Δεν είμαι υπέρμαχος των αγώνων Sprint θεωρώ ότι μπερδεύουν το κοινό χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό.
Αντιλαμβάνομαι την επιθυμία των ανθρώπων της Liberty Media να ενισχύσουν την απήχηση του Σαββάτου και της Παρασκευής των Grand Prix τόσο σε επίπεδο θεατών (εισιτήρια) όσο και σε επίπεδο τηλεθεατών (τηλεοπτικά δικαιώματα). Όμως πλέον έχοντας την εμπειρία δυο ετών όσον αφορά στους αγώνες Sprint μπορώ με σιγουριά να πω ότι δεν προσφέρουν στο άθλημα. Πιθανώς κάποιοι αγώνες Sprint, όπως ο προηγούμενος στο Κατάρ, να προσφέρουν στο θέαμα. Στο άθλημα όμως όχι. Όπως είπε μετά τον αγώνα Sprint στις ΗΠΑ, ο νικητής Μαξ Φερστάπεν «αφαιρούν από την μαγεία της Κυριακής καθώς ο φίλαθλος έχει μια εικόνα του τι θα συμβεί».
Eκτός αυτού όμως υπάρχουν και θέματα τεχνικής φύσεως. Στο Όστιν ομάδες και οδηγοί είχαν μόλις 60 λεπτά στο FP1 για να επιβεβαιώσουν τα δεδομένα των προσομοιωτών. Κάποιοι όπως ο Στρολ έχασαν χρόνο λόγω προβλήματος στα φρένα, έτσι η Aston Martin δεν βρήκε ποτέ το σωστό σετάρισμα. Το Όστιν έχει πολλές ανομοιομορφίες ίσως τις περισσότερες που υπάρχουν σε αγώνα πρωταθλήματος. Για να αντιμετωπιστούν πρέπει να ανυψωθεί το μονοθέσιο. Ανυψώνοντάς το χάνεις απόδοση. Γι’ αυτό η Red Bull δεν είχε την υπεροχή που παρουσίαζε σε άλλους αγώνες. Οι Aston Martin και οι Haas είχαν λάθος σετάρισμα. Αναγκάστηκαν να το διορθώσουν ενώ τα μονοθέσια ήταν σε καθεστώς parc ferme (χωρίς να επιτρέπονται παρεμβάσεις/αλλαγές).
Εξ’ ου και εκκίνησαν από το pit lane στον κανονικό αγώνα. Αντίστοιχα Ferrari και Mercedes έκαναν λάθος στην απόσταση από το έδαφος με αποτέλεσμα να φθαρεί υπέρμετρα το κόντρα πλακέ που αποτελεί το κατώτατο σημείο αναφοράς. Ο κανονισμός προβλέπει, ότι πρέπει να έχει μετά το τέλος του αγώνα πάχος 10mm, αλλά αφήνει ανοχή 1 mm. Μετά το τέλος του αγώνα οι τεχνικοί της FIA μέτρησαν 4 μονοθέσια: των Χάμιλτον, Λεκλέρκ, Φερστάπεν και Νόρις. Βρήκαν παρανομία στα δυο πρώτα και τα μηδένισαν. Προφανώς κανείς δεν ήθελε να κλέψει το πρόβλημα ήταν στο σετάρισμα που δεν πρόλαβαν να κάνουν λόγω διαμόρφωσης Sprint. Θυμίζουμε ότι μετά τις ελεύθερες δοκιμές (1 περίοδο σε διαμόρφωση Sprint) δεν επιτρέπονται αλλαγές στις ρυθμίσεις των μονοθεσίων καθώς μπαίνουν σε καθεστώς parc ferme. Προφανώς αν μετρούσαν τα Ferrari τον Σάινθ και Ράσελ θα αναγκάζονταν να μηδενίσουν και αυτά. Είναι σαφές λοιπόν ότι το πρόγραμμα των αγώνων Sprint δημιουργεί προβλήματα χωρίς αντίστοιχα οφέλη. Καλό θα ήταν να επανεξεταστεί η υιοθέτησή του στο μέλλον.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Korinthian Foods: Από την τοπική παραγωγή στην εθνική αναγνώριση
- Είκοσι χρόνια επιτυχημένων επεμβάσεων στο υπερσύγχρονο Τμήμα Ακτινοχειρουργικής Εγκεφάλου Gamma Knife του νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ
- ΟΛΠ: Με σημαντικές δράσεις προσφοράς κορυφώνεται το ετήσιο μεγάλο πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας
- Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Motorway Company of the Year για 2η συνεχή χρονιά στα Mobility Awards 2024