Χτες είδαμε ένα συγκλονιστικό αγώνα στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος και αυτό θα συνεχιστεί στα επόμενα GP.

Η F1 άλλαξε μορφή και αυτό οφείλετε σε δυο λόγους:

Στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών που περιόρισαν τους διαχύτες στο πίσω μέρος των μονοθεσίων και κατ’ επέκταση τους στροβιλισμούς που αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια όταν πλησίαζαν για να προσπεράσουν. Αυτό μειώθηκε και γι’ αυτό είδαμε τόσες μάχες χτες. Στα νέα πιο ανθεκτικά ελαστικά της Pirelli, που αντέχουν στις επαφές και διατηρούν σταθερή την απόδοσή τους για περισσότερους γύρους, οπότε οι οδηγοί μπορούν να πιέζουν πολύ στις μάχες για θέση.

Από το χθεσινό αγώνα υπάρχουν δυο θέματα που συζητιούνται έντονα:

Η στρατηγική της Mercedes: Ο Χάμιλτον μπήκε πιο νωρίς από το Φερστάπεν και στις δυο αλλαγές, πήρε κεφάλι και το διατήρησε αμυνόμενος, παρότι ο Ολλανδός με την σαφώς ταχύτερη Red Bull, τον πίεσε ασφυκτικά έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά (κατά 11 γύρους) στο φινάλε.  Χάρη και στη βοήθεια του Μπότας που καιροφυλακτούσε οι Γερμανοί κατάφεραν να στριμώξουν τον Ταύρο (αν ο Πέρεζ ήταν εκεί, όλα άλλαζαν) και να πάρουν τη νίκη παρότι υστερούσαν σε απόλυτη ταχύτητα. Αποθέωση της στρατηγικής ελαστικών και της απόλυτης οδήγησης στο όριο, στο δραματικό φινάλε. Ο Χάμιλτον έκανε ένα λάθος υπό πίεση μπλοκάροντας τους τροχούς στην στροφή 10, το οποίο ευτυχώς γι’ αυτόν, δεν το πλήρωσε.

Το δεύτερο θέμα είναι το λάθος του Φερστάπεν: Ο Ολλανδός είχε σημαντική υπεροχή σε ρυθμό. Αυτό φάνηκε ακόμη και από το τέλος του δεύτερου μέρους όπου μείωσε πολύ τη διαφορά του. Τέσσερις γύρους πριν το φινάλε ο Χάμιλτον με αφορμή την παρουσία μιας Alfa Romeo που ήταν ένα γύρο πίσω, έκανε μια ιδιοφυή προσποίηση στην στροφή 2. Έκοψε στιγμιαία, ανοίγοντας μια πόρτα στο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός όρμησε ως Ταύρος, βρέθηκε να πατά εκτός πίστας στην στροφή 4, απέκτησε προβάδισμα, το οποίο όφειλε να δώσει πίσω, όπως και έκανε αμέσως. Έχασε όμως το momentum. Με την ύστερη γνώση αν έκανε υπομονή με το DRS στο τέλος της ευθείας θα περνούσε καθαρά. Την πάτησε προσπαθώντας να αδράξει την ευκαιρία που τον «έστησε;» πανέξυπνα ο Βρετανός. Διευκρινίζω ότι άλλο «πάτησα στιγμιαία εκτός πίστας, για να πάω γρήγορα» και άλλο «κέρδισα θέση, πατώντας εκτός πίστας». Το πρώτο επισύρει παρατήρηση, το δεύτερο ποινή 5 ή 10 sec.

Η μάχη των δυο οδηγών για την πρώτη θέση και των υπολοίπων πιο πίσω για την δεκάδα ήταν συναρπαστική. Το θέαμα εξαιρετικά αναβαθμισμένο άφησε πολλές υποσχέσεις για τη συνέχεια.

 

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Το Grand Prix του Μπαχρέιν εξελίχθηκε σε μια πολύ έντονη μάχη στρατηγικής ελαστικών ανάμεσα στον οδηγό της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, που εκκίνησε από την pole και στον οδηγό της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον, που τελικά κέρδισε τον αγώνα. Το κατάφερε υπερασπιζόμενος το προβάδισμά του, παρότι είχε πιο χρησιμοποιημένα ελαστικά στο τέλος. Ο Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία μπαίνοντας πιο νωρίς στα πιτ. Ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε τα ελαστικά του που ήταν 11 γύρους πιο φρέσκα, στο τελευταίο μέρος. Αμφότεροι υιοθέτησαν στρατηγική δυο αλλαγών, αλλά διαφορετική ο καθένας.
  • Ο οδηγός της Mercedes, Βάλτερι Μπότας τερμάτισε 3ος, μετά από ένα επιπλέον πιτ στοπ στο τέλος. Εκεί έβαλε ένα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας για να πάρει τον ένα εξτρά βαθμό πρωταθλήματος για τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Ο Σέρτζιο Πέρεζ επίσης έκανε τρεις αλλαγές στο ντεμπούτο του με τη Red Bull. Τελικά τερμάτισε 5ος παρότι εκκίνησε τελευταίος από τα πιτ. Μόνο ένας ακόμη οδηγός έκανε τρεις στάσεις ο Γκασλί με την AlphaTauri γιατί είχε επαφή νωρίς στον αγώνα και υποχρεώθηκε σε πρώιμο, πρώτο πιτ στοπ. Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές τη μέρα του αγώνα σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες δοκιμών. Είχαμε δυνατό άνεμο, με  21 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.
  • Είδαμε διαφορετικές στρατηγικές στον γεμάτο δράση αγώνα, που μειώθηκε κατά ένα γύρο, μετά τον έξτρα γύρο σχηματισμού. Συνολικά καταγράφηκαν 5 διαφορετικές στρατηγικές στην τελική εξάδα.

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Έπαιξε καθοριστικό ρόλο, στην επιτυχία στο Μπαχρέιν καθώς οι Χάμιλτον, Φερστάπεν τη χρησιμοποίησαν στο τελευταίο, κρίσιμο μέρος. Η Mercedes και η Alpha Tauri ήταν οι μόνες ομάδες που είχαν φυλάξει δυο σετ σκληρής γόμας για τον αγώνα. Ο Hamilton συμπλήρωσε μ’ αυτή τη γόμα 28 γύρους στο τέλος, η οποία διατήρησε άριστη απόδοση ως το φινάλε.
  • MΕΣΗ C3: Αξιοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στην εκκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των τριών πρώτων. Ο Φερστάπεν χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα και στο μεσαίο μέρος, ενώ στη Mercedes προτίμησαν τη σκληρή. Η γόμα αυτή είχε λίγο πιο μικρή διαφορά από τη σκληρή, σε σχέση με τα δεδομένα που είχαμε καταγράψει στις ελεύθερες δοκιμές.
  • ΜΑΛΑΚΗ C4: Την είδαμε μόνο στο πρώτο μέρος του αγώνα, εννιά οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτή. Η φθορά της περιορίστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή και τις πιο χαμηλές θερμοκρασίες που βοήθησαν να μειωθεί η υπερθέρμανση.
BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN – MARCH 28: Sir Lewis Hamilton, Mercedes, 1st position, with his trophy during the Bahrain GP at Bahrain International Circuit on Sunday March 28, 2021 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

 “Η στρατηγική ελαστικών ήταν το καθοριστικό σημείο αυτού του συναρπαστικού αγώνα. Ο Χάμιλτον με τη Mercedes και τις δυο φορές σταμάτησε νωρίτερα από το Φερστάπεν με τη Red Bull. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να υποχρεωθεί σε μεγαλύτερο τελευταίο μέρος, το οποίο διαχειρίστηκε περίφημα. Οι τρεις γόμες συμπεριφέρθηκαν δυνατά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Φερστάπεν επίσης είχε ένα δυνατό δεύτερο μέρος με τη μέση γόμα. Είδαμε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές, πέντε από τους οδηγούς που τερμάτισαν χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες. Επίσης στην πρώτη πεντάδα υπήρξαν δυο οδηγοί που έκαναν τρεις αλλαγές.  Οι στρατηγικές επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα σετ ελαστικών που είχε ο κάθε οδηγός διαθέσιμα για τον αγώνα. Μια παρόμοια ιστορία είδαμε και στην Formula 2, με το νέο πρόγραμμα αγώνων, να δίνει έμφαση στη στρατηγική ελαστικών. Ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο αγώνων, στο Μπαχρέιν, σε όλες τις κατηγορίες».

Επόμενος αγώνας στις 18/4 στην Ίμολα.

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπαχρέιν: Επική μάχη, νίκη Χάμιλτον!