Ο Carlos Sainz κέρδισε στο Άλμπερτ Παρκ μετά την εγκατάλειψη του Verstappen.

Η σημερινή ήταν μια σπουδαία μέρα για τη Ferrari καθώς μετά από 2 χρόνια (από το Μπαχρέιν το 2022) οι κόκκινοι πέτυχαν το 1-2 μαζεύοντας συνολικά 44 βαθμούς καθώς ο Leclerc σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Η προηγούμενη εγκατάλειψη για το Max Verstappen ήταν επίσης πριν δυο χρόνια στην Αυστραλία. Από τότε ο Ολλανδός έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους αγώνες μέχρι σήμερα. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, τον βρήκε να διατηρεί την πρωτοπορία αλλά δεν μπόρεσε ν’ ανοίξει τη διαφορά του από το Sainz. Ο Ισπανός με τη Ferrari έμεινε κολλημένος πίσω του και πέρασε τη Red Bull στο δεύτερο γύρο. Ο Verstappen αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα στον πίσω δεξιά τροχό. Η δαγκάνα των φρένων έμεινε μαγκωμένη έτσι προκλήθηκε υπερθέρμανση και εν τέλει έκρηξη στην πλήμνη του τροχού.

O πρωταθλητής παρακολούθησε την συνέχεια του αγώνα από το pit wall και στις δηλώσεις του ήταν μετρημένος: «Ήμασταν άτυχοι σήμερα, μπορούμε να δούμε από τα μέχρι στιγμής δεδομένα ότι μόλις εκκίνησα το δεξί πίσω φρένο απλώς κόλλησε και μάγκωσε. Βασικά ήταν σαν να οδηγείς με το χειρόφρενο ανεβασμένο, οπότε, φυσικά, η θερμοκρασία συνέχιζε να αυξάνεται και μετά μπορούσα να δω να εμφανίζεται καπνός καθώς είχε πάρει φωτιά. Στην τρίτη στροφή, φρέναρα και έχασα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ένιωσα περίεργα τον πίσω άξονα, μετά στην 6η στροφή και στην έβδομη στροφή με επιβράδυνε. Η ομάδα θα διερευνήσει και θα δούμε αν υπάρχουν απαντήσεις, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν ελέγχονται. Είναι κρίμα το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό αλλά αυτά συμβαίνουν. Φυσικά, είμαι απογοητευμένος που δεν τερματίσαμε στον αγώνα καθώς είχαμε καλή ευκαιρία να κερδίσουμε. Ελπίζω να επιστρέψουμε πιο δυνατοί στη Suzuka».

Η εξέλιξη του αγώνα οριοθετήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την φθορά των ελαστικών. Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα αλλά και οι τρεις γόμες χρησιμοποιήθηκαν στο αρχικό grid: 14 οδηγοί έβαλαν μέση γόμα, τρεις (Hamilton, Ricciardo και Zhou) επέλεξαν τη μαλακή και δύο (Alonso και Hulkenberg) τη σκληρή. Όπως είχε προβλεφθεί, η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών από μέση σε σκληρή και ξανά σκληρή γόμα. Ο Ocon ήταν ο μόνος οδηγός που έκανε τρεις αλλαγές καθώς αναγκάστηκε να κάνει πολύ νωρίς το πρώτο pit stop για να αφαιρέσει μια ζελατίνα από τον αεραγωγό των φρένων.

 σκληρή γόμα C3 ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή στον αγώνα καθώς χρησιμοποιήθηκε για σχεδόν το 80% της απόστασης από τους 19 οδηγούς. Τα κομμάτια γόμας που έφευγαν από τα ελαστικά συνέχισαν να είναι ένας σημαντικός παράγοντας παρότι το οδόστρωμα ήταν πολύ πιο ζεστό από ό,τι τις προηγούμενες ημέρες (40 βαθμοί Κελσίου) και σε μια πίστα που κρατούσε καλύτερα.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Sainz δεν απειλήθηκε, κατάφερε να διαχειριστεί τη διαφορά του από την άλλη Ferrari και να πάρει την 3η νίκη της καριέρας του. Πίσω από τις Ferrari τερμάτισαν οι McLaren με το Norris να ανεβαίνει στο βάθρο. Ο Perez είχε χτυπήσει το πάτωμα της Red Bull με αποτέλεσμα να υστερεί σε απόδοση έτσι περιορίστηκε στην 5η θέση. Οι Alonso και Russel μονομαχούσαν για την 6η θέση στο τέλος και ο Βρετανός βγήκε και χτύπησε την Mercedes  στη στροφή 6. Φάνηκε σα να έκοψε απρόσμενα ο Alonso, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και επέβαλλαν ποινή 20 δευτερολέπτων στον Ισπανό για επικίνδυνη οδήγηση. Από τα δεδομένα της τηλεμετρίας φάνηκε ότι φρέναρε νωρίτερα από το σύνηθες, κατέβασε ταχύτητα και μετά επιτάχυνε εκ νέου. Με την ποινή ο Ισπανός έπεσε στην 8η θέση της κατάταξης, πίσω από τον Tsunoda. Η Mercedes του Russell αφού χτύπησε στα λάστιχα ακινητοποιήθηκε στο μέσο της πίστας χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί ο οδηγός. Ο ρυθμός αγώνα οριοθετήθηκε για 2η φορά με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και τερμάτισε υπό αυτό το καθεστώς. Η πρώτη φορά που είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην εγκατάλειψη του Hamilton από πρόβλημα στην υβριδική μηχανή.

Ο Carlos Sainz κέρδισε την πρώτη του νίκη από τη Σιγκαπούρη τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ ο Charles Leclerc, πήρε 19 βαθμούς χάρη στον επιπλέον πόντο για τον ταχύτερο γύρο αγώνα και πλέον είναι δεύτερος στη βαθμολογία με 47 βαθμούς. Πρώτος παρά την εγκατάλειψή του παραμένει ο Verstappen με 51 βαθμούς ενώ στην 3η θέση βρίσκεται ο Sergio Perez, με 46 βαθμούς. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η Red Bull παραμένει πρώτη με 97 βαθμούς η Ferrari ακολουθεί με 93 βαθμούς και η McLaren με 55 βαθμούς. Ήταν η τρίτη νίκη του Sainz και ο εικοστός τερματισμός της καριέρας του στο βάθρο, ενώ για την Ferrari ήταν η 244η νίκη και το 86ο 1-2. Ήταν επίσης η δεύτερη φορά που οι Sainz-Leclerc, έκαναν το 1-2 το πρώτο σημειώθηκε στο Grand Prix του Μπαχρέιν 2022 όταν πήραν την καρό σημαία με την αντίστροφη σειρά.

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής δήλωσε περιχαρής: «Ήταν ένας πολύ καλός αγώνας. Ένιωσα πολύ καλά εκεί έξω. Σωματικά, δεν ήταν το πιο εύκολο, αλλά ήμουν τυχερός που ήμουν λίγο πολύ μόνος μου. Μπορούσα να διαχειριστώ τον ρυθμό μου, να διαχειριστώ τα ελαστικά, να διαχειριστώ τα πάντα. Δεν ήταν δύσκολος αγώνας, είμαι πολύ χαρούμενος, πολύ περήφανος για την ομάδα. Κάναμε το 1-2 αυτό δείχνει ότι η σκληρή δουλειά αποδίδει. Η ζωή μερικές φορές είναι τρελή, αυτό που συνέβη στην αρχή της χρονιάς (η μεταγραφή του Hamilton), μετά το βάθρο στο Μπαχρέιν, μετά η σκωληκοειδής απόφυση, η επιστροφή, η νίκη… είναι ένα τρενάκι κρύο – ζέστη αλλά είμαι εξαιρετικά χαρούμενος.

Ένιωθα ότι μπορούσα να ακολουθήσω το Verstappen προσπάθησα να μπω σε ζώνη DRS. Στη συνέχεια έχασε το μονοθέσιο στη στροφή 3 μπόρεσα να πλησιάσω και να προσπαθήσω να προσπεράσω, και μόλις έμεινε πίσω άρχισε να παλεύει με τα φρένα και εγκατέλειψε. Είναι κρίμα γιατί πιστεύω ότι θα είχαμε έναν πολύ καλό αγώνα για τη νίκη. Είμαι χαρούμενος που πήρα τη νίκη είμαι χαρούμενος που επιστρέφω μ’ αυτό τον τρόπο. Με τον ρυθμό που είχα χθες ήξερα ότι θα μπορούσα να τα καταφέρω. Ειδικά όντας πρώτος με τη σωστή διαχείριση των ελαστικών, ένιωθα ότι μπορούσα να το κάνω. Προφανώς ο κίνδυνος ενός αυτοκινήτου ασφαλείας και μιας κόκκινης σημαίας εδώ ήταν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου, αλλά ευτυχώς ήταν ένας καθαρός αγώνας και δεν συνέβησαν πολλά». Ο Sainz είναι 4ος στη βαθμολογία με 40 βαθμούς.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Στον Alonso επιβλήθηκε ποινή 20 sec καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι έφταιγε για την έξοδο του Russel. Έτσι ο Ισπανός πέφτει στην 8η θέση της κατάταξης πίσω από τον  Tsunoda. Επόμενος αγώνας το GP της Ιαπωνίας στις 7/4. 

 

Διαβάστε επίσης:

Ουκρανία: Το Κίεβο ανακοίνωσε ότι έπληξε δύο ρωσικά πλοία στην Κριμαία

Κυβερνητικές πηγές: Η Δικαιοσύνη έχει στα χέρια της αυτούσιο το υλικό για τα Τέμπη

Τσακλόγλου: Την 1η Απριλίου, θα ισχύσει η 4η διαδοχική αύξηση του κατώτατου μισθού