Αυτές τις τρεις μέρες οι ομάδες βρίσκονται σε πυρετό προετοιμασίας ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος στις 5/3.

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα σε μια βδομάδα έχουμε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί βρίσκονται ήδη στο Μπαχρέιν στην πίστα του Σακχίρ, Χτες σήμερα και αύριο κάνουν δοκιμές εξέλιξης, το άλλο Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί εκεί ο αγώνας. Αυτό το 3ημερο είναι το μόνο που έχουν την ευκαιρία να μάθουν μερικά πράγματα για τα νέα τους μονοθέσια πριν την έναρξη. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρακολουθήσει κανείς τη διαδικασία που ακολουθούν.

F1 Μπαχρέιν: Τι δοκιμάζουν;

Η πιο σημαντική ίσως δουλειά των μηχανικών είναι η αεροδυναμική χαρτογράφηση του μονοθεσίου. Χρησιμοποιώντας χρώμα αεροπορικού τύπου «αποτυπώνουν» πάνω στο μονοθέσιο τη ροή αέρα, τους στροβιλισμούς, τα σημεία όπου δημιουργείται αποκόλληση ροής, τύρβη, ή διαφορικό πίεσης. Το βασικό εδώ είναι να διαπιστώσουν αν υπάρχουν απώλειες στην αεροδυναμική απόδοση και από που προέρχονται.

F1 Μπαχρέιν: Τι δοκιμάζουν;

Εν συνεχεία οι μηχανικοί χρησιμοποιούν πλέγματα που φέρουν πιεζοηλεκτρικούς αισθητήρες. Μέσω αυτών καταγράφουν την μορφή και την ένταση των στροβιλισμών σε κρίσιμες περιοχές, όπως πίσω από τους εμπρός τροχούς (η μετωπική τους επιφάνεια προκαλεί πολλούς στροβιλισμούς) εμπρός από τους πίσω τροχούς, αλλά και πίσω ακριβώς από το μονοθέσιο. Όσο μικρότερη η ένταση των στροβιλισμών τόσο καλύτερη η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

F1 Μπαχρέιν: Τι δοκιμάζουν;
Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Φρεντερίκ Βασέρ (δεξιά) με τον επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας Λώρεντ Μέκις, χτες στο Σακχίρ. Από τη γλώσσα του σώματος είναι αντιληπτός ο έντονος προβληματισμός τους.

Αφού συλλέξουν όλα αυτά τα δεδομένα οι μηχανικοί τα αντιπαραβάλλουν με τα δεδομένα των προσομοιώσεων. Αυτή η στιγμή είναι αποκαλυπτική για το υπόλοιπο της χρονιάς. Αν τα δεδομένα ταυτίζονται (απίθανο) τα χαμόγελα είναι πλατιά. Αν τα δεδομένα αποκλίνουν λίγο (σύνηθες) τότε εφαρμόζεται ο κατάλληλος συντελεστής διόρθωσης και οι μηχανικοί προχωρούν στο βασικό σετάρισμα του μονοθεσίου: Αεροδυναμικό αλλά και μηχανικό. Αν τα δεδομένα αποκλίνουν πολύ, μαύρα μακαρόνια!

F1 Μπαχρέιν: Τι δοκιμάζουν;
Μπογιά αεροπορικού τύπου που αποτυπώνει το κανάλι ροής αέρα στο πλάι της RBR.

Το μονοθέσιο αυτές τις μέρες φέρει εκατοντάδες αισθητήρες. Άλλοι μετρούν θερμοκρασία, άλλοι διαφορά πίεσης. Μέσω αυτών οι μηχανικοί αποκτούν μια εικόνα για την επάρκεια του συστήματος ψύξης, για την αποτελεσματική απαγωγή θερμότητας, για την απόδοση της υβριδικής μηχανής, για τη ροή καυσίμου, για τη λειτουργία της μπαταρίας, του turbo και άλλων κρίσιμων συστημάτων. Έτσι σιγά σιγά διαμορφώνουν μια εικόνα για το πόσο απέχει η πραγματικότητα από αυτό που είχαν υπολογίσει στις προσομοιώσεις. Επιπλέον καταγράφεται η αντοχή/αξιοπιστία όλων των περιφερειακών υποσυστημάτων σε μεγάλες αποστάσεις. Γι’ αυτό βλέπουμε να συμπληρώνουν οι οδηγοί εκατοντάδες γύρους κάθε μέρα.

Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία οι ομάδες αρχίζουν να δημιουργούν «πακέτα σεταρίσματος». Δουλεύουν την κατανομή βάρους, το πως επηρεάζει το φορτίο καυσίμου το ζύγισμα του μονοθεσίου, την κατανομή του αεροδυναμικού φορτίου στον εμπρός και πίσω άξονα. Εφόσον καταλήξουν σε μια βασική παραμετροποίηση, μπαίνουν στην εξίσωση τα ελαστικά. Η Pirelli φέτος έχει στη διάθεση των ομάδων 6 γόμες από C0 έως C5. Ανάμεσα στις C0 και C2 υπάρχει μια νέα σκληρή γόμα που καλύπτει το κενό ανάμεσα στις δυο, το οποίο θεωρήθηκε μεγάλο πέρυσι. Τέλος υπάρχει και ο παράγοντας οδηγός. Κάθε οδηγός δίνει τη δική του πληροφόρηση έχει το δικό του οδηγικό στυλ, προτιμά μια συγκεκριμένη συμπεριφορά από το εμπρός ή το πίσω μέρος του μονοθεσίου οπότε αντίστοιχα κατευθύνει τους μηχανικούς στο σετάρισμα που θέλει.

Όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρχουν προβλήματα νεότητας και μηχανικά προβλήματα που επηρεάζουν αρνητικά τη δουλειά όλων. Προφανώς καθώς ο χρόνος είναι ελάχιστος οι ομάδες προσπαθούν να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένες πριν ξεκινήσουν τις δοκιμές εξέλιξης. Επιπλέον καθότι οι κανονισμοί είναι σταθεροί σε μεγάλο βαθμό δεν υπάρχουν στους περισσότερους τομείς μεγάλες διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι, οπότε η αξιοπιστία όλων είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Οι δοκιμές εξέλιξης ξεκίνησαν χτες, συνεχίζονται σήμερα και θα ολοκληρωθούν αύριο.  

 Διαβάστε επίσης:

Bentley: Σταματά σε 14 μήνες ο W12!

Ποια ήταν η πιο εμπορική μάρκα του Ομίλου Stellantis;