Οι δυο Ferrari, εγκατέλειψαν από μηχανικό πρόβλημα, ο Πέρεζ πήρε εντολή να μην αγωνιστεί και ο Φερστάπεν κέρδισε χωρίς αντίπαλο.

Το φετινό GP στο Αζερμπαϊτζάν θα ξεχαστεί γρήγορα καθώς δεν είχε μάχη για τη νίκη ή το βάθρο. Οι δυο Ferrari εγκατέλειψαν. οι δυο Red Bull τερμάτισαν στις 2 πρώτες θέσεις και ο Ράσελ έφερε τη Mercedes στην 3η θέση στο βάθρο, σ’ έναν αγώνα όπου δεν απείλησε κανέναν και δεν απειλήθηκε από κανέναν.

Ο Λεκλέρκ μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό και χάνει την 1η θέση στην εκκίνηση

Ο Λεκλέρκ μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό και χάνει την 1η θέση στην εκκίνηση.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε  όλους τους οδηγούς στη δεκάδα να εκκινούν με τη μέση γόμα και τον Πέρεζ να στρίβει πρώτος παρότι εκκινούσε 2ος καθώς ο Λεκλέρκ είχε αρκετό σπινάρισμα. Σύντομα ο αγώνας βρήκε ρυθμό με τον Μεξικάνο να ανοίγει μια διαφορά 2 sec και τον Μονεγάσκο να κρατά χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία τον Ολλανδό πίσω του. Φτάνοντας στον 9ο γύρο έμεινε από πρόβλημα στα υδραυλικά των πίσω φρένων (brake by wire) ο Σάινθ. Έως ότου απομακρυνθεί η Ferrari από το σημείο που σταμάτησε, υιοθετήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Λεκλέρκ έχει φτάσει στο pit wall της Ferrari μετά την εγκατάλειψη

Ο Λεκλέρκ όπως και άλλοι οδηγοί άδραξαν την ευκαιρία και μπήκαν ν’ αλλάξουν ελαστικά. Ο Μονεγάσκος έβαλε τη σκληρή γόμα και βγήκε στην πίστα έχοντας κάνει δωρεάν πιτ στοπ. Ο ρυθμός του ήταν ταχύτερος από τις Red Bull που είχαν στο μυαλό τους και να φέρουν το Φερστάπεν μπροστά από τον Πέρεζ. Στο Μεξικάνο δόθηκε εντολή «No fighting». Ο Λεκλέρκ ήταν 12 sec μπροστά από τις Red Bull χάρη στη σωστή επιλογή στρατηγικής όταν έσπασε η υβριδική μηχανή της Ferrari. Εκείνη τη στιγμή τελείωσε ο αγώνας, οι Ταύροι απλά έπρεπε να τερματίσουν και το έκαναν με χαρακτηριστική άνεση πετυχαίνοντας και πάλι το 1-2.

Ο Λεκλέρκ είπε ότι τον πονάει το σημερινό αποτέλεσμα και ζήτησε από την ομάδα να διασφαλίσει ότι δε θα ξανασυμβεί. Μένει να μάθουμε ποιο ακριβώς ήταν το πρόβλημα και αν σώζεται τίποτα από την υβριδική μηχανή της Ferrari. Θυμίζουμε ότι υπάρχουν περιορισμοί καθώς επιτρέπεται κάποιος να χρησιμοποιήσει 3 μηχανές (6 εξαρτήματα η κάθε μηχανή: θερμικός κινητήρας, turbo, MGUK, MGUH, μπαταρία και κεντρική μονάδα ελέγχου) εντός σεζόν. Αν χρειαστεί 4η μηχανή αρχίζουν οι ποινές.

Ο Φερστάπεν τόνισε ότι αυτά συμβαίνουν στους αγώνες και θύμισε τις δυο δικές του εγκαταλείψεις στην αρχή της χρονιάς. Ο Ολλανδός τόνισε ότι δεν μπήκαν όπως η Ferrari του Λεκλέρκ στα πιτ στην αρχή λόγω κακής επικοινωνίας. Πίσω από τις Red Bull ο κ.Σταθερός, Τζόρτζ Ράσελ ανέβασε ξανά τη Mercedes στο βάθρο. Ο Ράσελ είναι ο μόνος από τους 20 οδηγούς που έχει τερματίσει και στους 8 αγώνες μέσα στην πρώτη πεντάδα. Ο Γκασλί δεν μπόρεσε τελικά να κρατήσει την Alpha Tauri μπροστά από τη Mercedes του Χάμιλτον ο οποίος είχε πρόβλημα με τη μέση του στο τέλος ίσως από τις αναπηδήσεις.

Ο Χάμιλτον που τερμάτισε 4ος αναδείχτηκε σε «Οδηγός του Αγώνα» από τους φιλάθλους. Τόνισε ότι πρέπει να βρουν μια λύση για τις αναπηδήσεις εκτιμώντας ότι χάνουν 1 sec στο γύρο από αυτό. Αξίζει να τονιστεί πως εκτός από τις δυο Ferrari, έμειναν άλλα δυο μονοθέσια με υβριδική μηχανή Ferrari: Η Alfa Romeo του Ζου και η Haas του Μάγκνουσεν.

Με αυτή τη νίκη οι Red Bull ξέφυγαν στην βαθμολογία των κατασκευαστών με 80 βαθμούς διαφορά από τη Ferrari. Αντίστοιχα στους οδηγούς ο Φερστάπεν έχει διαφορά 21 βαθμούς από το δεύτερο Πέρεζ ενώ ο Λεκλέρκ έχει πλέον μείνει 34 βαθμούς πίσω. «Πρέπει να τερματίζεις και να βαθμολογείσαι σε κάθε αγώνα για να διεκδικείς τον τίτλο, το ξέρουν όλοι αλλά δεν είναι εύκολο», τόνισε εμφατικά ο Φερστάπεν.

Επόμενος αγώνας το Καναδικό GP το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 19/6.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Διαβάστε επίσης

F1 Μπακού: Θα τα καταφέρουν σήμερα οι κόκκινοι;