Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε την 3η νίκη της καριέρας του με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κέρδισε στη Μόντσα το 2019: Εκκίνησε και τερμάτισε 1ος χωρίς να χάσει το προβάδισμα σε καμία στιγμή. Παρά την τρομερή προσπάθεια του Φερστάπεν να τον περάσει μετά το 1ο πιτ στοπ. Οι δυό τους έδωσαν μεγάλη μάχη για 3 γύρους αλλάζοντας θέσεις μέχρι τη στιγμή που ο Ολλανδός μπλόκαρε τον εμπρός τροχό του. Αυτό του στέρησε τη δυνατότητα να συνεχίσει να διεκδικεί τη θέση.
Ο Πέρεζ εγκαταλείπει με πρόβλημα στην αντλία καυσίμου στον προτελευταίο γύρο.
Για τη Red Bull ο αγώνας έκρυβε δράμα στο τέλος καθώς εγκατέλειψαν και τα δυο μονοθέσια από πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου. Υπάρχει υποψία ότι ανέκυψε θέμα στην αντλία όταν το καύσιμο ελαχιστοποιήθηκε. Οι κακές γλώσσες έσπευσαν αμέσως να τονίσουν ότι άλλο RBPT άλλο Honda, αλλά η αλήθεια είναι πως οι Ιάπωνες θα κληθούν να επιλύσουν το πρόβλημα. Πάντως τους μόνους βαθμούς στην Αυστριακή εταιρεία έδωσε η Alpha Tauri του Τσουνόντα με την 8η θέση, καθώς το μονοθέσιο του Γκασλί έπιασε φωτιά 10 γύρους πριν το τέλος προκαλώντας την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό διατάραξε τον αγώνα, αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ο Λέκλερκ κράτησε με μαεστρία το προβάδισμα στην 1η στροφή.
Η εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα ως την 5η θέση ή για να είμαστε ακριβείς ο Πέρεζ έχασε προς ώρας τη θέση από το Χάμιλτον αλλά σύντομα την ανέκτησε. Πολύ άσχημα εκκίνησε ο Μπότας που βρέθηκε εκτός 10αδας. Ο Λεκλέρκ είχε την ταχύτητα να ανοίξει τη διαφορά από το Φερστάπεν, ο Σάινθ ακολουθούσε 3ος με μια διαφορά που μεγάλωνε μεν, ελεγχόμενα δε. Όλοι τους είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα (C3) της Pirelli. Στο 15ο γύρο ο Φερστάπεν μπήκε πριν το Λεκλέρκ στα πιτ ενώ είχαν διαφορά 3.5 sec.
To μπλοκάρισμα του Φερστάπεν έδωσε τέλος σε μια συναρπαστική μονομαχία.
Έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα και προσπάθησε να κάνει την παράκαμψη κινούμενος πιο γρήγορα. Στη Ferrari αντέδρασαν αμέσως τραβώντας μέσα το Λεκλέρκ στον επόμενο γύρο. Βγαίνοντας ο Μονεγάσκος είχε την Red Bull πίσω του. Ο Φερστάπεν τον πέρασε, ο Λεκλέρκ τον ξαναπέρασε και συνέχισαν να μάχονται ως τον 19ο γύρο που ο Ολλανδός έκανε λάθος μπλοκάροντας τον τροχό του στα φρένα για την 1η στροφή.
Μια τέτοια συναρπαστική μονομαχία δεν θα ήταν εφικτή πέρυσι, είναι ξεκάθαρο ότι πλέον οι οδηγοί μπορούν να πλησιάσουν περισσότερο και να δώσουν μάχη για θέση. Ειδικά σε μια πίστα όπως το Σακχίρ που οι γρήγορες καμπές μετά την 1η στροφή δεν επέτρεπαν να μείνεις κολλημένος πίσω απ’ αυτόν που προπορεύεται. Είδαμε πάρα πολλές μάχες για θέση, σε όλη τη σειρά των μονοθεσίων. Πολλές απ’ αυτές ήταν συναρπαστικές.
Ο Φερστάπεν προσπάθησε εκ νέου την παράκαμψη μέσα από τα πιτ στον 31ο γύρο, στο δεύτερο πιτ στοπ. Έβαλε τη μέση γόμα δεν κατάφερε όμως να βρεθεί ξανά σε απόσταση βολής. Ο Ολλανδός μπήκε ξανά για 3η φορά στα πιτ στον 44ο γύρο. Έβαλε και πάλι τη μαλακή γόμα και ενώ ψάχνονταν με κάποια «περίεργη» αίσθηση στο τιμόνι, ο Γκασλί είδε φωτιά στους καθρέπτες του. Η εγκατάλειψή του είχε ως αποτέλεσμα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας.
Στην επανεκκίνηση στον 51ο γύρο ο Λεκλέρκ έλεγξε την κατάσταση ενώ ο Σάινθ άρχισε να πιέζει το Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έμεινε τελικά στον 54ο γύρο και ο Πέρεζ είχε την ίδια τύχη στον 56ο γύρο. Ο Χάμιλτον επωφελήθηκε από την διπλή εγκατάλειψη των Red Bull και ανέβηκε στο βάθρο.
Πιο πίσω δόθηκε μεγάλη μάχη για θέσεις: Ο Μάγκνουσεν έφερε τη Haas στην 5η θέση, ο Ζου πήρε βαθμό στον πρώτο του αγώνα στη F1, ο Μπότας κατάφερε να επανέλθει μετά την κακή εκκίνηση, οι δυο Alpine βαθμολογήθηκαν. Άσχημη εικόνα για McLaren, Aston Martin, Williams όλα τα μονοθέσια με υβριδική μηχανή Mercedes ήταν εκτός ρυθμού. Κακός αγώνας και για τον Μικ Σουμάχερ είναι ξεκάθαρο πως πρέπει ν’ ανεβάσει απόδοση.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Η τελική κατάταξη του αγώνα. Οι Ferrari είχαν να κάνουν το 1-2 από τη Σιγκαπούρη του 2019 ήταν η τελευταία νίκη του Φέτελ για την κόκκινη ομάδα.
Ο Λεκλέρκ στις πρώτες του δηλώσεις τόνισε: «Είμαι χαρούμενος, ξέραμε πως είναι μεγάλη ευκαιρία για την ομάδα, έκαναν σπουδαία δουλειά και έφτιαξαν ένα εκπληκτικό μονοθέσιο. Πετύχαμε 1-2 σήμερα με τον Κάρλος, δεν υπάρχει καλύτερο, είναι απίστευτο επιστρέψαμε στην κορυφή». Ο Σάινθ συμπλήρωσε: «Η Ferrari επέστρεψε για τα καλά. Η σκληρή δουλειά ανταμείβεται και εδώ είμαστε. Δεν είχα το ρυθμό για να τον περάσω αλλά κατάφερα να διατηρηθώ και να πετύχουμε το 1-2 για την ομάδα». Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που ανέλπιστα βρέθηκε στο βάθρο συμπλήρωσε: «Συγχαρητήρια στη Ferrari, είναι ευχάριστο να τους βλέπω να πηγαίνουν και πάλι καλά. Ήταν δύσκολος αγώνας, είναι το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορούσαμε. Είμαι ευγνώμων για τους βαθμούς, η δουλειά στο εργοστάσιο είναι συνεχής, έχουμε ακόμη πολύ έδαφος να καλύψουμε».
Ο επόμενος αγώνας είναι το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (25-27/3) το GP της Σαουδικής Αραβίας στην καταπληκτική πίστα της Τζέντα.
Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Λέκλερκ με 26 βαθμούς και ακολουθούν Σάινθ με 18 και Χάμιλτον με 15. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών η Ferrari πήρε κεφάλι με 44 βαθμούς και ακολουθούν οι Mercedes με 27 και η Haas με 10 βαθμούς.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!