. Ήταν ταχύτερος στην πρώτη του προσπάθεια και βελτίωσε ακόμη περισσότερο στη 2η. Το ίδιο κατάφερε και ο Χάμιλτον αλλά δεν ήταν αρκετό. Αξίζει να τονιστεί πως για 2η φορά φέτος μετά το Πορτογαλικό GP, ο Σάινθ ήταν ταχύτερος του Λεκλέρκ.

Μετά το τέλος της διαδικασίας οι δηλώσεις του poleman, Μαξ Φερστάπεν ήταν πολύ ένθερμες: ” Είναι πραγματικά θετικό Σαββατοκύριακο, μετά το FP2 βρήκαμε το σετάρισμα και σήμερα ήταν ακόμη καλύτερα. Βέβαια πρέπει να το ολοκληρώσω αύριο. Το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό στην προσομοίωση αγώνα, χτες, οπότε ανυπομονώ”.

Ο Μπότας αισθάνεται πολύ καλύτερα απ’ ότι τα προηγούμενα Σαββατοκύριακα ενώ ο Χάμιλτον το αντίθετο: ” Είναι πολύ δύσκολο ψυχολογικά. Προσπαθώ να ρυθμίσω το μονοθέσιο, με ικανοποιούν οι αλλαγές που έκανα. Ο Μαξ έκανε εξαιρετική δουλειά, σήμερα, είναι απίστευτα γρήγορος. Έχει νέα υβριδική μηχανή αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε πρέπει να τα δώσει όλα”.

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 16:00 ώρα Ελλάδος (Cosmote, ΕΡΤ). Νωρίτερα στις 15:30 μπορείτε αν θέλετε να παρακολουθήσετε το Instagram Live που επιχειρούμε με τον Πάνο Σεϊτανίδη ακολουθώντας ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakis @seitanf1 και επιλέγοντας το εικονίδιο Live στα stories στις 15:30. Ειδικά αύριο θα κάνει ένα γύρο στην πίστα για μας, ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης που αγωνίστηκε πρόσφατα σ’ αυτή την πίστα με την Ιταλική F4.

Η τελική κατάταξη σήμερα ήταν: