Ο Μαξ Φερστάπεν οδηγούσε το χθεσινό αγώνα τρεις γύρους πριν το τέλος όταν κλάταρε το ελαστικό του. Ήταν το πίσω αριστερό ελαστικό και κλάταρε στην ευθεία. Τη στιγμή του κλαταρίσματος το ελαστικό αυτό είχε 36 γύρους χρήση. Άλλοι οδηγοί όπως ο Νόρις χρησιμοποίησαν την ίδια γόμα (σκληρή C3) για 41 γύρους χωρίς πρόβλημα.
Ο αλυτάρχης του αγώνα Μάικλ Μάσι αποφάσισε ορθά να διακόψει το GP για λόγους ασφαλείας, καθότι είχε κλατάρει στο ίδιο σημείο, άλλο ένα ελαστικό, πίσω αριστερά, αυτό στο μονοθέσιο του Λανς Στρολ, μετά από 30 γύρους χρήσης. Η συγκεκριμένη γόμα η C3 είναι αυτή που χρησιμοποιείται περισσότερο κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Βρίσκεται στη διάθεση των ομάδων σε όλα τα GP οπότε δεν υπάρχουν μυστικά όσον αφορά στην αντοχή της ή στην απόδοσή της.
O Νόρις συμπλήρωσε 41 γύρους με σετ σκληρής γόμας χωρίς πρόβλημα.
Η Pirelli εξέτασε ενδελεχώς όλα τα ελαστικά γόμας C3 που είχαν παρόμοια ή και μεγαλύτερη καταπόνηση, απ’ αυτό του Φερστάπεν όταν αυτά αλλάχτηκαν στον 48ο γύρο με τη διακοπή του αγώνα. Δεν βρέθηκαν σε κανένα σημάδια εκτεταμένης φθοράς ή καταπόνησης. Βρέθηκε όμως στο πίσω αριστερά ελαστικό του Χάμιλτον ένα σκίσιμο 6 cm του οποίου η προέλευση διερευνάται. Προφανώς ο Βρετανός κάπου το χτύπησε.
Η διαμόρφωση της πίστας στο Μπακού καταπονεί περισσότερο το πίσω δεξί ελαστικό. Αν λοιπόν το παρακάνεις φθείροντας υπέρμετρα το ίδιο σετ, τότε περιμένεις πρώτο να αστοχήσει το πίσω δεξιά ελαστικό. Αυτό δεν έγινε αντίθετα είχαμε δυο κλαταρίσματα πίσω αριστερά. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι αν υπήρχε κάποιο θραύσμα στην πίστα ή κάποια εξοχή στα κερμπ όπου μπορεί να έσκισε το ελαστικό του, ο Μαξ Φερστάπεν, ο Λανς Στρολ και ο Λιούις Χάμιλτον που την γλύτωσε πάντως από το κλατάρισμα.
Ο Φερστάπεν μετά το τέλος του αγώνα τόνισε: « Το να εγκαταλείπεις έτσι λίγο πριν την καρό σημαία είναι ενοχλητικό. Δεν είχα νιώσει κάτι περίεργο στο μονοθέσιο και ξαφνικά έχασα το πίσω αριστερά ελαστικό και χτύπησα δυνατά στον τοίχο».
Αντίστοιχα ο Στρολ δεν είχε κάτι να προσθέσει. Η Pirelli διερευνά το θέμα.
Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου και F1 της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε οριστικά τα γεγονότα που οδήγησαν στα περιστατικά του Στρολ και του Φερστάπεν για να καταλάβουμε τι ακριβώς συνέβη. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι βρήκαμε ένα αντίστοιχο κόψιμο στο πίσω αριστερά ελαστικό του Χάμιλτον, ενώ το ελαστικό που καταπονείται περισσότερο σ’ αυτή την πίστα είναι το πίσω δεξιά. Δεν υπήρξε κάποια προειδοποίηση ή κραδασμοί, πριν το κλατάρισμα και κανένα από τα υπόλοιπα ελαστικά που είχαν χρησιμοποιηθεί αντίστοιχα ή και περισσότερο δεν έφερε σημάδια εκτεταμένης φθοράς. Οπότε δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το γεγονός ότι η ζημιά προκλήθηκε από εξωγενή παράγοντα μολονότι τέτοια πράγματα δεν πρέπει να συμβαίνουν. Κατανοούμε την ανάγκη για ξεκάθαρες απαντήσεις.»
Αξίζει να τονιστεί πως η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν κάτω από 40 βαθμούς Κελσίου, τιμή συνηθισμένη που δεν δικαιολογεί ακραίες θερμικές καταπονήσεις.
Διαβάστε επίσης:
F1 Μπακού: Δράμα, κλάμα και μεξικάνικη φιέστα!
F1 Μπακού: Θα γίνει η έκπληξη σήμερα;
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ