Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από τον αδόκητο χαμό του Τσάρλι Ουίτινγκ στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Από τότε το άθλημα ταλαιπωρείται χωρίς να έχει βρει ισορροπία στις αποφάσεις των αγωνοδικών, στην σταθερή εφαρμογή των κανονισμών και στις αποφάσεις του αλυτάρχη. Ο Μάικλ Μάσι αποτελεί παρελθόν μετά τα όσα συνέβησαν στο Άμπου Ντάμπι το 2021, ο αντικαταστάτης του Νιλς Βίτιχ τα πήγε πολύ άσχημα στη Σαουδική Αραβία πριν 15 μέρες αλλά ακόμη χειρότερα σήμερα. Πολλές παρεμβάσεις, αποφάσεις και ποινές δεν προάγουν το σπορ, έχω την αίσθηση ότι είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά και την υποψία πως αυτό δεν είναι τυχαίο αλλά απόρροια της έντασης που υπάρχει στις σχέσεις του προέδρου της FIA με τη Liberty Media: Παιχνίδια εξουσίας! Σ΄ αυτό το σημείο οφείλω να αναφέρω τα ονόματα των αγωνοδικών: Νις Σέτι, Λόκι Μπακλέιν, Ενρίκε Μπερνόλντι (οδηγός), Κρίστοφερ Μακ Μάχον (τοπικός). Σπάνια με απασχολούν τα ονόματα των διαιτητών αλλά σήμερα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.
Φάση 1: Ο Χάμιλτον περνάει το Φερστάπεν
Ο Βρετανός βούτηξε στην εσωτερική στη στροφή 3 μετά την εκκίνηση και ο Ολλανδός διαμαρτύρεται ότι τον ώθησε εκτός πίστας. Τόνισε πως έχασε τη θέση για να αποφύγει τη σύγκρουση. Οι αγωνοδίκες το θεώρησαν αγωνιστικό συμβάν.
Φάση 2: Ο Στρολ χτυπά τον Λεκλέρκ στην 3η στροφή μετά την εκκίνηση
Δεν εξέτασαν καν το συμβάν, θεώρησαν πως ο Καναδός δεν είχε που να πάει και αναγκάστηκε να πέσει πάνω στο Μονεγάσκο. Καμία ποινή.
Φάση 3: Έξοδος Άλμπον, πρώτη κόκκινη σημαία
Αρχικά έβγαλαν αυτοκίνητο ασφαλείας, μετά όμως διέκοψαν τον αγώνα για να καθαριστεί η διαδρομή από τα χαλίκια και τα θραύσματα που βρίσκονταν στο οδόστρωμα μετά την έξοδο του Ταϊλανδού με τη Williams. Ο Ράσελ δήλωσε απογοητευμένος από τη διακοπή και τόνισε πως σε πολύ χειρότερες καταστάσεις δεν είχε διακοπεί ο αγώνας.
Φάση 4: Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας
Έκλεισαν το pit lane γιατί στην έξοδό του, χωρίς να εμποδίζει σταμάτησε ο Ράσελ. Οι διαφορές μειώθηκαν.
Φάση 5: Έξοδος Μάγκνουσεν, δεύτερη κόκκινη σημαία
Δεύτερη κόκκινη σημαία 4 γύρους πριν το τέλος, και εκκίνηση εκ νέου από στάση για 3 γύρους. Με τα μονοθέσια άδεια από καύσιμα, σεταρισμένα για φορτίο και τα ελαστικά εκτός παραθύρου λειτουργίας η νέα εκκίνηση είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε δράμα.
Φάση 5: Σύγκρουση στην εκκίνηση, 3η κόκκινη σημαία
Ο αγώνας διακόπηκε ξανά καθώς χτύπησαν ο Σάινθ με τον Αλόνσο, ο Σάρτζαντ με τον ντε Βριες και οι Alpine μεταξύ των. Ο Σάινθ πήρε και ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί χτύπησε τον συμπατριώτη του. Το σκεπτικό ήταν ότι μετέφερε υψηλή ταχύτητα στη στροφή. Ο Ισπανός δυσκολεύτηκε να κρύψει την οργή και την απογοήτευσή του. Ο Γκασλί δεν πήρε τελικά ποινή καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν αγωνιστικό συμβάν η σύγκρουσή του με τον Οκόν.
Φάση 6: Ο αγώνας τερματίζει υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την κατάταξη του προηγούμενου γύρου για την 2η επανεκκίνηση. Αυτό προκάλεσε ένσταση από τη Haas που ήθελε να λάβουν υπόψη τους το σήμα GPS μετά τη 2η γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας. Απορρίφθηκε με το σκεπτικό ότι δεν ήταν απόλυτα ακριβής διαδικασία.
Ο σημερινός αγώνας ήταν ο πρώτος στην 73χρονη ιστορία του αθλήματος που είχε 3 διακοπές. Οι διαιτητές (αγωνοδίκες) έκλεψαν την παράσταση – αρνητικά – είναι χαρακτηριστικό ότι όλες οι ομάδες ενεπλάκησαν μαζί τους! Ακόμη και με τους οργανωτές τα έβαλαν επειδή μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, αλλά πριν από το βάθρο μπήκαν θεατές στην πίστα! Αναρωτιέμαι τι θα γίνει στη Μόντσα!
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1