Απ’ όλα είχε ο σημερινός αγώνας στο Μπακού: Συγκρούσεις, ανατροπές, δράμα, προσπεράσεις και μονομαχίες για Όσκαρ!

Με τελικό νικητή το νεαρό Αυστραλό οδηγό της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, ο οποίος πήρε τη 2η νίκη της καριέρας του, χάρη σ’ ένα κυριαρχικό προσπέρασμα πάνω στο Σαρλ Λεκλέρκ με τη Ferrari. Η μάχη των δυο κράτησε όλον τον αγώνα.

1

Ο Λεκλέρκ εκκινούσε πρώτος και διατήρησε το προβάδισμα. Αμφότεροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα η οποία ταίριαζε καλύτερα στη Ferrari. Έτσι ο Λεκλέρκ μέχρι την είσοδο στα πιτ στον 16ο γύρο είχε την ευκαιρία να αυξήσει τη διαφορά του στα 5 sec. Μόλις όμως η Ferrari έβαλε τη σκληρή γόμα δεν είχε εξίσου ανταγωνιστικό ρυθμό.

Ο Πιάστρι που είχε μπει ένα γύρο πριν τον Λεκλέρκ μάζεψε τη διαφορά και πέρασε μπροστά στον 20στο γύρο. Ο Λεκλέρκ έμεινε κολλημένος πίσω του και προσπαθούσε σε κάθε γύρο μέχρι τον 46ο να ανακτήσει τη θέση. Κάπου εκεί τα πίσω ελαστικά της Ferrari, άρχισαν να πνέουν τα λοίσθια και ο Πιάστρι απομακρύνθηκε.

Ο Πέρεζ που ακολουθούσε κόλλησε πίσω από το Λεκλέρκ που αμύνθηκε από την εσωτερική στην 1η στροφή. Ο Μεξικάνος πήγε απέξω δεν κατάφερε να περάσει σήκωσε το πόδι από το γκάζι για να μη χτυπήσει τη Ferrari στρίβοντας και έτσι του χώθηκε ο Σάινθ από μέσα.

Ο Ισπανός πέρασε 3ος και όρμησε από την εξωτερική στο Λεκλέρκ σε μια αψυχολόγητη κίνηση. Βρέθηκε εκτός γραμμής στην έξοδο της 2 ο Πέρεζ χώθηκε από την εσωτερική και καθώς κατευθύνονταν προς την στροφή 3 ακούμπησαν με αποτέλεσμα να συγκρουστούν και να τεθούν εκτός αγώνα. Ο αλυτάρχης επέβαλε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας υπό το οποίο έπεσε η καρό σημαία.

Μεγάλος ωφελημένος της σύγκρουσης των δυο – την οποία εξέτασαν οι αγωνοδίκες και αποφάνθηκαν αγωνιστικό συμβάν – ο Ράσελ που ανέλπιστα ανέβηκε στο βάθρο με τη Mercedes.

Ο Πιάστρι πήρε 25 βαθμούς και ο Νόρις που τερμάτισε 4ος σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο, 13, πράγμα που σημαίνει ότι η McLaren προηγείται πλέον του πρωταθλήματος Κατασκευαστών, για πρώτη φορά από τον πρώτο αγώνα της σεζόν του 2014, στην Αυστραλία.

Η πλειοψηφία των οδηγών (14) επέλεξε να εκκινήσει με τη μέση γόμα. Η σκληρή γόμα επιλέχθηκε από τους Νόρις (McLaren), Άλμπον (Williams), Ρικιάρντο (Racing Bulls), Ζου (Sauber) και τους δύο οδηγούς της Alpine (Οκόν και Γκασλί).

Όπως αναμενόταν, η στρατηγική μιας στάσης αποδείχθηκε η πιο αποτελεσματική όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών: μόνο δύο οδηγοί, οι Στρολ και Φερστάπεν, έκαναν δύο στάσεις, αλλά όχι για στρατηγικούς λόγους:

Ο Καναδός είχε κλατάρισμα και ο Ολλανδός προσπαθώντας ανεπιτυχώς – λόγω VSC – στο φινάλε να σημειώσει ταχύτερο γύρο. O Γκασλί συμπλήρωσε 50 γύρους με το σκληρό ελαστικό, κάνοντας στάση στον προτελευταίο γύρο για να αλλάξει σε μαλακό. Όσον αφορά τη μέση γόμα ο Άλμπον κατάφερε να συμπληρώσει 20 γύρους μ’ αυτή.

Μιλώντας για την εξέλιξη του αγώνα ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Δεκαπέντε ημέρες μετά το Grand Prix της Ιταλίας, απολαύσαμε έναν άλλο πραγματικά συναρπαστικό αγώνα, με το αποτέλεσμα να είναι αβέβαιο από τον πρώτο έως τον τελευταίο γύρο.

Στο Μόντσα είδαμε δύο διαφορετικές στρατηγικές, σήμερα, σχεδόν όλοι πήγαν με την ίδια επιλογή, αλλά αυτό δεν μείωσε σε τίποτα την ένταση με μια μεγάλη τριπλή μάχη για την πρωτοπορία, καθώς και πολλές άλλες μάχες σε όλο τον αγώνα».

Η τελική κατάταξη ήταν:

Μετά τη νίκη του Πιάστρι η McLaren πέρασε μπροστά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με διαφορά 20 βαθμούς από τη Red Bull.

Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα οδηγών ο Νόρις μείωσε τη διαφορά στους 59 βαθμούς ενώ απομένουν ακόμη 206 να μοιραστούν σε 7 αγώνες και 3 Sprint.

Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 22/9 το GP Σιγκαπούρης.

Διαβάστε επίσης: 

F1 Μπακού: Ο Λεκλέρκ στην pole!

F1 Μπακού: Ταχύτερος ο Λεκλέρκ!

Να γιατί πέφτει η αγορά αυτοκινήτου!