Ο Ισπανός ψάχνει ακόμη την 1η του νίκη, οι κόκκινοι δεν έχουν κερδίσει ποτέ στο Αζερμπαϊτζάν και το πρωτάθλημα βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή.

Ξεκινά σήμερα στους δρόμους του Μπακού ο 8ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της F1. Στους προηγούμενους επτά έχουν κερδίσει τρεις οδηγοί: Ο Φερστάπεν έχει πάρει 4 νίκες σε Σαουδική Αραβία, Ίμολα, Μαϊάμι και Ισπανία, ο Λεκλέρκ 2 σε Μπαχρέιν και Αυστραλία, ο Πέρεζ κέρδισε πριν δυο βδομάδες στο Μονακό.

Ο μόνος οδηγός από τους τέσσερις των δυο κορυφαίων ομάδων (Red Bull, Ferrari) που διεκδικούν φέτος νίκες και πρωτάθλημα, ο οποίος δεν έχει κερδίσει ακόμη είναι ο Κάρλος Σάινθ. Ο 27χρονος Ισπανός γιός του δυο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Ράλι, Κάρλος Σάινθ βρίσκεται στη F1 από το 2015.

Στο ντεμπούτο του αγωνίζονταν στην Toro Rosso πλάι στον Φερστάπεν. Το 2017 πήγε στη Renault και το 2019 στη McLaren. Από το 2021 βρίσκεται στην Ferrari. Έχει ανέβει συνολικά 10 φορές στο δεύτερο και τρίτο σκαλί του βάθρου και δεν έχει καταφέρει ακόμη να σημειώσει pole.

Ο Σάινθ λοιπόν ψάχνει με αγωνία την πρώτη του νίκη στη F1. Φέτος για πρώτη φορά στην καριέρα του έχει στα χέρια του μονοθέσιο νικητή όπως απέδειξε σε δυο αγώνες ο έτερος οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ.

To Μπακού είναι ένας καθοριστικός αγώνας για την Ferrari που έχει να δει νίκη από τον Απρίλιο. Προφανώς ο Σάινθ που υπολείπεται 42 βαθμούς από το Φερστάπεν δεν είναι η πρώτη επιλογή των κόκκινων για νίκη καθώς ο Λεκλέρκ υπολείπεται μόλις 9 βαθμούς. Ο Μονεγάσκος οδηγός προηγούνταν στη βαθμολογία και έχασε το προβάδισμα μετά την εγκατάλειψη λόγω μηχανικού προβλήματος στην Ισπανία. Η ιστορία έχει δείξει ότι οι «δεύτεροι» οδηγοί των κορυφαίων ομάδων δεν έχουν πολλές ευκαιρίες για νίκη εντός της σεζόν.

Σε αντίθεση με το Σάινθ, ο Λεκλερκ προτίμησε χτες να ποδηλατήσει τη διαδρομή των 6km.
Σε αντίθεση με το Σάινθ, ο Λεκλερκ προτίμησε χτες να ποδηλατήσει τη διαδρομή των 6km.

Για να έχει ο Ισπανός οδηγός τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη υπό τις παρούσες συνθήκες θα πρέπει να είναι μπροστά από το Λεκλέρκ και ανάμεσά τους να βρίσκονται μια ή δυο Red Bull. Αν οι Ferrari είναι εμπρός ή σε οιοδήποτε άλλο σενάριο είναι ξεκάθαρο και λογικό οι κόκκινοι να αβαντάρουν το Μονεγάσκο που είναι στο παιχνίδι του τίτλου.

Μιλώντας σχετικά ο Σάινθ τόνισε μεταξύ άλλων:

«Απλά πρέπει να είμαι λίγο πιο γρήγορος, χρειάζομαι ένα ή δύο δέκατα, όσον αφορά στις κατατακτήριες και στον ρυθμό αγώνα. Αν βρω αυτά τα ένα ή δύο δέκατα που βρήκα το δεύτερο εξάμηνο πέρυσι, όσο νωρίτερα τα βρω, τόσο νωρίτερα θα έρθει η νίκη. Δούλεψα σκληρά για να τα βρω πέρυσι. Μπορείτε να δείτε από τις on board κάμερες ότι δεν έχω αβίαστο έλεγχο του μονοθεσίου δεν οδηγώ φυσικά. Το μονοθέσιο είναι λίγο απόλυτο για τα γούστα μου, αλλά αυτό δεν αλλάζει.

Μπορώ να προσαρμοστώ λίγο και να φέρω λίγο το μονοθέσιο στα νερά μου. Αυτά τα δύο χρειάζονται χρόνο και χρειάζονται γνώση και εμπειρία. Είμαι στη διαδικασία τώρα και θα προσπαθήσω να βελτιωθώ το συντομότερο δυνατό. Το απολαμβάνω, είναι μια εντελώς νέα εμπειρία. πρέπει να οδηγείς λίγο διαφορετικά. Είναι ένα διαφορετικό σενάριο από αυτά που έχω συνηθίσει.

Για μένα, είναι η πρώτη φορά, με ανταγωνιστικό αυτοκίνητο – και έχω μάθει πολλά απομένουν αρκετοί αγώνες, πολύς καιρός ακόμα, οπότε όλα μπορεί να συμβούν. Μόλις κάνω αυτές τις προσαρμογές και βρω την αίσθηση μου με το μονοθέσιο σίγουρα θα έρθει και η νίκη».

Μιλώντας για το Λεκλέρκ ο Σάινθ ήταν διαχυτικός: «Όσον αφορά στη μεταξύ μας σχέση, όλα είναι πολύ σταθερά. Είναι υπέροχος τύπος, έχουμε αμοιβαίο σεβασμό, κάτι που βοηθάει τη σχέση εργασίας μας. Κάνει εξαιρετική δουλειά προσαρμοζόμενος στο νέο μονοθέσιο, στα νέα πρότυπα, φτάνει στα όρια αυτή τη Ferrari εγώ ακόμη το προσπαθώ και με συγκεκριμένους τρόπους τον αντιγράφω.

Διασκεδάζω μαζί του, τα πάμε καλά – και δουλεύουμε προς την ίδια κατεύθυνση, κάτι που είναι σημαντικό. Οδηγεί σε πολύ υψηλό επίπεδο, συνδυάζει εξαιρετικά εντυπωσιακούς χρόνους γύρου, έναν εντυπωσιακό τρόπο οδήγησης και δεν μπορώ παρά να θαυμάσω και να δοκιμάσω να αντιγράψω».

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ανανεώθηκε το συμβόλαιο του Ισπανού οδηγού με τη Ferrari ως και το 2024.

Θα μπορούσε να είναι ο μεθαυριανός αγώνας (14:00 απευθείας ΕΡΤ, Cosmote) η ευκαιρία για την πρώτη νίκη του Σάινθ;

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπακού: Οι Αζέροι έχουν αγώνα!

VW ID. Buzz: Ψηφιακές ευκολίες