Στην πραγματικότητα, εκτός από αυτές τις τέσσερις pole positions, ήταν επίσης ο ταχύτερος στο Sprint Shootout του περασμένου έτους. Αυτή ήταν η 26η pole του Μονεγάσκου, η τρίτη του φέτος, ενώ για τη Ferrari είναι η υπ΄ αριθμ’ 252, η πέμπτη σε αυτή την πίστα, με την πρώτη εδώ να χρονολογείται από το 2018, με το Φέτελ στο τιμόνι.
Ο Λεκλέρκ με 1’41″365 είχε διαφορά άνω των τριών δεκάτων ανάμεσα σε αυτόν και τον δεύτερο Πιάστρι (1’41″686 για τη McLaren) που ήταν ταχύτερος από τον έτερο οδηγό της Ferrari , Κάρλος Σάινθ (’41″805).
Δεν ήταν μόνο το κόκκινο της Ferrari που κυριάρχησε σήμερα αλλά και το κόκκινο της μαλακής γόμας C5 που πρακτικά ήταν το μόνο ελαστικό που χρησιμοποιήθηκε σήμερα τόσο στις ελεύθερες δοκιμές όσο και στις κατατακτήριες.
Μια εξαίρεση ήρθε καθώς οι Aston Martin, Racing Bulls και Sauber, έστρωσαν ένα σετ σκληρής γόμας για τον αγώνα και μια δεύτερη καθώς στη Mercedes είχαν την ατυχή ιδέα οι οδηγοί της να δοκιμάσουν τη μέση γόμα στο Q1. Πράγμα που δεν δούλεψε.
Υπήρξαν επίσης μερικές κόκκινες σημαίες που μείωσαν τον χρόνο στην πίστα στο FP3 και αυτό σήμαινε ότι καμία ομάδα δεν κατάφερε να ολοκληρώσει προσομοίωση αγώνα με υψηλό φορτίο καυσίμου.
Ο Λεκλέρκ πήρε το τρόπαιο της pole από τον Κολομβιανό τραγουδιστή J Balvin. Ο τραγουδιστής reggaeton είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους Λατινοαμερικανούς καλλιτέχνες στον κόσμο, με πωλήσεις ρεκόρ άνω των 35 εκατομμυρίων.
Ο J Balvin έχει κερδίσει πέντε Billboard Latin Music Awards και έχει συνεργαστεί με τους Beyoncé, Pharrell Williams, Camila Cabelo, David Guetta και Cardi B. Το single “Mi Gente”, με τον Willy William, είναι ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα αναφέρθηκε στη σημαντική υστέρηση των χρόνων σε σχέση με πέρυσι: «Φαίνεται πραγματικά ότι ο Leclerc έχει ιδιαίτερη αίσθηση σ’ αυτή την πίστα, καθώς δεν είναι συχνό να βλέπεις έναν οδηγό να παίρνει τέσσερις συνεχόμενες pole position στο ίδιο Grand Prix!
Είδαμε πάλι σήμερα την διαδρομή να γίνεται όλο και πιο γρήγορη όσο περισσότερους γύρους έκαναν τα μονοθέσια, αλλά είμαστε ακόμα πολύ μακριά, όχι μόνο από τον αναμενόμενο χρόνο από τις προσομοιώσεις των ομάδων (1’39″4), αλλά και πολύ μακριά από την pole του περασμένου έτους (1’40″203), που δείχνει ότι υπάρχει ακόμα χώρος για περισσότερη βελτίωση του κρατήματος κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Όσον αφορά στη στρατηγική, θεωρητικά, η μια αλλαγή είναι η πιο γρήγορη επιλογή σε αυτή τη διαδρομή με τη μέση και τη σκληρή γόμα να είναι οι καταλληλότερες για τον αγώνα των 51 γύρων.
Στρατηγική δυο αλλαγών μπορεί να εφαρμοστεί αν εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας στο δεύτερο μισό του αγώνα και αυτό είναι πιθανό καθώς πολλοί οδηγοί έχουν κρατήσει δύο σετ σκληρής γόμας C3 για τον αγώνα.
Θεωρητικά, με βάση μια αρχική ματιά στα δεδομένα, η πρώτη στάση θα πρέπει να έρθει μεταξύ των γύρων 13 και 20 για όσους επιλέγουν να ξεκινήσουν με τη μέση γόμα, ενώ όσοι ξεκινούν από τη σκληρή γόμα θα πρέπει να κάνουν pit stop μεταξύ των γύρων 32 – 38.
Προφανώς, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σειρά από αλλαγές, όπως είδαμε πέρυσι για παράδειγμα. Ένας παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπόψη θα είναι η παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης δεδομένου ότι η πίστα είναι ακόμα πολύ βρώμικη».
Συνολικά η σημερινή κατάταξη ήταν:
Η υστέρηση των χρόνων σε σχέση με πέρυσι είναι εντυπωσιακή:
Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 14:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1+.
Διαβάστε επίσης:
F1 Μπακού: Ταχύτερος ο Λεκλέρκ!