Η πρεμιέρα έχει μια στιγμή που περιμένω μ’ ενδιαφέρον, την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών.

Είναι η στιγμή που πέφτουν οι μάσκες και έχεις μια πρώτη εικόνα για τις νέες ισορροπίες δυνάμεων.

1

Προφανώς McLaren, Ferrari, Mercedes και Red Bull θα βρίσκονται στις 8 πρώτες θέσεις της εκκίνησης. Μένει να δούμε τη σειρά και κυρίως τις διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς της ίδιας ομάδας.

Όσο μεγαλύτερες τόσο μεγαλύτερα τα θέματα που θα ανακύψουν. Αν για παράδειγμα ο Αντονέλι είναι ταχύτερος από το Ράσελ στη μάχη του χρονόμετρου, στη Mercedes θα πηγαίνουν τοίχο – τοίχο το Σαββατόβραδο.

Αν ο Λεκλέρκ ρίξει μισό δευτερόλεπτο στο Χάμιλτον θα πέσει γκρίνια μετά Ιταλικής μουσικής στη Σκουντερία. Αν ο τοπικός Πιάστρι παίρνοντας ώθηση από τους συμπατριώτες του, πάρει την pole, ο Νόρις θα ξεκινήσει με αρνητική ψυχολογία.

Μιλώντας σήμερα στη συνέντευξη Τύπου ο Πιάστρι ρωτήθηκε αν μπορεί να γίνει ο πρώτος Αυστραλός οδηγός που ανεβαίνει στο βάθρο στην πατρίδα του: «Δεν ξέρω. Θα δούμε. Ξέρω τι θέλετε να πω, για να βάλετε τίτλο στο θέμα, αλλά θα δούμε. Νομίζω, ξέρετε, ότι προφανώς κανείς δεν γνωρίζει  πραγματικά τι θα γίνει. Οι δοκιμές πήγαν αρκετά καλά, αλλά δεν ξέρεις πού βρίσκεται ο καθένας. Είμαστε αρκετά χαρούμενοι με το πώς πήγαν οι δοκιμές μας, αλλά όπως έχουμε πει, η Μελβούρνη είναι μια εντελώς διαφορετική πίστα από το Μπαχρέιν. Ο καιρός θα είναι διαφορετικός από το Μπαχρέιν και άστατος απ’ ό,τι φαίνεται. Οπότε θα είναι ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο, ελπίζουμε να είμαστε κάπου μπροστά. Αν είναι ακριβώς στην κορυφή, θα το μάθουμε το Σάββατο, νομίζω».

 

Spectators, Max Verstappen & Liam Lawson seen during Red Bull Fan Zone on the first stop of the FIA Formula One World Championship, in Melbourne, Australia on March 12, 2025. // Samuel Costin / Red Bull Content Pool // SI202503120022 // Usage for editorial use only //

Από την πλευρά του ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν ήταν πιο συγκρατημένος όταν ρωτήθηκε για τη δυναμική της Red Bull: «Θετική, υποθέτω. Δεν ξέρω. Υποθέτω ότι θα μάθουμε περισσότερα αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Στις δοκιμές βρήκαμε, μερικές περιοχές στις οποίες μπορούμε να βελτιωθούμε. Φυσικά υπάρχει βελτίωση από πέρυσι, αλλά νομίζω ότι το έχω ξαναπεί: υπάρχουν ακόμα πράγματα που θέλουμε να τα κάνουμε καλύτερα τώρα. Το Άλμπερτ Πάρκ είναι διαφορετική πίστα από το Μπαχρέιν. Οπότε, είναι αδύνατο να το γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή. Ξέρω ότι δεν είμαστε οι πιο γρήγοροι αυτή τη στιγμή, αλλά και πάλι, είναι μια πολύ μεγάλη σεζόν. Πολλά πράγματα μπορούν ν’ αλλάξουν πολύ γρήγορα στη F1».

 

Το 75ο πρωτάθλημα της Formula 1 εκκινεί από το Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στην Αυστραλία. Πρόκειται για διαδρομή που περιλαμβάνει δημόσιους δρόμους. Ο αγώνας στην πρωτεύουσα της Βικτώριας σηματοδοτεί την έναρξη μιας μακράς σεζόν 24GP, αυτός ο αριθμός ρεκόρ, επιτεύχθηκε για πρώτη φορά πέρυσι. Από σήμερα έως το Σαββατοκύριακο 5 έως 7 Δεκεμβρίου, η Formula 1 θα επισκεφθεί όλο το πλανήτη.

 

Για τον εναρκτήριο γύρο του 2025, επελέγησαν οι ίδιες γόμες με πέρυσι: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Ωστόσο, σε σύγκριση με πέρυσι, τα ελαστικά αυτά έχουν εξελιχθεί ως προς τα χαρακτηριστικά τους, τόσο σε δομή όσο και σε γόμα. Ο σκελετός έχει ενισχυθεί ελαφρώς για να αντέξει τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία που είναι πιθανό να δημιουργηθούν από την τελική έκδοση της τρέχουσας γενιάς μονοθεσίων. Όσον αφορά στις γόμες, η C3, η πιο δημοφιλής όσον αφορά στην ισορροπία και στην φθορά, είναι ουσιαστικά ίδια με την περσινή. Αντίθετα η C4 έχει τροποποιηθεί για να μειώσει την πιθανότητα δημιουργίας κόκκων στην επιφάνεια του πέλματος, καθώς και για να ελαχιστοποιήσει τη φθορά, κάτι που έχει εφαρμοστεί και στην C5 προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρήση της ως ελαστικό αγώνα. Πριν δύο εβδομάδες, στις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν, η C3 έκανε τη περισσότερη δουλειά, ολοκληρώνοντας πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής απόστασης. Οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν επομένως πολλά δεδομένα σχετικά με αυτό το ελαστικό, το οποίο είναι αρκετά παρόμοιο με το περσινό, αν και θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η επιφάνεια της πίστας του Σακχίρ έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτή που θα συναντήσουν στο Άλμπερτ Πάρκ, κάτι που εξηγεί γιατί στην Αυστραλία η C3 είναι η σκληρή γόμα, ενώ όταν το πρωτάθλημα φτάσει στο Μπαχρέιν, θα είναι η μαλακή γόμα.

 

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 12: Pirelli trackside branding during previews ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 12, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Sam Bagnall/Sutton Images)

Η επιφάνεια της πίστας δεν έχει αλλάξει από την ανανέωσή της το 2022 και δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή για τα ελαστικά. Η μόνη τροποποίηση στη διάταξη της πίστας, η οποία περιλαμβάνει τμήματα που αποτελούνται από δρόμους που συνήθως είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία, έχει γίνει στις στροφές 6 και 7, όπου έχουν τροποποιηθεί τα κιγκλιδώματα και τα κερμπ, ως προληπτικό μέτρο για να αποφευχθεί η επανάληψη ορισμένων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στο παρελθόν σε αυτό το τμήμα. Με μήκος 5.278 μέτρα, η πίστα συνδυάζει γρήγορες ευθείες με τεχνικές στροφές χαμηλής έως μέσης ταχύτητας και ορισμένα σημεία έντονου φρεναρίσματος. Υπάρχουν δυο σημεία ανίχνευσης για το DRS που ανοίγει σε 4 σημεία.

 

Großer Preis von Australien 2024 – Streckenkarte

Αυτή την εποχή η Αυστραλία αποχαιρετά το καλοκαίρι μπαίνοντας στο φθινόπωρο και ο καιρός μπορεί να είναι άστατος, με μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας από τη μια μέρα στην άλλη και τη βροχή που πιθανά θα κάνει την εμφάνισή της. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στο ντεμπούτο του νέου βρόχινου ελαστικού “Full Wet”: Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν ένα νέο σχέδιο πέλματος για τη μείωση της κίνησης των τοιχίων, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση. Η γόμα χρησιμοποιείται είναι πιο κοντά σε αυτή που βρίσκεται στο “Intermediate”, με στόχο ένα ευρύτερο παράθυρο λειτουργίας σε μεικτές συνθήκες. Θα υπάρχει πολλή δράση στην πίστα. Εκτός από τη Formula 1, τη Formula 2 και τη Formula 3, υπάρχουν γύροι του Porsche Carrera Cup και της σειράς Australian Supercars, έτσι ώστε κατά τη διάρκεια των ημερών να στρώνεται πολλή γόμα στο οδόστρωμα, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική αλλαγή στα επίπεδα πρόσφυσης.

 

MELBOURNE GRAND PRIX CIRCUIT, AUSTRALIA – APRIL 06: A general view of the pit straight during the Australian GP at Melbourne Grand Prix Circuit on Wednesday April 06, 2022 in Melbourne, Australia. (Photo by Carl Bingham / LAT Images)

Αυτό το Σαββατοκύριακο διεξάγεται η 39η έκδοση του Grand Prix της Αυστραλίας: οι 11 πρώτοι αγώνες, από το 1985 έως το 1995, πραγματοποιήθηκαν στην Αδελαΐδα. Έκτοτε ο αγώνας – από το 1996 και μετά – διεξάγεται στο Άλμπερτ Παρκ, με εξαίρεση το 2020 και το 2021, που δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας Covid-19. Η Αδελαΐδα ήταν παραδοσιακά ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς, ενώ η Μελβούρνη φιλοξενεί τον αγώνα νωρίς στη σεζόν. Συνήθως είναι ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν, όπως συμβαίνει και φέτος. Ο M. Σουμάχερ βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των νικητών όλων των εποχών στην Αυστραλία, με τέσσερις νίκες, ακολουθούμενος από τους Μπάτον και Φέτελ, ισόπαλους με τρεις. Άλλοι 20 οδηγοί έχουν κερδίσει στην Αυστραλία, καθιστώντας τον έναν από τους αγώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό διαφορετικών νικητών. Ωστόσο, μόνο 15 έχουν εκκινήσει από την pole position, με το Χάμιλτον να ηγείται με οκτώ, ακολουθούμενο από τον Σένα με έξι. Η McLaren και η Ferrari είναι οι πιο επιτυχημένες ομάδες, με 11 νίκες η καθεμία. Η Scuderia έχει κερδίσει δύο φορές τα τελευταία τρία χρόνια, το 2022 με το Λεκλέρκ και πέρυσι με τον Σάινθ, ενώ οι εν ενεργεία παγκόσμιοι πρωταθλητές δεν έχουν γευτεί τη νίκη στη Μελβούρνη από το 2012 τότε κέρδισε ο Μπάτον. Πετυχαίνοντας το 1 – 2, το 2024, η Ferrari είναι πλέον η ομάδα με τα περισσότερα τερματισμούς στο βάθρο (28), ξεπερνώντας τη McLaren (27).

 

Εκπομπές και απευθείας μεταδόσεις

Το Σάββατο 15 Μαρτίου, στις 15:00, η εκπομπή «Formula 1 Show», με παρουσιαστές τον Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, θα μεταδοθεί αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+, όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε, μεταξύ άλλων, την προεπισκόπηση του πρωταθλήματος, καθώς και τις αποκλειστικές δηλώσεις από το κόκκινο χαλί της Ο2 Αρένα για τη νέα σεζόν. Οι πρωταθλητές της McLaren Λάντο Νόρις, Όσκαρ Πιάστρι και Αντρέα Στέλλα, ο διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ, ο επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βολφ και το νέο της μεγάλο αστέρι Aντρέα Kίμι Αντονέλι, οδηγοί και διευθυντές των υπολοίπων ομάδων, αλλά και οδηγοί θρύλοι του σπορ, όπως ο Μίκα Χάκινεν, ο Νάιτζελ Μάνσελ και ο Σερ Τζάκι Στιούαρτ, μιλούν στην κάμερα του ΑΝΤ1+. Ακόμα, καλεσμένος στο στούντιο θα είναι ο οδηγός αγώνων NASCAR, Θωμά Κρασώνης. Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 05:00 το πρωί της Κυριακής μια ώρα πριν τον αγώνα, η απεσταλμένη του ΑΝΤ1 στο Άλμπερτ Παρκ, Μαρία Θωμά, θα μας μεταφέρει τον παλμό της πρεμιέρας του πρωταθλήματος. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα είναι στη θέση του οδηγού.

 

F1 Grand Prix Of Australia – Previews
Sport, Motorsport, Formula One Racing
MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 12: Lance Stroll of Canada and Aston Martin F1 Team walks the track with his team during previews ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 12, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Sutton – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 1ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+:

 

F1 FP1 14/3 03:30 ANT1+
F1 FP2 14/3 07:00 ANT1+
F2 Qualifying 14/3 08:30 ANT1+
F3 Sprint Race 15/3 02:15 ANT1+
F1 FP3 15/3 03:30 ANT1+
F2 Sprint Race 15/3 05:15 ANT1+
F1 Qualifying 15/3 07:00 ANT1+
F1 Formula 1 Show 15/3 15:00 ΑΝΤ1+
F3 Feature Race 16/3 00:00 ANT1+
F2 Feature Race 16/3 02:30 ANT1+
F1 Formula 1 Show 16/3 05:00 ΑΝΤ1
F1 Race 16/3 06:00 ΑΝΤ1, ANT1+
F1 Formula 1 Show 16/3 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

Διαβάστε επίσης:

F1: Ο Ράσελ προβλέπει μεγάλη διαφορά

F1: Ο Νόρις δε δέχεται τον τίτλο του φαβορί

F1: Αλλαγές στους κανονισμούς