Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν είναι προγραμματισμένη γι’ αυτή την Κυριακή στις 17:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).
Το Σακχίρ θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. H F1 έχει ανακοινώσει 23 αγώνες για το 2022. Αξίζει να τονιστεί ο νέος αγώνας στο Μαϊάμι των ΗΠΑ αλλά και η ακύρωση του Ρωσικού GP (25/9) που πιθανότατα θα αντικατασταθεί από το GP Κατάρ.
Πρόγραμμα αγώνων 2022 (Ώρες Ελλάδος)
Δοκιμές Αγώνας
- 20/3 Μπαχρέιν 17:00 17:00
- 27/3 Σ. Αραβία 19:00 19:00
- 10/4 Αυστραλία 08:00 07:00
- 24/4 Εμίλια Ρομάνα 16:00 15:00
- 8/5 ΗΠΑ (Μαϊάμι) 22:00 21:30
- 22/5 Ισπανία 16:00 15:00
- 29/5 Μονακό 16:00 15:00
- 12/6 Αζερμπαϊτζάν 16:00 13:00
- 19/6 Καναδά 22:00 20:00
- 3/7 Μ. Βρετανία 16:00 16:00
- 10/7 Αυστρία 16:00 15:00
- 24/7 Γαλλία 16:00 15:00
- 31/7 Ουγγαρία 16:00 15:00
- 28/8 Βέλγιο 16:00 15:00
- 4/9 Ολλανδία 16:00 15:00
- 11/9 Ιταλία 16:00 15:00
- 25/9 Κατάρ(;)
- 2/10 Σιγκαπούρη 15:00 14:00
- 9/10 Ιαπωνία 09:00 07:00
- 23/10 ΗΠΑ (Όστιν) 00:00 21:00
- 30/10 Μεξικό 22:00 21:00
- 13/11 Βραζιλία 21:00 20:00
- 20/11 ΗΑΕ (Άμπου Ντάμπι) 16:00 15:00
Με κόκκινο είναι οι αγώνες που θα υπάρχει και Sprint Race το Σάββατο.
Η Mercedes δείχνει να έχει θέμα με την αεροδυναμική του μονοθεσίου της.
Το σημαντικότερο νέο φέτος είναι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Πρόκειται για τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν γίνει στην 75χρονη ιστορία του σπορ. Αν θέλετε, εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερα. Από 10-12/3 όλες οι ομάδες έκαναν δοκιμές εξέλιξης στην πίστα του Σακχίρ, περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Συνολικά οι καλύτεροι χρόνοι που σημειώθηκαν ήταν:
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έχασε τις δοκιμές εξέλιξης καθώς βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό. Χτες όμως έδωσε αρνητικό τεστ και θα συμμετέχει κανονικά στην πρεμιέρα. Αντίθετα ο Σεμπάστιαν Φέτελ βρέθηκε σήμερα θετικός και θα χάσει τον αγώνα. Θα τον αντικαταστήσει στο κόκπιτ της Aston Martin ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Ο πολύπειρος Γερμανός οδηγός είχε αγωνιστεί τελευταία φορά το 2020 στο Νίρμπουργκρινγκ (11/10) αντικαθιστώντας το Στρολ. Παρότι εφεδρικός οδηγός της ομάδας, είναι ερωτηματικό καθώς δεν έχει οδηγήσει τα μονοθέσια νέας γενιάς κατά πόσο θα μπορέσει να ανταποκριθεί. Συνολικά το φετινό grid:
Ομάδες – οδηγοί
- Mercedes Χάμιλτον, Ράσελ
- Red Bull Φερστάπεν, Πέρεζ
- Ferrari Σάινθ, Λεκλέρκ
- McLaren Νόρις, Ρικιάρντο
- Alpine Aλόνσο, Οκόν
- Alpha Tauri Γκασλί, Τσουνότα
- Aston Martin Φέτελ, Στρολ
- Williams Λατίφι, Άλμπον
- Alfa Romeo Μπότας, Ζου
- Haas Σουμάχερ, Μάγκνουσεν
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες από την νέα γκάμα ελαστικών 18 ιντσών για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος, στο Grand Prix του Μπαχρέιν: η γόμα C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η γόμα C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Ο συνδυασμός αυτός είναι ένα επίπεδο πιο σκληρός από τον περσινό, καθώς τα νέα ελαστικά 18 ιντσών είναι τελείως διαφορετικά ακόμη και όσον αφορά στις γόμες, από τα παλιά ελαστικά 13 ιντσών.
- Η επιλογή αυτή έγινε λόγω της χάραξης της πίστας του Σακχίρ, των χαρακτηριστικών της ασφάλτου και των θερμοκρασιών. Το Μπαχρέιν παραμένει μια από τις πιο τραχείς πίστες στο ημερολόγιο (λαμβάνει 5 στα 5 στην κατάταξη τραχύτητας της Pirelli) λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της ασφάλτου σε γρανίτη. Αυτό έχει ως συνέπεια υψηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Μολονότι η τραχύτητα της ασφάλτου είναι υψηλή, η άμμος που φέρνει ο αέρας από την έρημο – η οποία περιβάλει την πίστα – προκαλεί πολλά γλιστρήματα που επηρεάζουν την πρόσφυση. Γι’ αυτό όσον αφορά στο κράτημα, η πίστα λαμβάνει μόνο 3 στα 5 στη σχετική κατάταξη της Pirelli.
- Η πίστα του Σακχίρ είναι «σταμάτα – ξεκίνα» οπότε στη σχετική κατάταξη της Pirelli για την ελκτική πρόσφυση λαμβάνει 4 στα 5. Όσον αφορά στα πλευρικά φορτία, η βαθμονόμηση είναι μόνο 3 στα 5 με τα πίσω ελαστικά να πιέζονται περισσότερο. Η βελτίωση του κρατήματος της πίστας είναι σημαντική κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Πιθανόν φέτος θα είναι ακόμη μεγαλύτερη καθώς θα υπάρχουν αγώνες τόσο της Formula 2 όσο και της Formula 3 ως αγώνες υποστήριξης.
- Ο αγώνας στο Μπαχρέιν διεξάγεται σούρουπο οπότε η θερμοκρασία είναι αισθητά διαφορετική από το FP1 και το FP3. Η θερμοκρασία αέρα είναι παρόμοια με το FP2 και τις κατατακτήριες δοκιμές αλλά η θερμοκρασία του οδοστρώματος μπορεί να μειωθεί κατά τη διάρκεια του αγώνα των 57 γύρων.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Επιλέξαμε τα πιο σκληρά ελαστικά της γκάμας για το πρώτο grand prix λόγω της χάραξης της πίστας και των χαρακτηριστικών της ασφάλτου και των θερμοκρασιών: Επίσης οι γόμες είναι διαφορετικές από τα προηγούμενα χρόνια. Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τα ελαστικά 18 ιντσών του 2022 καθώς συμπλήρωσαν 6 μέρες δοκιμών εξέλιξης με όλες τις γόμες, αν και όχι πάντα σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες. Ξέρουμε από το παρελθόν ότι η θερμοκρασία οδοστρώματος παίζει σημαντικό ρόλο στο Μπαχρέιν και επηρεάζει την πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης.
Αυτό το είδαμε να συμβαίνει και στις δοκιμές εξέλιξης των προηγούμενων ημερών. Κατά τη διάρκεια του αγώνα οι θερμοκρασίες θα είναι πιο ήπιες σε σχέση με το FP1 και το FP3, οπότε οι ομάδες θα πρέπει να επικεντρωθούν στα στοιχεία που θα έχουν από το FP2 και τις κατατακτήριες δοκιμές. Είναι δύσκολο, όπως ήταν και στο παρελθόν να προβλέψει κανείς τη στρατηγική αγώνα. Το Μπαχρέιν συνήθως είναι αγώνας με πολλές αλλαγές, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν κάποιος δοκιμάσει κάτι διαφορετικό φέτος».
Διαβάστε επίσης:
Το Peugeot 308 πήρε το «Red Dot Award 2022»!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike