Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν αφού εξέτασαν όλα τα δεδομένα ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν.

H σύγκρουση των Σάινθ – Πέρεζ στέρησε και στους δυο από μια παρουσία στο βάθρο, αλλά και πολύτιμους βαθμούς στις ομάδες τους στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Βαθμούς που πήραν οι αντίπαλοι, απώλεια που μπορεί να αποδειχτεί καθοριστική. Η μάχη για τη νίκη ανάμεσα στον Πιάστρι και στο Λεκλέρκ έχει μόλις τελειώσει καθώς τα πίσω ελαστικά της Ferrari δεν επιτρέπουν στο Μονεγάσκο να συνεχίσει να πιέζει. Την ευκαιρία προσπαθεί ν’ αδράξει ο Πέρεζ και να προσπεράσει στα φρένα για την πρώτη στροφή. Ο Λεκλέρκ κρατά την εσωτερική, παίζει άμυνα κλείνοντας τον Πέρεζ. Ο Μεξικάνος σηκώνει το πόδι από το γκάζι για να μην χτυπήσει στον τοίχο και ο Σάινθ από την εσωτερική τον περνάει.

1

Αντί να κρατήσει την 3η θέση ο Ισπανός πάει από την εξωτερική στη στροφή 2 να επιτεθεί στον teammate του. Χάνει την πρόσφυση, όντας εκτός γραμμής και ο Πέρεζ χώνεται από την εσωτερική. Κρατιέται στο μέσο του δρόμου προσπαθώντας ως την στροφή 3 να έχει ένα όφελος από τις μειωμένες αντιστάσεις πίσω από το Λεκλέρκ. Το ίδιο προσπαθεί και ο Σάινθ που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου και σταδιακά συγκλίνει προς το μέσο για να μη χάσει την περιοχή μειωμένων αντιστάσεων της Ferrari του Λεκλέρκ.

Κινούμενος προς το μέσο ο Σάινθ χτυπά τον Πέρεζ που έχει «χώσει» τον δεξί εμπρός τροχό εμπρός από τον πίσω αριστερά του Ισπανού. Ο Πέρεζ έχει χώρο αριστερά του να πάει, προφανώς δεν το κάνει για να μη χάσει το πλεονέκτημα που του έδωσε πριν αψυχολόγητα ο Σάινθ. Συγκρούονται, εγκαταλείπουν και ο αγώνας τερματίζει υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας με το Ράσελ αναπάντεχα στο βάθρο.

Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν όλα τα πλάνα, θεώρησαν ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν. Το σκεπτικό της απόφασης ήταν: «Σάινθ και Πέρεζ ήρθαν σε επαφή και συγκρούστηκαν λίγο μετά την στροφή 2 στον 50ο γύρο. Πρόκειται για μια περίπτωση όπου μια μικρή επαφή είχε σημαντικές συνέπειες. Ο Σάινθ πέρασε τον Πέρεζ μετά την στροφή 1 και ήταν εντελώς μπροστά στην κορυφή της στροφής 2. Μη έχοντας καλή έξοδο ο Σάινθ έδωσε χώρο στον Πέρεζ που έκανε κίνηση προς το εσωτερικό της Ferrari. O Σάινθ παραδέχτηκε ότι ήξερε πως ο Πέρεζ ήταν στην εσωτερική. Ο Πέρεζ καθώς ήταν λίγο πίσω, βρισκόταν σε καλύτερη θέση για να δει τη σχετική θέση των μονοθεσίων. Καθώς τα δύο μονοθέσια έβγαιναν από τη στροφή πλησιάζοντας τον τοίχο στην έξοδο της στροφής 2 στα δεξιά, ήταν περίπου 1 μέτρο μακριά. Από αυτό το σημείο και καθ’ όλη τη διάρκεια του περιστατικού, κανένας οδηγός δεν έστριψε το τιμόνι του, πράγματι και οι δύο κράτησαν το τιμόνι τους πολύ ουδέτερο. Οι αγωνοδίκες έλεγξαν την γραμμή οδήγησης των οδηγών στους προηγούμενους γύρους. Ο Sainz ήταν πάνω ή κοντά στην κανονική του γραμμή αγώνα, η οποία σχηματίζει μια μικρή γωνία μακριά από τον δεξιό τοίχο. Από την έξοδο μέχρι το σημείο της επαφής, κινήθηκε περίπου ένα πλάτος μονοθεσίου προς τα μέσα μακριά από τον τοίχο. Ο Πέρεζ κινήθηκε περίπου μισό πλάτος μονοθεσίου προς τα μέσα μακριά από τον ίδιο τοίχο, όντας πιο μακριά από τον δεξιό τοίχο.

Ήταν επομένως εμφανές ότι ενώ ήταν μπροστά και είχε το δικαίωμα να οδηγήσει τη γραμμή του, ο Σάινθ κινήθηκε ελαφρώς προς ένα μονοθέσιο που δεν έβλεπε, είχε περιορισμένη ορατότητα. Ταυτόχρονα, δεν υπήρχε κάτι ασυνήθιστο στην γραμμή του Πέρεζ, αλλά θα μπορούσε να είχε κάνει περισσότερα για να αποφύγει την επαφή καθώς είχε καλύτερη θέα. Οι αγωνοδίκες θεωρούν ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν, χωρίς κανένας οδηγός να φέρει κυρίως την ευθύνη, και δεν λαμβάνουν περαιτέρω μέτρα».

Η ανάλυση των εικόνων επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. H ευθύνη του Σάινθ βρίσκεται ότι δεν αρκέστηκε στο προσπέρασμα στον Πέρεζ στη στροφή 1 αλλά επιτέθηκε αμέσως να περάσει και το Λεκλέρκ, σ΄ ένα σημείο που δεν γίνεται (στροφή 2). Ακόμη και να τα κατάφερνε δεν άλλαζε κάτι για τη Ferrari. Θα μπορούσε όμως να έχει χτυπήσει με το Μονεγάσκο και αυτό θα ήταν καταστροφή για την κόκκινη ομάδα. Η δήλωσή του μετά τον αγώνα είναι αποκαλυπτική: «Παρέμεινα στην αγωνιστική γραμμή και δεν έκανα τίποτα περίεργο, το ίδιο όπως σε κάθε άλλο γύρο, οπότε δεν περίμενα επαφή στο πίσω ελαστικό μου. Έτσι είναι οι αγώνες, αλλά πονάει, χάσαμε πολλούς βαθμούς σήμερα. Είχα έναν καλό αγώνα και ήμουν πολύ γρήγορος. Νομίζω ότι η 3η ή ακόμα και η 2η θέση θα ήταν εφικτή, αλλά ότι έγινε – έγινε».

O Πέρεζ πάνω στην έξαψη της στιγμής χαρακτήρισε το Σάινθ «ηλίθιο», αμέσως μετά όμως στις δηλώσεις του ήταν πιο συγκρατημένος: «”Νιώθω ότι βγαίνοντας από τη στροφή 2, υπήρχε αρκετός χώρος ανάμεσα στα δύο μονοθέσια, και μέσα σε ένα ή δύο μέτρα, καταλήξαμε να έχουμε επαφή. Είναι πολύ άτυχο. Όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα. Νομίζω ότι ο Κάρλος προσπαθούσε να ακολουθήσει τις μειωμένες αντιστάσεις του Σαρλ και ήρθε προς τα μέσα, αυτό έκανε την κατάσταση πραγματικά δύσκολη».

Διαβάστε επίσης

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Η συμμετοχή της Peugeot Gallo