Ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί σήμερα καθώς εκκινεί από την 1η θέση. Μπορεί ο Λεκλέρκ να τον κοντράρει;

Επαληθεύτηκε πλήρως στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές η εικόνα που είχαμε στις δοκιμές εξέλιξης. H Red Bull έχει ένα προβάδισμα 1-2 δέκατα σ’ ένα γρήγορο γύρο και οι αναλύσεις δείχνουν πως αυτό φτάνει τα 4-5 δέκατα στο γύρο σε ρυθμό αγώνα. Δεδομένου ότι ο Πέρεζ είναι στη 2η θέση και ο Λεκλέρκ στην 3η αποκτά νόημα η απόφαση της Ferrari να μην κάνει 2η προσπάθεια στο Q3 ο Μονεγάσκος.

1

Αυτή η επιλογή είχε ως στόχο να εξοικονομηθεί ένα σετ μαλακής γόμας. Πράγματι αν δει κανείς τα διαθέσιμα σετ στον αγώνα ο Λεκλέρκ έχει ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας σε αντίθεση με τους Φερστάπεν, Πέρεζ και Σάινθ που βρίσκονται στις 2 πρώτες σειρές μαζί του.

Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει ξεκάθαρα τη δυναμική των δυο μονοθεσίων είναι οι τελικές ταχύτητες εκεί οι Ferrari έχουν ένα ελαφρύ προβάδισμα. Το οποίο το χάνουν στις στροφές, εκεί ξεκάθαρα οι Red Bull έχουν καλύτερο κράτημα. Το μεγάλο ερώτημα που βασανίζει τους επικεφαλής στρατηγικής των ομάδων αυτή τη στιγμή είναι αν θα ακολουθήσουν στρατηγική μιας ή δυο αλλαγών.

Ο αγώνας διαρκεί 57 γύρους και η Pirelli που ξεκινά την 13η σεζόν ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της F1, εκτιμά πως ταχύτερη στρατηγική θα είναι αυτή της μιας αλλαγής.

Εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και αλλαγή σε σκληρή. Ανάλογα με τα διαθέσιμα σετ ελαστικών μπορεί κάποιος να ξαναβάλει τη σκληρή ή τη μαλακή και να πάει ως το τέλος. Εναλλακτικές στρατηγικές μπορεί να είναι μαλακή/μέση/μαλακή ή μαλακή/σκληρή/μέση αλλά αυτές είναι πιο αργές επιλογές. Πάντως το τραχύ οδόστρωμα καθιστά δύσκολη την υιοθέτηση στρατηγικής μιας αλλαγής.

Max Verstappen –  Sergio Perez

Αξίζει να τονιστεί πως ο χρόνος που έδωσε στο Φερστάπεν την pole (1.29.708) είναι 8 δέκατα ταχύτερος απ’ την αντίστοιχη περσινή επίδοση. Με τις συνθήκες παρόμοιες και τη γόμα ίδια, είναι μια τάξη μεγέθους της βελτίωσης που έχει συντελεστεί από τις ομάδες στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων.

Ο Ολλανδός ανέφερε πως δεν ένιωθε άνετα στα ελεύθερα έκαναν μεγάλες αλλαγές στο σετάρισμα, προβληματιζόμενοι για το ποια κατεύθυνση πρέπει ν’ ακολουθήσουν προτού πάρουν τελικά απόφαση: «Πήγαμε προς μια κατεύθυνση, προς την αντίθετη, κάναμε συμβιβασμούς, είναι ασυνήθιστο. Καταφέραμε όμως να σημειώσουμε τις κορυφαίες επιδόσεις».

Πίσω από τους 4 οδηγούς των δυο κορυφαίων ομάδων εκκινούν τέσσερα μονοθέσια με υβριδική μηχανή Mercedes. Ο Αλόνσο μιλώντας για την επίδοση της Aston Martin έκανε λόγο για απίστευτο αποτέλεσμα και μονοθέσιο: «Ξεκινάμε με πολύ καλή βάση» τόνισε ο 41χρονος Ισπανός πρωταθλητής.

Ο Ράσελ που βρίσκεται ανάμεσα σε δυο πρωταθλητές τον Αλόνσο και το Χάμιλτον στοχεύει σε μια θέση στο βάθρο. Για να έρθει πιθανόν θα χρειαστεί κάποιο στραβοπάτημα εμπρός από τους πρωτοπόρους ή ένα αυτοκίνητο ασφαλείας την κατάλληλη στιγμή.

Ο Πέρεζ σημείωσε ότι περιμένει την Aston Martin να είναι πολύ δυνατή σε ρυθμό αγώνα. Βλέποντας τις τελικές ταχύτητες η Ferrari του Σάινθ με 326.6km/h είναι ταχύτερη και ακολουθούν στα 325km/h οι Πέρεζ, Λεκλέρκ. Ο Φερστάπεν είναι στα 323km/h ο Αλόνσο στα 320km/h. Πιο αργός όλων στα 316.6km/h ο ντε Βριες.

Σίγουρα ένας καθοριστικός παράγοντας θα είναι η φθορά των ελαστικών. Οι θεωρητικές αναλύσεις δείχνουν ότι Red Bull και Mercedes έχουν ένα ελαφρύ προβάδισμα έναντι των Ferrari και Aston Martin. Μένει όμως να δούμε τι θα γίνει και στην πράξη.

Ο αγώνας εκκινεί στις 17:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+. Από τις 16:15 ξεκινά το Formula 1 Show με καλεσμένο στο στούντιο τον οδηγό αγώνων Τζώρτζη Μαρκογιάννη. Ο Πάνος Σεϊτανίδης βρίσκεται στο Μπαχρέιν απ’ όπου θα συνδεθεί απευθείας με καλεσμένο τον διευθυντή μονοθεσίων FIA και συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη.

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν στην pole!

F1 Μπαχρέιν, ελεύθερα: Ταχύτερος ο Αλόνσο!