Με την υγρασία στο 80% και τη θερμοκρασία στους 30 βαθμούς Κελσίου ο ρόλος των αθλητών στο Grand Prix ήταν απάνθρωπος.
Η θερμική καταπόνηση που δέχτηκαν προχτές το βράδυ στη Μαρίνα Μπέι οι οδηγοί της F1, ήταν ακραία. Αρκετοί εξ’ αυτών δυσκολεύονταν να βγουν από το μονοθέσιό τους, μετά το πέσιμο της καρό σημαίας. Οι Χάμιλτον και Ράσελ δε συμμετείχαν στις υποχρεώσεις τους προς τους δημοσιογράφους μετά τον αγώνα γιατί ήταν εξαντλημένοι. Ο Κολαπίντο δυσκολεύονταν να βγει από το μονοθέσιο, αλλά και ο νικητής Λάντο Νόρις ζαλίζονταν. Αρκετοί οδηγοί για να συνέλθουν κατέφυγαν σε μπάνιο με παγάκια για να συνέλθουν μετά τον αγώνα. Όλοι τους πριν την εκκίνηση φορούσαν γιλέκα με πάγο (cooling vests) και έβαλαν την πυρίμαχη φόρμα, την μπαλακλάβα, το κράνος και τα γάντια όσο πιο αργά μπορούσαν.
Κάποιοι είχαν ανεμιστήρες ακόμη και στο grid προσπαθώντας να διατηρήσουν χαμηλά τη θερμοκρασία πριν την εκκίνηση. Όμως κατά τη διάρκεια του αγώνα ο συνδυασμός θεμοκρασίας στο κόκπιτ (80 βαθμοί Κελσίου), υγρασίας (80%) και προσπάθειας ήταν εξοντωτικός. Αξίζει κανείς να λάβει υπόψη και τις άλλες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί σε κάθε αγώνα. Η Formula 1 είναι ένα σπορ που απαιτεί τόσο σωματική όσο και πνευματική αντοχή.
Οι οδηγοί υπόκειται σε φορτίσεις λόγω ακραίας επιτάχυνσης και επιβράδυνσης που βιώνουν κατά τη διάρκεια του αγώνα η οποία ασκεί τεράστια πίεση στο σώμα, ειδικά στον αυχένα και στην πλάτη. Οι αγωνιστικές στολές και τα κράνη έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τους οδηγούς, αλλά επίσης παγιδεύουν τη θερμότητα και την υγρασία, οδηγώντας σε αφυδάτωση και δυσφορία. Τα κράνη είναι απαραίτητα για την ασφάλεια, αλλά είναι βαριά και άβολα, προσθέτοντας στο σωματικό φορτίο. Η μεγαλύτερη διάρκεια αγώνα (101 λεπτά διήρκησε η Σιγκαπούρη) απαιτεί από τους οδηγούς να διατηρούν τη συγκέντρωση και την φυσική απόδοση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο περιορισμένος χώρος ενός μονοθεσίουυ Formula 1 μπορεί να δυσκολεύει τους οδηγούς να κινούνται ελεύθερα ή να βρίσκουν άνετες θέσεις.
Οι οδηγοί πρέπει να παίρνουν αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου υπό έντονη πίεση, κάτι που μπορεί να είναι εξαντλητικό πνευματικά. Η ανταγωνιστική φύση της F1 δημιουργεί ένα περιβάλλον υψηλού ρίσκου που συμβάλλει στο στρες και το άγχος. Οι οδηγοί πρέπει να παραμένουν συγκεντρωμένοι για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο, ειδικά στα τελευταία στάδια ενός αγώνα πόσο μάλλον υπό το φως των προβολέων στο συγκεκριμένο αγώνα. Οι οδηγοί ακολουθώντας το πρόγραμμα της F1 από το Μπακού στη Σιγκαπούρη άλλαξαν μέσα σε λίγες μέρες διαφορετικές ζώνες ώρας (4), οι οποίες διαταράσσουν τους κύκλους ύπνου και συμβάλλουν στην κόπωση. Καθώς οι δυο αγώνες δεν είχαν κενό, οι οδηγοί διέθεταν περιορισμένο χρόνο για ανάπαυση μεταξύ των εκδηλώσεων, επιδεινώνοντας περαιτέρω την κόπωση.
Για την καταπολέμηση της κόπωσης, οι οδηγοί ασκούνται καθημερινά πάνω στη βελτίωση της αντοχής, της δύναμης και της πνευματικής ανθεκτικότητας. Λαμβάνουν ισορροπημένη διατροφή και επαρκή ενυδάτωση για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας. Οι ομάδες παρέχουν υποστήριξη για να βοηθήσουν τους οδηγούς να διαχειριστούν την κόπωση και να βελτιστοποιήσουν την απόδοσή τους. Στη Σιγκαπούρη όμως ότι και να έκαναν δεν ήταν αρκετό, αποδείχτηκε οριακό.
Διαβάστε επίσης
Porsche: Πόσο εικονική είναι η πραγματικότητα;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής