RED BULL RING, AUSTRIA – JUNE 30: George Russell, Mercedes-AMG F1 Team, 1st position, lifts the winners trophy during the Austrian GP at Red Bull Ring on Sunday June 30, 2024 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Απρόσμενη, άγρια μορφή πήρε το Αυστριακό GP το οποίο εξελίσσονταν βαρετά μετά από τρία απανωτά λάθη από την πλευρά της Red Bull και του Φερστάπεν. Λάθη που έφεραν το Νόρις στο διαχύτη της RB20 και του έδωσαν μια ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη.
Μια ευκαιρία που ο Βρετανός δεν εκμεταλλεύτηκε παρότι είχε τη δυναμική. Έτσι η νίκη πήγε στο Ράσελ που συμβιβασμένος με την 3η θέση στο βάθρο έκανε έναν ήσυχο αγώνα και ανέλπιστα βρέθηκε πρώτος μετά την σύγκρουση των δυο μονομάχων. Ο Βρετανός πήρε την 2η νίκη της καριέρας του, ανέλπιστα, καθώς η μονομαχία των Φερστάπεν – Νόρις έληξε με σύγκρουση.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φερστάπεν να στρίβει πρώτο, το Νόρις να ακολουθεί και τους Λεκλέρκ Πιάστρι να χτυπάνε στην πρώτη στροφή. Ο αγώνας του Μονεγάσκου καταστράφηκε από αυτή τη σύγκρουση καθώς έσπασε η εμπρός αεροτομή της Ferrari. Ο Φερστάπεν είχε την ταχύτητα να βγάλει τη McLaren του Νόρις από τη ζώνη DRS αμέσως και να φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας. Όλοι οι οδηγοί είχαν εκκινήσει με μέση γόμα. Ο Φερστάπεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 23ο γύρο ακολουθούμενος κατά πόδας από το Νόρις.
Έβαλε τη σκληρή γόμα όπως και ο Βρετανός. Μάλιστα ο Νόρις που πέτυχε το Φερστάπεν να βγαίνει διαμαρτυρήθηκε για επικίνδυνη απελευθέρωση της Red Bull. Οι αγωνοδίκες το είδαν, εκτίμησαν ότι δεν κινδύνευσε κάποιος και δεν επέβαλαν ποινή. Μετά την πρώτη αλλαγή ο Φερστάπεν είχε την ταχύτητα να ανοίξει τη διαφορά μέχρι τα 8 sec. Ο Ολλανδός μετά τον 45ο γύρο διαμαρτύρονταν για την κατάσταση των ελαστικών του, άργησαν να τον τραβήξουν μέσα στη Red Bull δίνοντας την ευκαιρία στο Νόρις να μαζέψει 1.5 sec. Στα πιτ οι μηχανικοί της ομάδας καθυστέρησαν γιατί μπλόκαρε το πίσω αριστερά μπουλόνι, χάθηκαν 4 sec και ο Νόρις που είχε μπει μαζί με το Φερστάπεν ξανά (51ος γύρος) βγήκε πίσω του στα 3 sec. Ο Φερστάπεν έκανε λάθος στα φρένα για την στροφή 4, μπλόκαρε τον εσωτερικό αφόρτιστο τροχό, βγήκε εκτός γραμμής αφήνοντας την RB20 να ξεθυμάνει και ο Νόρις άδραξε την ευκαιρία και κόλλησε πίσω του.
Ο Βρετανός είχε την ταχύτητα να περάσει αλλά δεν είχε την ωριμότητα. Ο Φερστάπεν στα όρια της νομιμότητας άλλαξε γραμμές και σημεία φρεναρίσματος, ο Νόρις έχασε την ψυχραιμία του, πατώντας εκτός πίστας. Πήρε προειδοποιητική ασπρόμαυρη σημαία αλλά δεν πτοήθηκε. Προσπάθησε στα φρένα για την στροφή 3 από την εσωτερική, μπλόκαρε πήγε ευθεία στον παράδρομο βρέθηκε μπροστά αλλά ως όφειλε έδωσε πίσω τη θέση στην 4. Έκανε το ίδιο εκτοπίζοντας το Φερστάπεν, ο Ολλανδός πήγε παράδρομο, αλλά δεν έδωσε πίσω τη θέση. Με τους παλμούς στο κόκκινο ο Νόρις επιτίθεται στον επόμενο γύρο πάλι στα φρένα για την 3 από την εξωτερική. Ο Φερστάπεν κάνει λίγο αριστερά, ακουμπούν και σκάνε τα λάστιχα και των δυο.
Ο Φερστάπεν καταφέρνει να φτάσει στα πιτ άλλαξε λάστιχα και τερμάτισε εν τέλει 5ος. Ο Νόρις υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη. Έτσι ο Ράσελ βρέθηκε ανέλπιστα στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ήταν η 2η νίκη στην καριέρα του. Δίπλα του ο Πιάστρι που εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της McLaren και ο Σάινθ που κινήθηκε αργά και σταθερά με τη Ferrari κατορθώνοντας να μείνει μπροστά από το Χάμιλτον.
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής τόνισε: «Απίστευτο! Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να το περιγράψω. Είχαμε έναν δύσκολο αγώνα στα αρχικά στάδια για να βεβαιωθούμε ότι θα κρατήσουμε την 3η θέση. Αυτό αποδείχθηκε καθοριστικό στο τέλος. Μπορούσα να δω ότι ο Μαξ και ο Λάντο έδιναν μεγάλη μάχη. Ήμασταν μόλις 10 δευτερόλεπτα πίσω τους, κάτι που είναι πραγματικά ενθαρρυντικό όσον αφορά τον ρυθμό. Ήξερα ότι υπήρχε πιθανότητα να συγκρουστούν, ακόμα κι αν ήταν μια μικρή πιθανότητα. Πρέπει να είσαι εκεί στο τέλος για να μαζέψεις τα κομμάτια και ακριβώς εκεί ήμασταν. Είμαι τόσο περήφανος που επιστρέφω στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η ομάδα έχει κάνει μια φανταστική δουλειά για να μας φέρει πιο κοντά στη μάχη. Έχουμε κάνει τόσα βήματα προόδου από την αρχή της σεζόν. Οι τελευταίοι αγώνες ήταν υπέροχοι και ελπίζουμε να έρθουν και άλλοι παρόμιοι. Δεν είναι μυστικό ότι ο Μαξ και ο Λάντο είναι λίγο ταχύτεροι αυτή τη στιγμή, αλλά τώρα μπαίνουμε σταθερά σε αυτή την τρίτη θέση. Είναι μια συναρπαστική στιγμή για εμάς, είμαστε σε καλή φάση και ανυπομονώ να πάω στον εντός έδρας αγώνα μου στο Σίλβερστον την επόμενη εβδομάδα και να δω τι μπορούμε να κάνουμε εκεί».
Οι αγωνοδίκες εξετάζοντας το συμβάν της σύγκρουσης βρήκαν υπαιτιότητα του Φερστάπεν και του επέβαλλαν ποινή 10 sec που προστέθηκε στο συνολικό χρόνο του Ολλανδού χωρίς αυτό ν’ αλλάξει τη θέση του στην κατάταξη. Μιλώντας για το συμβάν με το Νόρις ο Φερστάπεν υπεραμύνθηκε των επιλογών του: «Είχαμε μια μάχη σήμερα και ο Λάντο προσπάθησε να με προσπεράσει από την εξωτερική πλευρά. Αγγίξαμε τα πίσω λάστιχα και λόγω της πολύ υψηλής θερμοκρασίας τρύπησε αμέσως το λάστιχό μου. Από την πλευρά μου νομίζω πως ήταν μια περίεργη κίνηση, αλλά προφανώς θα μιλήσουμε γι’ αυτό. Ο σχεδιασμός της στροφής 3 μπορεί να δημιουργήσει τέτοια προβλήματα μερικές φορές και δεν είναι ποτέ ευχάριστο να συγκρουόμαστε. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί αυτή τη στιγμή την κύρια προτεραιότητά μου, καθώς πρέπει να εξετάσουμε τη συνολική μας απόδοση στον αγώνα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε με το μονοθέσιο. Ήταν πολύ δύσκολο να διαχειριστώ τα λάστιχα, το πρώτο μέρος δεν ήταν άσχημο και είχα ένα αρκετά άνετο προβάδισμα, το δεύτερο μέρος ήταν δύσκολο – νομίζω ότι μείναμε έξω λίγο παραπάνω και μετά υπήρχε το θέμα με το pit stop. Η συνολική απόδοση της ομάδας δεν ήταν αυτή που περιμέναμε και η στρατηγική δεν λειτούργησε τόσο καλά σε αυτή την περίπτωση. Ήταν κρίμα λόγω του προβαδίσματος που είχαμε. Υπάρχουν σίγουρα μερικά πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε ενόψει της επόμενης εβδομάδας και ελπίζουμε να μπορέσουμε να δουλέψουμε την απόδοση, τα λάστιχα και την ισορροπία».
Ο Νόρις όπως μαντεύετε είχε τελείως διαφορετική οπτική: «Πίστευα ότι ήταν ένας καλός αγώνας μέχρι τότε. Προφανώς ήμουν λίγο πίσω σε σύγκριση με τον Μαξ όσον αφορά τον γενικό ρυθμό, στο πρώτο και δεύτερο μέρος υπήρχε μια μικρή διαφορά. Αλλά έκαναν περισσότερα λάθη από εμάς. Έκαναν λάθος στο pit stop τους, κάτι σπάνιο για αυτούς, αλλά προφανώς λίγη πίεση από την πλευρά μας και άρχισαν τα λάθη. Έκανα έναν καλό αγώνα. Διατήρησα τον εαυτό μου στη μάχη όλη την ώρα. Ήταν εύκολο να κάνεις λάθη αλλά δύσκολο να οδηγήσεις λόγω των συνθηκών με τον άνεμο και τέτοια. Απλά νιώθω απογοήτευση. Πολλές ζημιές το αυτοκίνητο είναι κατεστραμμένο Έκανα ό,τι μπορούσα, έδωσα μια δίκαιη, μάχη στα όρια, με σεβασμό, αλλά δεν ήταν αυτό που πήρα πίσω. Δεν έκανα τίποτα λάθος – αυτός ήταν λάθος, οπότε αυτός πρέπει να απολογηθεί όχι εγώ».
Ο Φερστάπεν προφανώς έχει προκαλέσει τη σύγκρουση. Εξ’ ου και η ποινή των 10 sec από τους αγωνοδίκες. Προσπαθεί ακολουθώντας τις γνωστές οριακές του πρακτικές να αποφύγει το προσπέρασμα με κάθε τρόπο. Ο Νόρις έχει ακέραια την ευθύνη που πέφτει στην παγίδα του Ολλανδού και αντί να τον φέρει σε δύσκολη θέση από την εσωτερική στα φρένα για την 3, πάει να κάνει το απίθανο από την εξωτερική.
Επόμενος αγώνας την επόμενη εβδομάδα το Βρετανικό GP στην πίστα του Σίλβερστον. Η τελική κατάταξη σήμερα ήταν:
Μετά τη νίκη του Ράσελ η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Αντίστοιχα η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι: