Πρέπει να πάει πίσω κανείς στο 2000 για να κατανοήσει το τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα. Όταν η Renault εξαγόραζε την βρετανική ομάδα της Toleman που είχε έδρα στο Έστον της Βρετανίας και την μετονόμαζε σε Renault. Εκεί έφτιαχνε τα σασί, τις μηχανές συνέχισε να τις φτιάχνει στο Βιρι Σατιγιόν στη Γαλλία παραδοσιακή έδρα της εταιρείας.
Η Renault κράτησε το Έστον ως το 2011 που μεταβίβασε την ομάδα στο Genii Capital (Lotus F1 Team). Τότε έγινε μια μεγάλη αστοχία τα θεμέλια της οποίας είχε βάλει, τα προηγούμενα χρόνια εφαρμόζοντας διαχωρισμούς, ο Φλάβιο Μπριατόρε.
Η τεχνολογία του KERS και του κιβωτίου ταχυτήτων που αναπτύσσονταν στο Έστον έμεινε εκεί παρά τις φωνές από το Βιρί Σατιγιόν. Μέχρι τότε λειτουργούσαν ως ένα.
Το Βιρί Σατιγιόν συνέχισε να δίνει V8 μοτέρ στη Red Bull που έπαιρνε τους τίτλους ως το 2013. Αλλά χωρίς την υβριδική τεχνολογία το 2014 με την αλλαγή στους κανονισμούς βρέθηκαν σε αδιέξοδο. Που το πλήρωσε και η Red Bull η οποία χρειάστηκε 8 χρόνια για να επανέλθει.
Από τότε μέχρι σήμερα η Renault έχει τις υποεδεέστερες υβριδικές μηχανές στο grid με πολλά προβλήματα απόδοσης και αξιοπιστίας. Αντιλαμβανόμενοι το αδιέξοδο οι Γάλλοι προσπάθησαν ν’ αντιδράσουν το 2016 ανακτώντας τις εγκαταστάσεις στο Έστον αλλά το παιχνίδι μετά από 3 χρόνια χωρίς εξέλιξη είχε χαθεί. Από τότε έως σήμερα είτε ως Renault, είτε ως Alpine η ομάδα ταλαιπωρείται και ταλαιπωρεί μετά την καταστροφική απόφαση του 2011.
Για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις προκαλεί ερωτηματικά η επιστροφή του Φλάβιο Μπιατόρε στα παλιά του λημέρια για να διαχειριστεί τις καταστάσεις που οι αποφάσεις και οι επιλογές του, πριν χρόνια, προκάλεσαν. Αξίζει εδώ να τονίσουμε πως η Renault ως κατασκευαστής κινητήρων έχει πάρει 169 νίκες σε 744 εκκινήσεις στη F1.
Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς το 2026 είναι μια λαμπρή ευκαιρία για ανατροπή στις ισορροπίες δυνάμεων.
Παρότι από το Βιρί Σατιγιόν υπήρχαν αντιδράσεις από τους εργαζόμενους που φώναζαν ότι είχαν έτοιμες τις νέες μηχανές σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2026 η διοίκηση έλαβε την αντίθετη απόφαση: Το εργοστάσιο μετασχηματίζεται σε “Hypertech” με παύση λειτουργίας του τμήματος της Formula 1 στο τέλος του επόμενου έτους.
Σύμφωνα με τις αλλαγές, η βάση του Βιρί Σατιγιόν – η οποία σχεδιάζει και κατασκευάζει κινητήρες από τότε που η μητρική εταιρεία της Alpine, η Renault, μπήκε στο άθλημα τη δεκαετία του 1970 – δεν θα παράγει υβριδικές μηχανές F1 μετά το 2025. Το Έστον θα συνεχίζει να φτιάχνει σασί για την ομάδα της Alpine στην F1 η οποία θα χρησιμοποιεί υβριδικές μηχανές Mercedes από το 2026.
Εν τω μεταξύ, το Βιρί Σατιγιόν αναμένεται να μετατραπεί σε “Hypertech Alpine”.Σε δήλωση της εταιρείας αυτό περιγράφεται ως ένα “νέο κέντρο τελευταίας τεχνολογίας” που “θα συγκεντρώσει μερικά από τα καλύτερα ταλέντα στον κόσμο για να συμβάλουν στην ανάπτυξη οχημάτων εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων και καινοτομιών σε τεχνολογίες αιχμής” για την Alpine και τον Όμιλο Renault.
Η Alpine δήλωσε ότι η διαδικασία διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των εργαζομένων που οδήγησε στις αλλαγές ήταν “παραγωγική”, με όλους τους εργαζόμενους που επηρεάζονται από το έργο μετασχηματισμού να έχουν μια νέα θέση εντός της Hypertech Alpine. Θα διατηρηθεί επίσης ένα τμήμα παρακολούθησης F1, με στόχο να μη χαθεί η γνώση και οι δεξιότητες των εργαζομένων.
Ο ερχομός του Μπιατόρε στην ομάδα συνδυάστηκε με νέο πρόσωπο τον Όλιβερ Όακς στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή. Κανείς δεν μακροημέρευσε τα τελευταία χρόνια σ’ αυτή τη θέση. Η Alpine βρίσκεται στην ένατη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών του 2024 έχοντας πάρει 13 βαθμούς σε 18 αγώνες.
Διαβάστε επίσης:
Ράλλυ Χιλής: Θρίαμβος Rovanperä – Toyota!
Λαμπερή βραδιά για την νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αντρέι Κέλιν: Η Βρετανία εμπλέκεται άμεσα πλέον στον πόλεμο της Ουκρανίας
- Trastor: Απέκτησε χαρτοφυλάκιο γραφείων από την Prodea έναντι €69,19 εκατ.
- ΗΠΑ: Επιδιώκει την πώληση του Google Chrome για να περιορίσει το μονοπώλιο
- Χρηματιστήριο: Νέα ιστορικά υψηλά η Τιτάν, πάρτι στην ΕΛΧΑ και την Ιντεάλ, ασανσέρ η Cener, παιχνίδια με την Αττικής