F1 Αυστραλία: Η Ferrari στα χέρια του Μονεγάσκου πετούσε. Δεν τερμάτισαν Φερστάπεν και Σάινθ. Στο βάθρο ο Ράσελ πίσω από τον Πέρεζ.
O Λεκλέρκ βάζει πλώρη για τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Με δυο νίκες σε τρεις αγώνες και δεύτερη θέση στον άλλο, το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid και με όλη τη Ferrari πίσω του, ο Μονεγάσκος βρίσκεται σε ιδανική θέση.
Πόσο μάλλον τη στιγμή που στο εσωτερικό ο Σάινθ ξεκαθάρισε την κατάσταση μόνος του έχοντας ένα πολύ κακό Σαββατοκύριακο. O Ισπανός που εκκινούσε 9ος αποφάσισε να ρισκάρει με τη σκληρή γόμα. Αυτό οριοθέτησε την εκκίνησή του, έχασε θέσεις και μετά προσπαθώντας να ακολουθήσει το ρυθμό των υπολοίπων με μέση γόμα και ταυτόχρονα να φέρει τα ελαστικά του σε θερμοκρασία λειτουργίας έχασε τον έλεγχο στην είσοδο της στροφής 9 και κόλλησε στην αμμοπαγίδα στην έξοδο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας που οδήγησε την κούρσα ωσότου απομακρυνθεί η Ferrari. Έτσι ολοκληρώθηκε ένα πολύ κακό Σαββατοκύριακο για τον Ισπανό. Ο Σάινθ δεν έχασε μόνο έναν αγώνα καθώς ήταν η πρώτη του εγκατάλειψη, έχασε το εσωτερικό παιχνίδι ισορροπιών μέσα στη Ferrari. Πλέον ο Λεκλέρκ με τρεις συνεχείς παρουσίες στο βάθρο, οι δυο από αυτές με νίκες είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού στην Ιταλική ομάδα χωρίς να αμφισβητείται πλέον. Τεράστια υπόθεση για το Μονεγάσκο να έχει ξεκάθαρο status No 1.
Ο Σάινθ στάθηκε τυχερός που δεν χτύπησε κάποια Alfa Romeo στο διάβα του.
Ο Λεκλέρκ δεν είχε κανένα πρόβλημα στην επανεκκίνηση στον 7ο γύρο, άνοιξε αμέσως τη διαφορά και έβγαλε το Φερστάπεν από τη ζώνη DRS. Ήταν ξεκάθαρο πως ο Μονεγάσκος ήλεγχε το ρυθμό του αγώνα και η Red Bull δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει ή να ακολουθήσει. Ο Ολλανδός μπήκε στα πιτ στον 19ο γύρο και αυτό που έκανε εντύπωση ήταν ότι ο Πέρεζ τον ακολούθησε στον 21ο γύρο. Εδώ ήταν σαφές πως οι Red Bull δεν είχαν το ρυθμό για να διεκδικήσουν τον αγώνα, ούτε στόχευση να προβληματίσουν με στρατηγική το Λεκλέρκ καθώς η προσπάθειά τους οριοθετούνταν από τη φθορά των ελαστικών. Αυτό ήταν έντονα ορατό και μετέπειτα με τη σκληρή γόμα.
Την ίδια στιγμή πίσω τους οι Mercedes ακολουθούσαν σταθερά χωρίς να κοντράρουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι πιο εύκολα ο Χάμιλτον και μετά από μάχη ο Ράσελ άφησαν τον Πέρεζ να περάσει όταν βρέθηκε πίσω τους. Οι Λεκλέρκ και Χάμιλτον μπήκαν στα πιτ στον 23ο γύρο και έβαλαν τη σκληρή γόμα (C2). Ήταν ξεκάθαρο ότι μ’ αυτή θα πήγαιναν έως το τέλος, όπως και έγινε. Ο Φερστάπεν είχε καταφέρει στο μεταξύ να μειώσει τη διαφορά στα 4 sec από το Λεκλέρκ αλλά ο Μονεγάσκος άνετα την διεύρυνε εκ νέου. Εκείνη τη στιγμή έμεινε ο Φέτελ που έχασε τον έλεγχο μόνος του στην στροφή 4 και κοπάνησε στον τοίχο. Ο Γερμανός ήταν ντεφορμέ αυτό το Σαββατοκύριακο πιθανόν δεν είχε αναρρώσει ακόμη πλήρως καθώς έχασε τους δυο πρώτους αγώνες λόγω Covid 19.
Ο Ράσελ υπήρχε τυχερός καθώς εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία άλλαξε ελαστικά και πέρασε εμπρός από το Χάμιλτον αλλά και τον Πέρεζ. Βέβαια ο Μεξικάνος πίεσε και ξαναπέρασε μετά από λίγους γύρους. Στην επανεκκίνηση ο Ράσελ δέχτηκε πίεση από τον Αλόνσο που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και δεν μπήκε στα πιτ. Ήταν μια λάθος τακτική όπως αποδείχτηκε για τον Ισπανό που τελικά δεν μπόρεσε να βαθμολογηθεί. Αμέσως μετά την επανεκκίνηση άρχισαν να τον προσπερνούν ο ένας μετά τον άλλο οι Πέρεζ, Χάμιλτον. Φτάνοντας στον 33ο γύρο μόνο οι Αλόνσο. Μάγκνουσεν και Άλμπον είχαν μείνει με φθαρμένα σκληρά ελαστικά από την εκκίνηση. Απ’ αυτούς μόνο ο Άλμπον κατάφερε να βαθμολογηθεί. Σε αντίθεση με τον έτερο οδηγό της Alpine τον Εστέμπαν Οκόν που χωρίς να απειλήσει ή να απειληθεί έκανε έναν ήπιο αγώνα συλλέγοντας τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης. Έτσι έφτασε τους 20 βαθμούς έναντι 2 του Αλόνσο. Αν ο Ισπανός είχε καλύτερο αγώνα σήμερα η Alpine δε θα έχανε την 4η θέση στους κατασκευαστές από τη McLaren.
Στον 39ο γύρο σε σύνολο 58 αμέσως αφού πέτυχε ταχύτερο γύρο αγώνα, ο Φερστάπεν εγκατέλειψε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή που ίσως προκλήθηκε από διαρροή. Υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας οι Αλόνσο και Μάγκνουσεν μπήκαν στα πιτ αλλά το timing ήταν κακό αμφότεροι έχασαν πολλές θέσεις και βρέθηκαν εκτός βαθμών. Μπροστά ο Λεκλέρκ είχε φτάσει τη διαφορά στα 20sec καθώς ο Πέρεζ προσπαθούσε να αποφύγει αντίστοιχο πρόβλημα με του Φερστάπεν μειώνοντας το ρυθμό. Ο Ράσελ όλο χαρά καθώς είχε ανέβει εκ νέου 3ος και έβλεπε βάθρο. Κυρίως όμως έβλεπε το Χάμιλτον πίσω του. Ο Άλμπον μπήκε στα πιτ στον τελευταίο γύρο και έτσι κατάφερε να πάρει τον 1ο βαθμό της Williams τερματίζοντας 10ος. Μπροστά του τερμάτισαν οι Μπότας και Γκασλί προσφέροντας βαθμούς στις ομάδες του. Συνοψίζοντας είναι ξεκάθαρο πως οδηγοί όπως οι Λατίφι, Τσουνόντα δεν ανήκουν στη F1. Δε το χωράει ο νους ότι ο Όσκαρ Πιάστρι πρωταθλητής F2 πέρυσι παρακολουθούσε τον αγώνα από τα πιτ της Alpine και αυτοί οδηγούσαν.
Πέρεζ, Λεκλέρκ, Ράσελ στο βάθρο.
Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Λεκλέρκ που σημείωσε pole, νίκη, ταχύτερο γύρο αυτό το Σαββατοκύριακο δήλωσε: «Τι μονοθέσιο ήταν αυτό σήμερα. Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο ρυθμός αγώνα…ήμασταν εξαιρετικά δυνατοί, τα ελαστικά απέδιδαν άριστα. Είμαι τόσο χαρούμενος. Απίστευτο να κερδίζεις εδώ. Είμαστε μόλις στον τρίτο αγώνα, οπότε είναι δύσκολο να σκεφτούμε το πρωτάθλημα, αλλά έχουμε ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο και αξιόπιστο. Είναι υπέροχο να επιστρέφω σε αυτή τη θέση».
Από την πλευρά του ο Πέρεζ τόνισε: «Η εκκίνηση ήταν λίγο δύσκολη, ο Λιούις με πέρασε, φρέναρε αργά και είχε μια καλή στροφή 1. Το πρώτο μέρος ήταν κακό έχασε έδαφος, ήμασταν άτυχοι και χάσαμε τον Mαξ οπότε ανέβηκα 2ος». Ο Ράσελ με τη Mercedes συμπλήρωσε: «Ήμασταν λίγο τυχεροί σήμερα δύο φορές, αλλά θα το πάρουμε. Γίνεται πολύ σκληρή δουλειά για να επιστρέψουμε. Δεν πρόκειται να τα παρατήσουμε ποτέ, ήμασταν πολύ πίσω και όμως εδώ είμαστε, στο βάθρο. Αν κάποιος μπορεί, αυτός είναι η Mercedes».
Είναι αλήθεια πως οι εγκαταλείψεις των Σάινθ, Φερστάπεν έδωσαν τη δυνατότητα στο Ράσελ ν’ ανέβει στο βάθρο και αυτός άδραξε την ευκαιρία. Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Λεκλέρκ με 71 βαθμούς και ακολουθούν: Ράσελ με 37 βαθμούς, Σάινθ με 33 βαθμούς, Πέρεζ με 30 βαθμούς. Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Ferrari με 104 βαθμούς και ακολουθούν: Mercedes 65, Red Bull 55.
Επόμενος αγώνας το Πάσχα στην Εμίλια Ρομάνα στη θρυλική Ίμολα.