Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί έδωσαν πνοή στο θέαμα, είδαμε δεκάδες μάχες για θέση με αποκορύφωμα την μονομαχία Χάμιλτον – Φερστάπεν.

Χρόνια έχω να δω σε στεγνό οδόστρωμα, υπό κανονικές συνθήκες τόσες αμφίρροπες μάχες σε αγώνα. Πρέπει να πάμε πίσω στο 2012 και πάλι οι μάχες στην πίστα δεν ήταν τόσο κλειστές. Αισθάνομαι περήφανος γιατί ένας Έλληνας, ο Νίκος Τομπάζης τεχνικός υπεύθυνος της FIA για τα μονοθέσια, έχει βάλει το χέρι του. Οι αλλαγές στους φετινούς κανονισμούς, μείωσαν την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος των μονοθεσίων. Ειδικά στην περιοχή του διαχύτη στο πίσω μέρος, τέθηκαν περιορισμοί που μείωσαν την ένταση των στροβιλισμών και διευκόλυναν τις κλειστές μάχες των μονοθεσίων. Ως αποτέλεσμα σήμερα είδαμε δεκάδες μάχες, πολλά προσπεράσματα, αμφίρροπη εξέλιξη και κυρίως μια απίστευτη μάχη στρατηγικής αλλά και οδήγησης για τη νίκη.

Ο Φερστάπεν εκκινούσε από την pole και διατήρησε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή. Η εκκίνηση ήταν επεισοδιακή: Έμεινε ο Πέρεζ οπότε χρειάστηκε δεύτερος γύρος σχηματισμού, έχασε τον έλεγχο ο Μαζεπίν, οπότε βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας. Μετά έσπασε η πτέρυγα του Γκασλί είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν τέλος πάντων ο αγώνας βρήκε ρυθμό ο Φερστάπεν, διατηρούσε μια μικρή διαφορά από το Χάμιλτον. Ο Βρετανός μπήκε νωρίς στα πιτ στον 14ο γύρο επιχειρώντας να κινηθεί ταχύτερα με τα φρέσκα λάστιχα και να περάσει τον Ολλανδό όταν αυτός μπει για τη δική του αλλαγή (τακτική undercut).

Ο Φερστάπεν μπήκε 4 γύρους αργότερα στον 18ο γύρο, έχασε το προβάδισμα με διαφορά μάλιστα βρέθηκε 7 sec πίσω από το Χάμιλτον. Ο αγώνας εξελίχθηκε ομαλά με τον Ολλανδό να επιτίθεται και να μαζεύει τη διαφορά μετά τον 25ο γύρο. Ο Χάμιλτον αντέδρασε μπαίνοντας στα πιτ ξανά στον 29ο γύρο. Έτσι διατήρησε το προβάδισμα. Ο Βρετανός είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή στις δυο αλλαγές του. Ο Φερστάπεν έβαλε στην πρώτη αλλαγή μέση γόμα και στην δεύτερη που ήρθε 11 γύρους αργότερα στον 40στο. Εντωμεταξύ ο Χάμιλτον είχε ροκανίσει τη διαφορά και ξαναβρέθηκε μπροστά μετά το πιτ στοπ του Φερστάπεν. Απέμεναν 16 γύροι και τους χώριζαν 8 sec.

O Φερστάπεν πέρασε πατώντας εκτός και αμέσως μετά, ορθά, έδωσε πίσω τη θέση.

O Φερστάπεν άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά και έφτασε σε απόσταση βολής στον 50στο γύρο. Εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος φρενάρισμα του Χάμιλτον, κόλλησε πίσω του, και πέρασε πατώντας εκτός πίστας. Τίμια έδωσε αμέσως πίσω την θέση και συνέχισε να πιέζει. Ο Χάμιλτον αλάνθαστα κράτησε την 1η θέση και πανηγύρισε έξαλλα το πέσιμο της καρό σημαίας, έχοντας κολλημένο πίσω του το Φερστάπεν.

Στο πέσιμο της καρό σημαίας πανηγύριζε όλη η F1, για το θέαμα!

Μαζί τους πανηγυρίζει και όλη η F1, καθώς έχουμε επιτέλους για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή ένα ξεκίνημα που αφήνει υποσχέσεις για τη συνέχεια, με αμφίρροπη μάχη ανάμεσα σε δυο κορυφαίους οδηγούς. Μάχη δόθηκε και για τις πιο πίσω θέσεις με τον Μπότας να συμπληρώνει το βάθρο κάνοντας στο τέλος τον ταχύτερο γύρο. Ο Νόρις έδειξε τη δυναμική της McLaren, ο Πέρεζ από τελευταίους κατάφερε να δώσει στην ομάδα τους 10 βαθμούς της 5ης θέσης, και ο Λεκλέρκ αθόρυβα έφερε την αναβαθμισμένη Ferrari στην 6η θέση.

Ο Χάμιλτον μετά το τέλος του αγώνα τόνισε: «Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας. Μπήκα νωρίς στα πιτ, ήξερα ότι ήταν δύσκολο και έπρεπε να κάνω κάτι ιδιαίτερο. Κατάφερα να τον κρατήσω πίσω, είναι ένας από τους δυσκολότερους αγώνες που είχαμε εδώ και καιρό».

Από την πλευρά του ο Φερστάπεν συμπλήρωσε: «Υπάρχει θετική πλευρά είμαστε στη μάχη, πήραμε σημαντικούς βαθμούς». Ο Μπότας δήλωσε απογοητευμένος.

Επόμενος αγώνας το Ιταλικό GP στις 18/4.

Διαβάστε επίσης:

F1, Μπαχρέιν: Απρόβλεπτος αγώνας σήμερα!

F1 Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν στην pole!

Ημερολόγιο 2ης καραντίνας: 20η βδομάδα, 19 – 26/3