Η F1 ετοιμάζεται για δυο βραδινές παραστάσεις στην έρημο του Σακχίρ, ελπίζοντας να κερδίσει κάποιος το Χάμιλτον.
Με το βαθμολογικό ενδιαφέρον να έχει στραφεί στην μάχη της 3ης θέσης στους κατασκευαστές για την οποία ερίζουν: Racing Point 154β., McLaren 149β. Renault 136β. Ferrari 130β. η F1 ετοιμάζεται για την 15η φετινή παράσταση στην έρημο του Σακχίρ αυτή την Κυριακή 29/11. Την επόμενη Κυριακή 6/12 στην ίδια πίστα, αλλά σε άλλη πιο μικρή διαδρομή θα διεξαχθεί ο 16ος αγώνας του πρωταθλήματος.
To GP στο Μπαχρέιν διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 με νικητή τον άτυχο Μ.Σουμάχερ, μάλιστα προς τιμήν πήρε το όνομά του η πρώτη στροφή. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε συμβουλέψει τους οργανωτές στη φάση της κατασκευής της πίστας. Επιπλέον εκεί το 2010 ήταν ο πρώτος του αγώνας με τα χρώματα της Mercedes. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα από τους 22 οδηγούς που θα εκκινήσουν τον αγώνα την Κυριακή με τη δύση του ήλιου είναι ο Φέτελ (2012,2013, 2017,2018). Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει τρεις φορές (2014, 2015,2019) και την Κυριακή μπορεί να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Φέτελ. Φέτος θα γίνει GP για 16η φορά στο Μπαχρέιν.
Η διαμόρφωση της πίστας με τις μεγάλες ευθείες και τις αργές στροφές αποτελεί δυναμόμετρο για τις υβριδικές μηχανές. Ταυτόχρονα κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού γύρου στο Μπαχρέιν είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα αλλά και η αντοχή των φρένων. Δεδομένου ότι οι θερμοκρασίες θα πέφτουν όσο νυχτώνει, με τον αγώνα να έχει 57 γύρους και το οδόστρωμα να είναι τραχύ δεν αποκλείεται να δούμε ακραίες επιλογές στρατηγικής. Η πίστα στο Σακχίρ αποτέλεσε πολλάκις στο παρελθόν, επιλογή για δοκιμές εξέλιξης της F1, λόγω του εύκρατου κλίματος της περιοχής.
Ο θρύλος αναφέρει πως εκεί βρίσκονταν οι “Κήποι της Εδέμ” πρόκειται για ένα σύμπλεγμα νησιών στον Περσικό Κόλπο που όσο κι αν ακούγεται απίστευτο δεν έχει πετρέλαιο. Η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό και το εμπόριο. Εδώ και χρόνια στην πίστα έχει εγκατασταθεί ένα υπερσύγχρονο σύστημα προβολέων που επιτρέπει τη διεξαγωγή του αγώνα, βράδυ. Μια εύλογη επιλογή καθώς είναι πολύ πιο ανθρώπινο για τους θεατές αλλά και τους αγωνιζόμενους να βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο από το σούρουπο και μετά αποφεύγοντας τον καυτό ήλιο της ερήμου. Έχουν τοποθετηθεί 495 πυλώνες γύρω απ’ όλη την εγκατάσταση με ύψος από 10 – 45 μέτρα ανάλογο το σημείο.
Η εκκίνηση θα δοθεί το απόγευμα (σ.σ: 17:10 ώρα τοπική, 16:10 ώρα Ελλάδος) και ο τερματισμός θα γίνει το σούρουπο υπό το φως των προβολέων. Το οδόστρωμα της πίστας στο Μπαχρέιν είναι το πιο τραχύ που συναντούν οι ομάδες καθόλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αυτό επιβαρύνει την θερμική καταπόνηση και την πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση που υπάρχουν τα πίσω ελαστικά καταπονούνται περισσότερο και θέτουν τελικά το όριο. Το Μπαχρέιν είναι αρκετά απαιτητικό για τα ελαστικά ειδικά στην έξοδο των στροφών.
Εκεί όταν ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι για να επιταχύνει και το ελαστικό πασχίζει για πρόσφυση, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πέλματος φτάνει σε κρίσιμα όρια. Η αεροδυναμική απόδοση είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας καθότι υπάρχουν 4 ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300km/h. Οι ομάδες επιλέγουν μέσες κλίσεις στις αεροτομές όμως αυτό οδηγεί σε συμβιβασμό στην σταθερότητα στην είσοδο των στροφών και στο φρενάρισμα. Ως αποτέλεσμα έχουμε μπλοκαρίσματα τροχών και ζημιές στα ελαστικά. Στην πρώτη στροφή τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 315km/h στα 65km/h μέσα σε απόσταση 130 μέτρων, χρονικά σε 3 sec. Αυτό το φρενάρισμα φορτίζει τα ελαστικά με δυνάμεις της τάξεως των 4.5g.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
• Η Διεθνής πίστα του Bahrain θα φιλοξενήσει δυο διαφορετικές προκλήσεις σε δυο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα με την ίδια επιλογή ελαστικών: C2 ως P Zero λευκή σκληρή γόμα, C3 ως P Zero κίτρινη μέση γόμα και C4 ως P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.
• Η φετινή επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από την περσινή, όπου η πλειοψηφία των οδηγών είχε σταματήσει δυο φορές για αλλαγή ελαστικών στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Αυτό συνέβη γιατί οι οδηγοί είχαν επικεντρωθεί μόνο στις δυο πιο μαλακές γόμες από τις διαθέσιμες το 2019, καθώς αισθάνονταν ότι η C1 ήταν πολύ σκληρή. Η επιλογή πιο μαλακών γομών φέτος θα οδηγήσει στην χρήση και των τριών επιλογών.
• Ο αγώνας το πρώτο Σαββατοκύριακο, το Grand Prix του Μπαχρέιν θα διεξαχθεί στη συνήθη χάραξη της πίστας, σούρουπο. Το επόμενο Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί το Grand Prix του Σακχίρ, νύχτα. Θα γίνει σε μια διαφορετική πιο μικρή σε μήκος χάραξη, σε στυλ οβάλ με μόνο 11 στροφές. Αναμένεται ο χρόνος γύρου να είναι κάτω από ένα λεπτό. Ο αριθμός των 87 γύρων είναι και ο μεγαλύτερος της φετινής χρονιάς.
• Tα ελαστικά λοιπόν θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν δυο διαφορετικές προκλήσεις. Την τραχιά άσφαλτο, και την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα ειδικά στο Σακχίρ Grand Prix. Επιλέχθηκαν ελαστικά από το μέσο της γκάμας, για ν΄ ανταπεξέλθουν στις ποικίλες προκλήσεις.
• Στον πρώτο αγώνα το Grand Prix του Μπαχρέιν οι ομάδες θα λάβουν και δυο σετ ελαστικών του 2021. Θα είναι ένα δείγμα της γόμας C3, για να την δοκιμάσουν την Παρασκευή στα μονοθέσιά τους, πέρα από τα προβλεπόμενα σετ για το Σαββατοκύριακο (δυο σετ σκληρή, τρία σετ μέση και οχτώ σετ μαλακή γόμα). Μια παρόμοια ευκαιρία θα δοθεί στο FP2 στο φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι Grand Prix με ένα σετ ελαστικών γόμας C4 για κάθε οδηγό.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
• Είναι η πρώτη φορά που ο αγώνας στο Μπαχρέιν γίνεται τόσο αργά μέσα στη σεζόν. Βέβαια οι θερμοκρασίες είναι παρόμοιες στην αρχή και στο τέλος της χρονιάς. Λογικά τα στοιχεία από προηγούμενους αγώνες θα είναι αξιοποιήσιμα. Παραμένει ρίσκο ανεξάρτητα από την εποχή του χρόνου, η άμμος που φέρνει ο αέρας από την έρημο, αυτό λερώνει την επιφάνεια και μειώνει την πρόσφυση.
• Το Σακχίρ είναι μια πίστα με μέση καταπόνηση στα ελαστικά. Κύριο ρόλο παίζουν η πρόσφυση στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία είναι χαμηλά. Η μικρότερη γρήγορη διαδρομή των 3.543m της εξωτερικής πίστας θα είναι από τις πιο γρήγορες στη Formula 1. Η πρόβλεψη της μέσης ταχύτητας είναι στα 230km/h. Λογικά θα είναι λιγότερο απαιτητική από τα ελαστικά σε σχέση με την κανονική πίστα. Οι οδηγοί θα έχουν σκληρή δουλειά κατά τη διάρκεια του μικρού γύρου, θα υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό και αυτό θα περιπλέξει τη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών και των προσπερασμάτων.
• Υπάρχει διαφορετική προσέγγιση στις ελεύθερες δοκιμές του κάθε αγώνα. Για το Grand Prix του Μπαχρέιν, οι δυο από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών θα διεξαχθούν στη ζέστη της ημέρας, οπότε δεν αποτελούν σημείο αναφοράς για τις δοκιμές και τον αγώνα. Το ίδιο ισχύει και για το Grand Prix του Σακχίρ, ενώ επιπλέον πρόκειται όχι μόνο για νέα διαδρομή αλλά για τελείως διαφορετικό στυλ πίστας. Έτσι οι ομάδες θα χρειαστεί να συλλέξουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν για τα ελαστικά και τα μονοθέσια σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
«Θα ζήσουμε κάτι διαφορετικό κατά τη διάρκεια των δυο Σαββατοκύριακων στο Μπαχρέιν. Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα πρόκληση να είναι το Σακχίρ Grand Prix. Πρόκειται για μια πίστα που δε μοιάζει με καμία απ’ όσες έχουμε ήδη αγωνιστεί, παρότι κατά το ήμισυ είναι ίδια διαδρομή με την στάνταρ.
Έχουμε ήδη κάποια δεδομένα από τους προσομοιωτές, αλλά χρειάζεται να περιμένουμε ωσότου δούμε πραγματικά δεδομένα από τις ελεύθερες δοκιμές, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως την επίδραση στη φθορά, την πτώση απόδοσης λόγο υπερθέρμανσης των ελαστικών και εν συνεχεία να χαράξουμε στρατηγική.
Η επιλογή ελαστικών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι και αυτό διευρύνει τις ευκαιρίες όσον αφορά στη στρατηγική. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριημέρου, οι οδηγοί θα δοκιμάσουν τα ελαστικά του 2021, την Παρασκευή, τη γόμα C3. Έτσι θα έχουν μια πρώτη γεύση για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα χρονιά. Η Formula 2 επίσης επιστρέφει για τον τελευταίο γύρο της μαζί με την F1, με δυο αγώνες που θα κρίνουν τον τίτλο. Σ’ αυτούς τους αγώνες θα χρησιμοποιηθούν διαφορετικοί συνδυασμοί ελαστικών».
FORMULA 1 GULF AIR ΜΠΑΧΡΕΪΝ GRAND PRIX 2020
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση