Ο Λεκλέρκ ξεκινά από την pole, αλλά στους δρόμους της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν όλα είναι πιθανό να συμβούν.

Προφανώς το μεγάλο ερώτημα για τη Ferrari είναι αν θα μπορέσουν να αποφύγουν τα λάθη ώστε να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες να πάρουν τη νίκη. Πέρυσι για παράδειγμα ο Μονεγάσκος οδηγός παρότι η Ferrari δεν ήταν ανταγωνιστική είχε κατάφερει να πάρει την pole. Τον πέρασαν όμως γρήγορα ο Χάμιλτον και ο Φερστάπεν και παρότι αμφότεροι δεν τα κατάφεραν ο Λεκλέρκ έμεινε εκτός βάθρου τερματίζοντας 4ος. Φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Η σημερινή σειρά εκκίνησης
Η σημερινή σειρά εκκίνησης

Υπό φυσιολογικές συνθήκες αγώνα η νίκη θα κριθεί ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull. O Λεκλέρκ θα έχει δίπλα του στην εκκίνηση τον Πέρεζ και πίσω του το Φερστάπεν ο οποίος θα έχει δίπλα του το Σάινθ. Πρώτο ερωτηματικό είναι αν θα έχουμε καθαρή εκκίνηση χωρίς επαφές. Αν ολοκληρωθούν οι πρώτοι γύροι και ενεργοποιηθεί το DRS τα δεδομένα αλλάζουν.

Ελάχιστες οι διαφορές σε τελική ταχύτητα
Ελάχιστες οι διαφορές σε τελική ταχύτητα

Αναλύοντας τις τελικές ταχύτητες στις κατατακτήριες δοκιμές είναι ξεκάθαρο ότι Ferrari, Red Bull έχουν πρακτικά ίδιες τελικές ταχύτητες. Βέβαια αυτό με τη χρήση DRS στην ευθεία. Στον αγώνα όμως δεν θα έχει DRS αυτός που προηγείται. Επιπλέον όταν ακολουθείς κάποιον από κοντά είναι τόση η διαφορά που κάνουν οι μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία των 2.2km που το προσπέρασμα γίνεται εύκολο. Ή τουλάχιστον ήταν μεγάλη η διαφορά πέρυσι.

Μένει βέβαια να δούμε αν η νέα αεροδυναμική των μονοθεσίων έχει διαφοροποιήσει κάπως την κατάσταση. Στις κατατακτήριες δοκιμές οι αναπηδήσεις ήταν ζήτημα, στον αγώνα όμως με το υψηλότερο φορτίο καυσίμου λογικά θα αμβλυνθεί το πρόβλημα. Δεν είχαν βέβαια όλοι το ίδιο θέμα: Ferrari, Red Bull, McLaren, Alpha Tauri δείχνουν να είναι καλύτερα ζυγισμένες. Την ίδια στιγμή ο Ράσελ στη Mercedes θέτει θέμα ασφαλείας τονίζοντας πως οι αναπηδήσεις στο μονοθέσιό του είναι τόσο έντονες που δεν μπορεί να οδηγήσει.

Η διαδρομή εντός πόλης επιλέχθηκε με βάση τη διαμόρφωση του αστικού ιστού και των εμβληματικών κτιρίων.
Η διαδρομή εντός πόλης επιλέχθηκε με βάση τη διαμόρφωση του αστικού ιστού και των εμβληματικών κτιρίων.

Η λογική λέει πως ο αγώνας θα έχει ως στρατηγική μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα. Το ερωτηματικό είναι πότε θα βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας, θεωρώ βέβαια την εμφάνισή του. Τα μονοθέσια είναι πιο μεγάλα, πιο βαριά και διαδρομές όπως αυτή του προηγούμενου GP στο Μονακό αλλά και η σημερινή στο Μπακού είναι σχεδιασμένες με βάση τη διαμόρφωση των δημόσιων δρόμων. Υπάρχουν στενά απαιτητικά σημεία όπου σίγουρα θα έχουμε θέματα.

Η απόδοση των ελαστικών χτες.
Η απόδοση των ελαστικών χτες.

Εκκινώντας με τη μέση γόμα ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διανύσει αρκετούς από τους 51 γύρους προτού υποχρεωθεί να μπει στα πιτ. Οπότε έχει αρκετές πιθανότητες να επωφεληθεί από μια πιθανή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και να εξασφαλίσει δωρεάν πιτ στοπ. Η μαλακή γόμα είναι σαφώς ταχύτερη και στην εκκίνηση και σε ρυθμό αλλά απαιτεί διαχείριση και θα αντέξει λιγότερους γύρους. Ένα καθοριστικό θέμα είναι η θερμοκρασία οδοστρώματος, όσο πιο χαμηλή τόσο πιο δύσκολο να διατηρηθούν τα ελαστικά στο παράθυρο βέλτιστης λειτουργίας.

Ο Λεκλέρκ πήρε την 6η του pole (4η συνεχόμενη) για φέτος. Ο Μάικ Ντούχαν θρύλος στα Moto GP με 5 πρωταθλήματα.
Ο Λεκλέρκ πήρε την 6η του pole (4η συνεχόμενη) για φέτος. Ο Μάικ Ντούχαν θρύλος στα Moto GP με 5 πρωταθλήματα.

Ο αγώνας όμως είναι προγραμματισμένος για τις 14:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote) πιθανόν η θερμοκρασία οδοστρώματος θα είναι πιο υψηλή πιο νωρίς. Σήμερα έπεσε από τους 47 βαθμούς Κελσίου στους 36 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Μια ώρα νωρίτερα στις 13:00 στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη θα αναλύσουμε όλες τις λεπτομέρειες. Για να μας παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να συντονιστείτε στο @pournarakis ή στο @seitanf1. Σας περιμένουμε!

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπακού: Το όνειρο του Σάινθ!

F1 Μπακού: Ταχύτερος ο Λεκλέρκ στα ελεύθερα!

F1 Alfa Romeo: Στα χρώματα της Tonale!