Η φετινή ήταν η χρονιά των μεγάλων ανατροπών για τη Scuderia Ferrari. Η Ιταλική ομάδα άλλαξε σελίδα και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.
Δεν θα μου κάνει εντύπωση αν το 2022 ο Κάρλος Σάινθ διεκδικήσει τον τίτλο. Ο Ισπανός που φόρεσε για πρώτη φορά την κόκκινη φόρμα πέρυσι τέτοια εποχή αντικαθιστώντας το Φέτελ είχε μια εξαιρετική πρώτη χρονιά στην Ιταλική ομάδα. Τερμάτισε και στους 22 αγώνες, βαθμολογήθηκε στους 20 και με 164,5 βαθμούς πήρε την 5η θέση στο πρωτάθλημα, πίσω από τους τέσσερις οδηγούς των δυο κορυφαίων ομάδων. Ο Σάινθ ανέβηκε 4 φορές στο βάθρο, μάλιστα έκλεισε την χρονιά με τον καλύτερο τρόπο ανεβαίνοντας στο 3ο σκαλί στον τελευταίο αγώνα.
Στην πρώτη του χρονιά στη Ferrari, ο Ισπανός όχι μόνο προσαρμόστηκε αμέσως αλλά κατάφερε να υποσκελίσει τον Σαρλ Λεκλέρκ που τα προηγούμενα χρόνια είχε εντυπωσιάσει με το ταλέντο του. Ο Μονεγάσκος έχασε πολλά φέτος, το κυριότερο την πολιτική δύναμη που είχε ελέω Νίκολας Τοντ, καθώς πλέον ο νέος πρόεδρος της FIA, αλλάζει τα δεδομένα. Ακόμη κι αν ο Ζαν Τοντ αναλάβει ρόλο συμβούλου στη Ferrari, δε θα είναι το ίδιο. Ο Λεκλέρκ φέτος έχασε το βηματισμό του. Παρότι ανέβηκε μια φορά στο βάθρο, λάθη όπως αυτό στο Μονακό, όπου είχε την pole, είναι καθοριστικά στην πορεία ενός φέρελπι οδηγού. Θα περίμενε κανείς να μαζέψει πολύ περισσότερους πόντους από το Σάινθ και όχι να βρεθεί πίσω του.
Το σίγουρο είναι πως βάσει αποτελεσμάτων ο Λεκλέρκ πλέον δεν δικαιούται το ρόλο του Νο 1 οδηγού στη Scuderia. Δεν ξέρω βέβαια αν μέσα στις τόσες αλλαγές, αθόρυβες αλλά αποτελεσματικές ο Ματία Μπινότο τολμήσει και αυτό: Η Ferrari χωρίς Νο 1 οδηγό! Η σημερινή εποχή με τους οριοθετημένους προϋπολογισμούς και τις θέσεις στους κατασκευαστές να παίζουν καθοριστικό ρόλο στα έσοδα δεν προσφέρεται για τέτοιες επιλογές. Είναι σημαντικό για κάθε ομάδα να παίρνει βαθμούς και από τους δυο οδηγούς της.
O Ιταλός μηχανικός που βρίσκεται στο τιμόνι της Ferrari, τα τελευταία χρόνια μίλησε για τη φετινή απόδοση των δυο οδηγών: « Βοήθησαν και πίεσαν ο ένας τον άλλο. Ακόμη και σε αγώνες που κάποιος από τους δυο ψάχνονταν με το σετάρισμα. Σα δίδυμο κατανοούν τις ανάγκες της ομάδας, τις εντολές, πάντα παραχωρούν τη θέση τους χωρίς διαφωνίες».
Αναφερόμενος στην απόδοση του Λεκλέρκ ο Μπινότο είπε: «Ο Σαρλ ωρίμασε, δεν χωρά αμφισβήτηση το ταλέντο και η ταχύτητά του, όπως και η ικανότητά του για σπουδαίους γύρους στις δοκιμές. Βελτιώνεται στη στρατηγική και στη διαχείριση των ελαστικών, έκανε αρκετά βήματα από πέρυσι». Όσον αφορά στο Σάινθ ο Μπινότο είπε: «Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους, Σε 20 από τους 22 αγώνες βαθμολογήθηκε. Γι’ αυτό τον πήραμε, για την ικανότητά του να μαζεύει βαθμούς. Επίσης είναι πολύ γρήγορος ενσωματώθηκε αμέσως στην ομάδα και έγινε εξαιρετική δουλειά στον προσομοιωτή».
Είναι γεγονός πως η Ferrari φέτος παρουσίασε μια τελείως διαφορετική εικόνα: Νοικοκυρεμένη! Οι βελτιώσεις δούλευαν, η υβριδική μηχανή απέδιδε, η στρατηγική δεν ήταν εξόφθαλμα λάθος σε καμία περίπτωση, οι οδηγοί είχαν καθοδήγηση, κανείς δεν αμφισβητούσε όσα γίνονταν. Ο Μπινότο κατάφερε να βάλει σε σειρά τη Ferrari, που βγήκε από το αδιέξοδο της 6ης θέσης, επέστρεψε στην 3η και δεδομένου ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς ευνοούν τις ανατροπές για το 2022 τίποτα δεν αποκλείεται. Λέτε να δούμε το Σάινθ πρωταθλητή;
Διαβάστε επίσης:
Alfa Romeo: Με βίντεο αποχαιρετά το 2021!
Μια εξηλεκτρισμένη έκπληξη σε γνωστό εμπορικό!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike