Η σκόνη στο οδόστρωμα και η βροχή έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο στις ελεύθερες δοκιμές.

Δεν έμαθαν και πολλά πράγματα σήμερα οι οδηγοί μετά από δυο ώρες ελεύθερων δοκιμών καθώς οι συνθήκες απείχαν από το ιδανικό. Με τη θερμοκρασία στους 20 βαθμούς Κελσίου πριν πιάσει βροχή και στους 16 βαθμούς Κελσίου μετά η διαδρομή δεν προσφέρονταν για συμπεράσματα. Αρκετοί οδηγοί είχαν προβλήματα και εξόδους στο FP1 και χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις των οδηγών της Mercedes. Ο Χάμιλτον που ήταν 2ος στο FP1 βρέθηκε 13ος στο FP2 και ο Ράσελ που ήταν 9ος στο FP1 βρέθηκε 4ος στο FP2. Ο Χάμιλτον πήγε καλά στην πρώτη περίοδο και μετά αλλάζοντας ρυθμίσεις δεν ένιωθε άνετα ο Ράσελ το αντίθετο.


Σίγουρα η βροχή που ξεκίνησε 15 λεπτά μετά την έναρξη του FP2 επηρέασε την προσπάθεια των οδηγών και μείωσε τον αριθμό των γύρων: «Δε μαθαίνεις και πολλά σ’ αυτές τις μεικτές συνθήκες, καλύτερα να προφυλάξεις το μονοθέσιο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Χάμιλτον. Ο ταχύτερος χρόνος του Φερστάπεν (1:18.790) στο FP1 έγινε με τη μαλακή γόμα (C4) ενώ ο αντίστοιχος χρόνος του Αλόνσο (1:18.887) στο FP2 έγινε με τη μέση γόμα (C3). Πέρυσι ήταν διαθέσιμη η πιο μαλακή γόμα C5 φέτος δεν είναι. Ταχύτερος με τη σκληρή γόμα που λογικά θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς στον αγώνα ήταν ο Τζόρτζ Ράσελ με τη Mercedes στο FP2 (1.19.672). Στο FP1 παρατηρήθηκε μια ελαφριά μετατόπιση γόμας λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στη μαλακή και στη μέση γόμα (graining). Ο χρόνος για να πραγματοποιήσεις μια αλλαγή ελαστικών είναι στα 21 sec από τους πιο γρήγορους μέσα στη σεζόν καθώς το pit lane είναι μόλις 281m.


Εντύπωση προκάλεσε η έξοδος των Ferrari με τη μαλακή γόμα την ώρα που έπιασε η βροχή. Οι υπόλοιποι οδηγοί πήραν μια γεύση από μεικτές συνθήκες την πρώτη με τα φετινά μονοθέσια. Η συνέχεια προβλέπεται συναρπαστική καθώς ο καιρός βελτιώνεται αύριο με μικρή πιθανότητα βροχής, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι δε θα βρέξει την Κυριακή. Η FIA ανακοίνωσε συγκεκριμένες αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς σε συνέχεια όσων συνέβησαν μετά τη λήξη του αγώνα στη Σαουδική Αραβία:

1. Ενόσω εκτίεται χρονική ποινή δεν επιτρέπεται επαφή με το μονοθέσιο είτε φυσική είτε με εργαλεία (π.χ. γρύλοι).
2. Χρήση ανεμιστήρων επιτρέπεται αν δεν ακουμπούν στο μονοθέσιο
3. Φαρδαίνει κατά 20cm η οριοθετημένη περιοχή εκκίνησης κάθε μονοθεσίου.
4. Χάραξη κεντρικού άξονα στην οριοθετημένη περιοχή για διευκόλυνση των οδηγών.

MELBOURNE GRAND PRIX CIRCUIT, AUSTRALIA – MARCH 31: Fernando Alonso, Aston Martin AMR23 during the Australian GP at Melbourne Grand Prix Circuit on Friday March 31, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Lionel Ng / LAT Images)

Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των ελεύθερων δοκιμών ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν που ήταν ταχύτερος στο FP1 τόνισε: «Οι συνθήκες δεν ήταν καλές εκεί έξω σήμερα, είχαμε χαμηλή πρόσφυση και η άσφαλτος φαινόταν να γλιστράει. Ήταν πολύ δύσκολο να διατηρήσεις τα ελαστικά, στο παράθυρο λειτουργείας οπότε αντίστοιχα ήταν δύσκολο να πιέσεις αμέσως. Υπήρξαν αρκετές διακοπές με κόκκινες σημαίες, οπότε δεν μπήκαμε ποτέ πραγματικά σε ρυθμό. Ήταν δύσκολο να καταλάβουμε τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, καθώς δεν είχαμε ποτέ τα ελαστικά σε σωστή θερμοκρασία. Θα εξετάσουμε τα δεδομένα απόψε και θα δούμε τι πρέπει να κάνουμε αύριο. Οι συνθήκες θα είναι καλύτερες το Σαββατοκύριακο, οπότε θα επικεντρωθούμε στην οδήγηση».

Οι καλύτεροι χρόνοι στο FP1:
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Αλόνσο: «Ήταν μια καλή Παρασκευή για εμάς και χάρηκα που επέστρεψα στην Αυστραλία. Στο FP1 επικεντρωθήκαμε σε συγκεκριμένες δοκιμές και εκτελέσαμε ομαλά το πρόγραμμά μας. Το απόγευμα προφανώς επηρεάστηκε από τη βροχή, οπότε υπάρχει ακόμα λίγη δουλειά να γίνει αύριο. Πρέπει να μάθουμε περισσότερα για τα ελαστικά και το ρυθμό του μονοθεσίου υπό φορτίο δεν υπήρχε πολύς χρόνος για αυτό σήμερα. Μέχρι στιγμής όμως το μονοθέσιο φαίνεται να συμπεριφέρεται καλά. Η πρόβλεψη για αύριο φαίνεται στεγνή προς το παρόν».

Οι καλύτεροι χρόνοι στο FP2:
Από την πλευρά του ο τοπικός ήρωας Όσκαρ Πιάστρι που έχει γεννηθεί στη Μελβούρνη όχι μακριά από το Άλμπερτ Παρκ και οδήγησε για πρώτη φορά F1 στη συγκεκριμένη πίστα τόνισε: «Είναι υπέροχο που αγωνίζομαι εδώ στη Μελβούρνη και βλέπω όλους τους οπαδούς. Σημαντικές οι μεικτές συνθήκες στο FP2, καθώς ήταν η πρώτη φορά που έτρεχα με ενδιάμεσα ελαστικά, πολύ χρήσιμη εκμάθηση. Νομίζω ότι η πρώτη μέρα ήταν καλή και είμαστε σε ένα αξιοπρεπές σημείο για αύριο. Εκκρεμεί ακόμα προετοιμασία αλλά προσαρμόζομαι στην πίστα και συνηθίζω». Η Μελβούρνη προηγείται 8 ώρες της Αθήνας συνεπώς οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν στις 16:00 τοπική ώρα, δηλαδή στις 08:00 το πρωί του Σαββάτου ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+. Την ίδια ώρα, στις 08:00 ώρα Ελλάδος θα διεξαχθεί την Κυριακή το πρωί και το 3ο Grand Prix που θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+.


Στην εκπομπή «Formula 1 Show» θα ξεκινήσει μια ώρα νωρίτερα στις 07:00 σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ θα προβληθεί αφιέρωμα στον ταλαντούχο Αυστραλό οδηγό Όσκαρ Πιάστρι. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και Κώστας Λεώνης. Στην παρουσίαση των εκπομπών οι Τάκης Πουρναράκης-Πάνος Σεϊτανίδης, ενώ μαζί τους στο στούντιο η Μαρία Θωμά με την lifestyle προσέγγιση της F1!

ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

F3 Sprint race 1/4 02:45 ANT1+
F1 FP3 1/4 04:30 ANT1+
F2 Sprint race 1/4 06:20 ANT1+
F1 Qualifying 1/4 08:00 ANT1+
F3 Feature race 2/4 02:05 ANT1+
F2 Feature race 2/4 04:35 ANT1+
Formula 1 Show 2/4 07:00 ANT1, ANT1+
F1 Race 2/4 08:00 ANT1, ANT1+
Formula 1 Post-Race 2/4 Με τη λήξη του αγώνα ANT1+
MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 30: Daniel Ricciardo of Australia and Oracle Red Bull Racing poses for a photo with a Ford Mustang during previews ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 30, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) 

Ο Ρικιάρντο που φέτος είναι ο 3ος οδηγός της Red Bull οδήγησε μια ηλεκτρική Ford Mustang στην πίστα. Η Red Bull έχει ανακοινώσει συνεργασία με τη Ford από το 2026.

Διαβάστε επίσης:

GP Αυστραλίας: Στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μελβούρνης!