Η F1 το 2019 ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα ως το 2030 ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της για βιώσιμη λειτουργία. Αυτό περιλαμβάνει όλους τους επιμέρους τομείς λειτουργίας: Ομάδες, Οργανωτές, Συνεργάτες, Προμηθευτές, Κανάλια που μεταδίδουν, τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου όλοι με τον τρόπο τους συμβάλλουν στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
Ειδικότερα η F1 εξελίσσει ένα 100% βιώσιμο καύσιμο που θα είναι διαθέσιμο από το 2026 για να χρησιμοποιηθεί στις υβριδικές μηχανές νέας γενιάς. Αυτό το καύσιμο θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί και σε όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής ανά τον πλανήτη. Απομένουν 8 χρόνια για το 2030 και η F1 θέλει να δείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει.
Η F1 αφού κατασκεύασε την πιο αποδοτική υβριδική μηχανή στον πλανήτη θέλει τώρα να δώσει τη λύση και με βιώσιμα καύσιμα 2ης γενιάς. Το 2026 θα χρησιμοποιεί 100% βιώσιμο καύσιμο στις νέες υβριδικές μηχανές που σχεδιάζονται τώρα. Το καύσιμο αυτό εξελίσσεται σε συνεργασία με την Aramco και τους κατασκευαστές υβριδικών μηχανών.
Όμως ας μην γελιόμαστε η καύση του αγωνιστικού καυσίμου προκαλεί λιγότερο από το 1% των εκπομπών ρύπων της, οπότε είναι ξεκάθαρο πως ο στόχος της ανάπτυξης του βιώσιμου καυσίμου είναι αυτό να επηρεάσει τις μεταφορές παγκοσμίως. Το καύσιμο εξελίσσεται ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε θερμικούς ή και υβριδικούς κινητήρες.
Για να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμα η F1 δημιούργησε κινητές μονάδες αναμετάδοσης των GP. Σχεδίασε ξανά τα κοντέινερ ώστε να πιάνουν λιγότερο χώρο. Τροφοδοτεί τα γραφεία της με ενέργεια από ΑΠΕ κατά 100%. Έχει τα τρία αστέρια πιστοποίησης της FIA για το ανθρακικό αποτύπωμα στα GP.
Όλοι οι οργανωτές αγώνων ασχολούνται μεθοδικά και σοβαρά με την κατανάλωση ενέργειας, με τα πλαστικά τα σκουπίδια και τις μεταφορές των φιλάθλων. Τα επόμενα βήματα θα αφορούν στον περιορισμό των μετακινήσεων κατά τη διάρκεια των GP, ώστε να μειωθούν αντίστοιχα οι εκπομπές ρύπων.
Διαβάστε επίσης: