Όσες φορές κι αν δω το συμβάν δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι βγήκε από κει μέσα ζωντανός άνθρωπος. 

Λίγες στροφές μετά την εκκίνηση στο GP του Μπαχρέιν ο Ρομέν Γκροζάν που οδηγούσε την Haas, είχε μια επαφή με την Alfa Tauri του Κβίατ, έχασε τον έλεγχο και γλιστρώντας με το πλάι έσκασε πάνω στην μπαριέρα με σχεδόν 200km/h. Το μονοθέσιο ζυγίζει 700kg. 

Ο οδηγός όπως μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία βρίσκεται μέσα σ’ ένα κουβούκλιο. Αυτό αποκαλείτε μπανιέρα, ή μονοκόκ σασί και είναι φτιαγμένο από ανθρακόνημα και εποξική ρητίνη. Για να πάρει την τελική του μορφή βρίσκεται βδομάδες στο φούρνο για να ψηθούν τα πολλαπλά του επίπεδα. Το ανθρακόνημα είναι το πιο ελαφρύ ανθεκτικό υλικό στον πλανήτη. Σκεφτείτε πως το μονοκόκ σασί δεν το τρυπάει ούτε οβίδα κανονιού. 

Το σώμα λοιπόν του οδηγού βρίσκεται προστατευμένο μέσα σ’ αυτό. 

Αξίζει να σταθούμε στην γωνία σύγκρουσης που είναι γύρω στις 45 μοίρες. Αυτή σε συνδυασμό με την ορμή του σώματος είχε σαν αποτέλεσμα την διάνοιξη της μπαριέρας Armco. 

Η μύτη του μονοθεσίου ανοίγει τη μπαριέρα σαν κονσερβοκούτι.

Φτάνοντας στο άνοιγμα του κόκπιτ το προστατευτικό Halo που ευτυχώς άντεξε, ανασηκώνει την μπαριέρα και την περνάει πάνω από το κεφάλι του οδηγού. 

Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως ο Γκροζάν ήταν πολέμιος του Halo όταν αυτό υιοθετήθηκε. Η στιγμιαία μέγιστη τιμή της επιβράδυνσης σύμφωνα με τη FIA ήταν 53g (το μονοθέσιο φέρει πιεζοηλεκτρικούς αισθητήρες που καταγράφουν τις επιβραδύνσεις και από 5g και πάνω, κάνουν προληπτικές εξετάσεις στους οδηγούς). 

Το πίσω μέρος του μονοθεσίου πίσω από τη μπανιέρα, φυσιολογικά έσπασε καθώς δεν είναι εξίσου ανθεκτικό. Στις δυο βίδες που συνδέουν τον κινητήρα με το σασί ασκήθηκε δύναμη 53gx500kg περίπου 26,5tn. 

Η διάτμηση έκοψε και το τεπόζιτο καυσίμου που είναι φτιαγμένο από Κέβλαρ και λάστιχο και να σημειωθεί περνάει βαλλιστικό έλεγχο! Δεν ξέρω αν ήταν η μπαταρία ή κάτι άλλο που ανέφλεξε το καύσιμο. Αναφλέγηκαν 110kg καυσίμου. Είναι θαύμα ότι ο Γκροζάν είχε τις αισθήσεις του και βγήκε αμέσως. Από το νοσοκομείο που μεταφέρθηκε δήλωσε πως το Halo του έσωσε τη ζωή. Έχει μόνο εγκαύματα στο πίσω μέρος των χεριών του. 

Φαντάζομαι την γυναίκα του Μάριον, η οποία ήταν συνάδελφός μας και ασχολούνταν με τη F1 προτού παντρευτεί τον Γκροζάν και αποκτήσουν 3 παιδιά. Φαντάζομαι την αγωνία της μέχρι να δούμε το πρώτο πλάνο ότι είναι καλά. 

Ο σκηνοθέτης έκανε περίπου 4 λεπτά για να μας δώσει αυτό το πλάνο από το ιατρικό αυτοκίνητο με το Γκροζάν και να σιγουρευτούμε ότι είναι ΟΚ. 

Ο Γκροζάν είχε ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή του από τη F1 στο τέλος της χρονιάς. Δεν ξέρω αν θα οδηγήσει ξανά. Το σίγουρο είναι πως έφταιγε για τη συγκεκριμένη σύγκρουση.