Ο Μεξικάνος επανέλαβε το χθεσινό του ανδραγάθημα, γράφοντας ιστορία είναι ο μόνος οδηγός που έχει κερδίσει δις στο Αζερμπαϊτζάν.

Ο σημερινός αγώνας ήταν ένας μονόλογος των Red Bull που έδειξαν για 4η συνεχή Κυριακή ότι έχουν με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο. Παρότι ο Λεκλέρκ ξεκινούσε από την pole και κατάφερε εκκινώντας άψογα να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή, ήταν καθαρά τυπική διαδικασία να βρεθεί τρίτος, μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS. Αρχικά τον πέρασε ο Φερστάπεν και μετά ο Πέρεζ. Οι πρώτοι γύροι στο Μπακού ολοκληρώθηκαν χωρίς δράμα και άρχισαν τα πιτ στοπ με το Χάμιλτον να μπαίνει πρώτος στο 10ο γύρο και το Φερστάπεν να ακολουθεί στον 11ο γύρο ενώ ήταν επικεφαλής της κούρσας.

1

Την στιγμή που ο Ολλανδός έμπαινε στα πιτ, ο συμπατριώτης του Νικ ντε Βριες, χτύπαγε στον τοίχο στην στροφή 4 και ακινητοποιούνταν λίγα μέτρα πιο κάτω στη στροφή 5. Ως αποτέλεσμα έκανε την εμφάνισή του, το αυτοκίνητο ασφαλείας που οδήγησε την κούρσα για 3 γύρους. Όλοι όρμησαν στα πιτ έβγαλαν τη μέση γόμα (C4) και έβαλαν τη σκληρή (C3). Όπως αποδείχτηκε στην πράξη η αντοχή της ήταν αρκετή για να τερματίσουν χωρίς άλλη αλλαγή. Προφανώς χαμένοι απ’ τη διαδικασία ήταν οι Χάμιλτον και Φερστάπεν που έχασαν θέσεις. Ο Ολλανδός από 1ος έπεσε 3ος. Στην επανεκκίνηση πέρασε εύκολα το Λεκλέρκ (ο Μονεγάσκος είχε στο μυαλό του την Aston Martin) πριν καν ανοίξει το DRS. Ο Φερστάπεν δεν κατάφερε όμως να φτάσει και να απειλήσει τον Πέρεζ.

 

Έτσι ο Μεξικάνος συνέχισε το σερί νικών σε διαδρομές εντός πόλης: Μονακό, Σιγκαπούρη, Μπακού. Έγινε μάλιστα ο πρώτος οδηγός που κερδίζει για 2η φορά στην πόλη των Αζέρων. Θυμίζουμε ότι είχε κερδίσει ξανά το 2021. Με τη νίκη του μάλιστα αυτή πλησίασε στη βαθμολογία το Φερστάπεν στους 6 βαθμούς διαφορά, ανάβοντας φωτιές στον Ολλανδό που ήταν όλο νεύρα στον τερματισμό. Πίσω από τις δυο Red Bull ο Λεκλέρκ ήλεγχε το ρυθμό του Αλόνσο, φύλαγε τα λάστιχά του και κατάφερε ν’ αντισταθεί στην επίθεση του Ισπανού πρωταθλητή στους τελευταίους γύρους. Ο Αλόνσο κατάφερε να πιάσει το Σάινθ στον ύπνο στην επανεκκίνηση και τον πέρασε στη στροφή 5 σ’ ένα σημείο που δεν περιμένει κανείς να γίνει προσπέραση. Ο Σάινθ που δεν βρήκε ρυθμό όλο το Σαββατοκύριακο, κατάφερε να οδηγήσει χωρίς άλλο λάθος και εν τέλει άντεξε την πίεση του Χάμιλτον και τερμάτισε μπροστά από τον Βρετανό πρωταθλητή.

Έτσι η Ferrari για πρώτη φορά φέτος είχε μια ανταγωνιστική εμφάνιση: Πήραν δυο pole με το Λεκλέρκ σε κατατακτήριες δοκιμές και Sprint Shootout ανέβηκαν στο βάθρο και έφυγαν με 36 βαθμούς από το Αζερμπαϊτζάν τη στιγμή που στους 3 πρώτους αγώνες είχαν πάρει μόνο 26. Βέβαια ακόμη με 62 βαθμούς υπολείπονται των Mercedes (76β.) και Aston Martin (87β.). H Red Bull είναι σε δικό της πρωτάθλημα έχοντας 180 βαθμούς, έφυγε από το Μπακού με 57. Οι κόκκινοι πάντως έκαναν ένα θεαματικό βήμα που τους έφερε μπροστά από Aston Martin και Mercedes, στη συγκεκριμένη πίστα. Μένει να δούμε αν αυτό θα έχει διάρκεια, επόμενος αγώνας το GP Μαϊάμι την ερχόμενη Κυριακή 7/5.

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Σέρτζιο Πέρεζ τόνισε: Πραγματικά λειτούργησε σήμερα για εμάς το Safety Car. Πέρασα μπροστά και ήταν ένας άλλος αγώνας με το σκληρό ελαστικό. Νομίζω ότι ήταν πολύ κοντά ανάμεσα σε μένα και το Μαξ, με πίεσε στο μέγιστο σήμερα, ακουμπήσαμε και οι δύο τον τοίχο μερικές φορές. Ο τρόπος με τον οποίο με πίεσε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν επίπονος αλλά καταφέραμε να κρατήσουμε τον έλεγχο. Είχα λίγη τύχη, ειδικά με αυτό το μπροστινό δεξί λάστιχο, που δεν έσκασε».

Από την πλευρά του ο Φερστάπεν συμπλήρωσε: «Νομίζω, φυσικά, το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν λίγο ατυχία για μένα. Μετά έπρεπε να πιέσω ξανά, προσπάθησα να μείνω κοντά στον Πέρεζ να μπω στο DRS, αλλά νομίζω ότι τα ελαστικά υπερθερμαίνονταν προσπαθώντας να ακολουθήσω. Έπαιζα λίγο με τις ρυθμίσεις,  όταν κατάφερα να βρω ισορροπία στους τελευταίους 10 γύρους πήγα πραγματικά πολύ καλά. Βέβαια ήταν αργά για τη νίκη αλλά νομίζω ότι μάθαμε πολλά πράγματα στη διάρκεια του αγώνα και είναι ένα καλό ομαδικό αποτέλεσμα».

Ικανοποιημένος ήταν και ο Λεκλέρκ με την 3η θέση: «Είμαι εδώ για να κερδίσω και προφανώς η 2η και η 3η θέση δεν είναι αυτό που θέλω. Λαμβάνοντας υπόψη τους τρεις πρώτους αγώνες που είχαμε, με έξι βαθμούς μόνο σε τρεις αγώνες, αυτό το Σαββατοκύριακο είναι καλύτερο –ήταν ένα σαββατοκύριακο χωρίς προβλήματα. Κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε σε κάθε περίοδο δοκιμών ή αγώνα επομένως θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι· από την άλλη πλευρά, υπάρχει ακόμα δουλειά να κάνουμε. Η Aston Martin είναι πιο γρήγορη από εμάς και έχει καλύτερο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα. Η Red Bull έχει πολύ καλύτερο μονοθέσιο από εμάς σε ρυθμό αγώνα εκεί πρέπει να κάνουμε το μεγαλύτερο βήμα προς τα εμπρός. Στις κατατακτήριες δοκιμές σε έναν γύρο, καταφέραμε να κάνουμε δύο pole, αλλά μετά σε ρυθμό αγώνα είναι αδύνατο να κρατηθούμε μπροστά τους».

Η τελική κατάταξη του σημερινού αγώνα ήταν:

Διαβάστε επίσης

F1 Μπακού, σπριντ: Νίκη Πέρεζ!