Η Formula 1 έγραψε ιστορία καθώς είναι το πρώτο παγκόσμιας εμβέλειας αθλητικό γεγονός που εκκινεί εν μέσω πανδημίας.
Τα βλέμματα της παγκόσμιας αθλητικής κοινότητας ήταν στραμμένα στο Red Bull Ring αυτό το Σαββατοκύριακο. Η F1 έκανε πρεμιέρα, εφαρμόζοντας με επιτυχία τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τους κανόνες που οφείλει να τηρεί ένα άθλημα παγκόσμιας εμβέλειας. Άδειες οι κερκίδες, οι απολύτως απαραίτητοι στο grid, όλοι συνεχώς με μάσκες, ακόμη και οι οδηγοί την ώρα των δηλώσεων. Ναι άλλαξαν πολλά, απαραίτητο όμως για να διεξαχθούν με ασφάλεια οι αγώνες του πρωταθλήματος. Στη F1 φρόντισαν μάλιστα να δηλώσουν τη στήριξή τους στο αντιρατσιστικό κίνημα.

Στο αγωνιστικό μέρος ο πρώτος αγώνας ήταν ένας μονόλογος των Mercedes. Τα μαύρα βέλη, καθώς η γερμανική εταιρεία στηρίζει έμπρακτα το αντιρατσιστικό μήνυμα της F1, κυριάρχησαν με άνεση σε δοκιμές και αγώνα. Στις κατατακτήριες δοκιμές μάλιστα οι Μπότας και Χάμιλτον έκαναν το 1-2. Απογοήτευση για τη Ferrari που ήταν 9 δέκατα πιο αργή από πέρυσι στην ίδια πίστα. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τι έγινε με το DAS.
Σημειώστε ότι πρόκειται για ίδια πίστα, ίδια λάστιχα, ίδιους οδηγούς, παρόμοιες καιρικές συνθήκες. Το μόνο που άλλαξε ήταν το μονοθέσιο, προς το χειρότερο, δυστυχώς για τους κόκκινους. Καθότι σημαντικό έδαφος έχασαν και οι άλλες δυο ομάδες με υβριδική μηχανή Ferrari, δηλαδή οι Haas, Alfa Romeo τα σχόλια για το πόσο επηρέασε την απόδοσή των, η μυστική συμφωνία FIA – Ferrari για την υβριδική μηχανή έδιναν και έπαιρναν. Το σίγουρο είναι πως στο Μαρανέλο υπάρχει σοβαρό θέμα και προφανώς δεν δύναται να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις από την συμπτωματική 2η θέση του Λεκλέρκ στο βάθρο. Πράγμα που προς τιμήν του αναγνωρίζει ο Μονεγάσκος οδηγός τονίζοντας ότι δεν περίμενε τέτοια επίδοση.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις Mercedes να εκκινούν από την 1η θέση (Μπότας) αλλά και την 5η (Χάμιλτον). Οι αγωνοδίκες που αρχικά αθώωσαν το Βρετανό οδηγό για παρατυπία υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας στο Q3 εν τέλει μετά από ένσταση της Red Bull του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Αυτό ουδόλως πτόησε τον πρωταθλητή που σε λίγους γύρους είχε φτάσει 3ος πίσω από το Φερστάπεν. Η όποια ελπίδα για κάποια ανατροπή στον αγώνα βασίζονταν στην διαφορετική στρατηγική του Ολλανδού οδηγού που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα Δυστυχώς όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον 11ο γύρο με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά, που ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί.
Το χορό των εγκαταλείψεων συνέχισαν οι Ρικιάρντο (Renault), Στρολ (Racing Point), Μάγκνουσεν (Haas). Η εγκατάλειψη του τελευταίου μάλιστα οδήγησε στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 26ο γύρο. Όλοι οι οδηγοί έχοντας σαν σχέδιο τη στρατηγική του ενός πιτ στοπ έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία για να βάλουν τη σκληρή C2 γόμα της Pirelli. Ο μόνος που διαφοροποιήθηκε ήταν ο Σέρτζιο Πέρεζ (Racing Point) που έβαλε τη μαλακή γόμα.

Σ’ αυτό το σημείο ο αγώνας ήταν ένας μονόλογος των Mercedes, με τους Μπότας, Χάμιλτον να κοντράρονται για τη νίκη: “Αποφύγετε τα κερμπ γιατί τα χτυπήματα δημιουργούν πρόβλημα στους αισθητήρες του κιβωτίου” ήταν η εντολή από τα πιτ της Mercedes.

Η εγκατάλειψη του Ράσελ (Williams) έφερε το 2ο αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάποιοι οδηγοί όπως οι Λεκλέρκ, Νόρις, Άλμπον ρίσκαραν βάζοντας φρέσκα ελαστικά. Στη Mercedes άφησαν τους Μπότας και Χάμιλτον με την αργή σκληρή γόμα. Η επανεκκίνηση έφερε ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας γιατί έφυγε η εμπρός αριστερή ρόδα από την Alfa Romeo του Ράικονεν, η ομάδα πήρε ποινή 5 χιλιάδων ευρώ γι’ αυτό: «Είναι κρίμα να τελειώνει έτσι ο αγώνας και ενώ τα πράγματα έδειχναν να πηγαίνουν καλά για εμάς. Σε σχέση με τις κατατακτήριες κάναμε μεγάλη πρόοδο και είχαμε έναν καλό ρυθμό. Η έξοδος του Αυτοκινήτου Ασφαλείας μας κόστισε θέσεις, όμως είχα καινούργια ελαστικά και μπορούσα να παλέψω για βαθμούς. Δυστυχώς αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε. Όλα συνέβησαν πολύ ξαφνικά. Θα πρέπει να εξετάσουμε τι ακριβώς έγινε» είπε ο Ράικονεν.
Όταν ο αγώνας επανεκκίνησε στον 61ο γύρο, ο Άλμπον με φρέσκια μαλακή γόμα, επιτέθηκε στο Χάμιλτον και προσπάθησε να τον περάσει. Ακούμπησαν με αποτέλεσμα να κάνει τετακέ ο Ταϊλανδός. Οι αγωνοδίκες, καθώς η Red Bull ήταν μπροστά κατά 75%, θεώρησαν πως ο Χάμιλτον είχε υπαιτιότητα και του επέβαλαν ποινή 5 sec. Ο Άλμπον εγκατέλειψε λίγο αργότερα με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή ενώ ο Χάμιλτον τερμάτισε 2ος πίσω από το Μπότας. Εν τέλει κατετάγη 4ος λόγω της ποινής. Οι Λεκλέρκ και Νόρις που είχαν ρισκάρει αλλάζοντας ελαστικά για 2η φορά δικαιώθηκαν με μια θέση στο βάθρο. Αντίστοιχα η αλλαγή ελαστικών βοήθησε το Σάινθ να περάσει το Πέρεζ στο φινάλε και να δώσει τους επιπλέον 10 βαθμούς της 5ης θέσης στη McLaren. Η Βρετανική ομάδα για πρώτη φορά μετά από χρόνια ξεκίνησε με βάθρο και 26 βαθμούς συγκομιδή που την έφεραν στη 2η θέση της βαθμολογίας.

Για τον 20χρονο Νόρις ήταν η πρώτη του παρουσία στο βάθρο, βλέποντάς τον και στις κατατακτήριες δοκιμές να κατατάσσεται 4ος και να εκκινεί 3ος λόγω της ποινής του Χάμιλτον αναρωτιέται κανείς γιατί στη Ferrari διάλεξαν τον έτερο οδηγό της McLaren, Κάρλος Σάινθ, αντί του ταλαντούχου Βρετανού;

Το σίγουρο είναι πως στο Μαρανέλο πρέπει να πέσουν κεφάλια για να ορθοποδήσει η ομάδα. 9 δέκατα πιο αργό το μονοθέσιο μετά από ένα χρόνο εξέλιξης με τους κανονισμούς σταθερούς είναι κάτι πρωτάκουστο που δεν μαζεύεται με τη 2η θέση στο βάθρο.

Ο νικητής Βάλτερι Μπότας τόνισε: «Ο αγώνας είχε μεγάλη πίεση. Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, οκ αλλά στο δεύτερο σκέφτηκα ‘έλα τώρα, όχι πάλι’. Ο Λιούις είχε πολλές ευκαιρίες να πάρει το προβάδισμα αν έκανα έστω και ένα μικρό λάθος. Ήταν πραγματικά γρήγορος σήμερα, κατάφερα να κοντρολάρω τον αγώνα μου. Ξεκίνησα με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν».
Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών:
ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
• Ο οδηγός της Mercedes, Βάλτερι Μπότας κατάφερε να εκμεταλλευτεί την πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για ν’ αλλάξει από μαλακή σε σκληρή γόμα. Διατήρησε την πρώτη θέση στην κούρσα από την αρχή ως το τέλος και τερμάτισε πραγματοποιώντας μόνο μια αλλαγή, αυτή είχαμε προβλέψει θεωρητικά ως ταχύτερη στρατηγική. Από τους οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο, ήταν ο μόνος που έκανε μια αλλαγή.
• Μια δεύτερη, μεγαλύτερη σε διάρκεια, εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας οδήγησε σε δεύτερη σειρά πιτ στοπ, πριν τους τελευταίους γύρους του αγώνα. Ο Μπότας (όπως και ο έτερος οδηγός της ομάδας Λιούις Χάμιλτον) παρέμεινε στην πίστα, σε αντίθεση με τους περισσότερους αντιπάλους του που άλλαξαν εκ νέου ελαστικά.
• Η πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν στρατηγικό σημείο, εκεί όλοι οι οδηγοί έβαλαν σκληρά ελαστικά για το δεύτερο μέρος. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο οδηγός της Racing Point, Σέρτζιο Πέρεζ, που έβαλε τη μέση γόμα στο δεύτερο μέρος και τερμάτισε 6ος.
• Οι άλλοι δυο οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο, ο Σαρλ Λεκλέρκ της Ferrari και ο Λάντο Νόρις της McLaren, χρησιμοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες.
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
• ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς εκτός από τον Πέρεζ. Ήταν σημείο κλειδί για το δεύτερο μέρος που περιλάμβανε μεγάλο αριθμό γύρων. Ο οδηγός της Haas, Ρομέν Γκροζάν ήταν ο πρώτος που έβαλε τα σκληρά ελαστικά μετά από έξοδο που είχε νωρίς στον αγώνα.
• MEΣΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε στην εκκίνηση απ’ όλους τους οδηγούς που εκκινούσαν εκτός δεκάδος. Ήταν σημείο κλειδί στη διαφορετική στρατηγική που σχεδίασε ο Φερστάπεν. Μ’ αυτή τη γόμα ο οδηγός της McLaren, Λάντο Νόρις πέτυχε τον ταχύτερο γύρο προς το τέλος του αγώνα.
• ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο μέρος του αγώνα έως ότου το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε – βολικά – εντός του παραθύρου αλλαγής ελαστικών. Την είδαμε και στο τελευταίο μέρος του αγώνα μετά το τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας. Ορισμένοι οδηγοί προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την ταχύτητά της, για να κάνουν σπριντ στους τελευταίους γύρους.
Μάριο Ίσολα, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli: «Η στρατηγική αγώνα καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα αυτοκίνητα ασφαλείας. Όλες οι ομάδες αντέδρασαν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο αγώνας της μιας αλλαγής να γίνει τελικά αγώνας δυο αλλαγών για κάποιους οδηγούς. Υπήρχε πολύ δράση τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Οι τρεις γόμες απέδωσαν σύμφωνα με τις προσδοκίες μας παρότι υπήρξε, μια αναπάντεχα ευρεία, ποικιλία στρατηγικών. Συγχαρητήρια στο Νόρις της McLaren που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο στη Formula 1, σημειώνοντας ταυτόχρονα και τον ταχύτερο γύρο. Είναι μια πολύ δύσκολη αρχή της σεζόν για όλους μας, εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19. Το ξεκίνημα ήταν συναρπαστικό και θα το επαναλάβουμε σε μια βδομάδα».
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή (12/7) στην ίδια πίστα υπό τον τίτλο: Στυριακό GP. Με τέτοιο επεισοδιακό ξεκίνημα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχουμε τελείως διαφορετικό αγώνα την ερχόμενη Κυριακή.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Premia Properties: Με χαρτοφυλάκιο 494 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2024
- Το παρασκήνιο της συνάντησης Ζελένσκι με τον Αμερικανό ΥΠΟΙΚ, οι κρυφές συναντήσεις Αμερικανών και Ρώσων και το όχι της Ουγγαρίας για νέα βοήθεια στο Κίεβο
- Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΕΛΧΑ, ΕΥΡΩΒ, ΙΝΤΚΑ, ΟΠΑΠ
- Βασίλης Καλογήρου: Πού επικεντρώνεται αυτή την ώρα η ΕΛ.ΑΣ. – Τουλάχιστον μήνας για τις απαντήσεις από τις ιστολογικές εξετάσεις
