Τα πρώτα δείγματα της SF24 είναι θετικά, τα προβλήματα αστάθειας στον άνεμο και υπέρμετρης φθοράς ελαστικών της SF23 λύθηκαν.

Συγκρατημένα χαμόγελα αισιοδοξίας στα πιτ της Ferrari μετά τις δυο πρώτες μέρες δοκιμών εξέλιξης στην πίστα του Σακχίρ και ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος το ερχόμενο Σάββατο 2/3 (απευθείας ΑΝΤ1+).

1

H ιταλική ομάδα ξεκίνησε καλά το 2022 όταν και εφαρμόστηκαν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα ισχύουν και του χρόνου.

Η συνέχεια όμως δεν ήταν ανάλογη καθώς το ταχύ κόκκινο μονοθέσιο αντιμετώπιζε διάφορα προβλήματα, αξιοπιστίας αλλά και σταθερότητας.

Το 2022 η ομάδα πήρε 4 νίκες, όμως με το μονοθέσιο του 2023 δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από μια νίκη στη Σιγκαπούρη, η οποία εν μέρει οφείλονταν και στη στρατηγική ευφυία του Sainz.

Ακόμη και έτσι όμως η Ferrari ήταν η μόνη ομάδα που κέρδισε την Red Bull πέρυσι.

F1 Ferrari

Η SF23 πήρε στα χέρια των Sainz, Leclerc επτά pole position, καθώς είχε την ταχύτητα αλλά δεν είχε τη διάρκεια: Παρουσίαζε ευπάθεια στον άνεμο και υπέρμετρη φθορά των ελαστικών. Αυτά τα προβλήματα προσπάθησαν να λύσουν οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας στο φετινό μονοθέσιο.

Χτες στις δοκιμές εξέλιξης ο Sainz επιχείρησε προσομοίωση αγώνα με 3 μέρη χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες γόμες.

Την ίδια ώρα επιχειρούσε αντίστοιχη προσομοίωση και ο Perez με την νέα Red Bull και οι χρόνοι ήταν ενδεικτικοί πως πρόκειται για μια αμφίρροπη μάχη.

Ο Sainz ήταν ξεκάθαρος στις δηλώσεις του ότι η Ferrari επηρεάζεται πολύ λιγότερο από τον άνεμο, ο οποίος ήταν έντονος στο Σακχίρ χτες. Αυτό το πέτυχαν οι κόκκινοι αλλάζοντας το σχέδιο του μονοθεσίου.

Η σταθερότητα δίνει στους οδηγούς καλύτερη αίσθηση και μπορούν να πιέσουν περισσότερο ώστε να βρουν τα όρια του μονοθεσίου.

Enrique Cardile
Enrique Cardile

Μιλώντας σχετικά ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Enrique Cardile τόνισε: «Η ευαισθησία στον άνεμο οφείλονταν στη μορφοποίηση του αέρα. Όσο μεγαλύτερες είναι οι μετατοπίσεις ενός μονοθεσίου γύρω από τον κατακόρυφο άξονα τόσο χάνεις σε αεροδυναμική απόδοση. Αυτό σχετίζεται αντιστρόφως ανάλογα με τη φθορά των ελαστικών. Χρειάζεται μια χρυσή τομή πόσο θα χάσεις. Όσο λιγότερο χάνεις σε μετατοπίσεις τόσο υποφέρεις από τον άνεμο.

Επίσης δημιουργείται μια ανασφάλεια στον οδηγό που δεν ξέρει ακριβώς πότε ο άνεμος θα τον αποσταθεροποιήσει. Εμείς υλοποιήσαμε τεχνικά αυτό που ζητούσαν οι οδηγοί. Τώρα είναι για αυτούς πιο εύκολο να πιέσουν οριακά. Είναι σημαντικό ότι επιβεβαιώνονται τα δεδομένα της αεροσήραγγας.

Η νέα Ferrari δεν έχει ευμεγέθη αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά ένα μεγάλο κανάλι στο πλάι κάτω από τα ψυγεία τα οποία απέκτησαν διαφορετική κλίση και θέση. Έτσι δημιουργείται ένα κεντρικό ρεύμα αέρα προς τα πίσω που αποκλείει τις αναδεύσεις. Μένει να δούμε πως θα μεταφραστεί όλο αυτό σε σταθερότητα στο ρυθμό αγώνα και σε φθορά των ελαστικών.

F1 Ferrari

Η νέα Ferrari SF24 έχει ένα μεγάλο πλευρικό κανάλι κάτω από τα ψυγεία, που δημιουργεί ένα συμπαγές ρεύμα αέρα προς τα πίσω μειώνοντας τους τοπικούς στροβιλισμούς. Έτσι παραμένει σταθερή η απόδοση του σχήματος και η ουρά στις γρήγορες καμπές.

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπαχρέιν, 2η μέρα δοκιμών: Όλα στο κόκκινο!

O πόλεμος των Ανιέλι: O εκλεκτός κληρονόμος και η 20ετής διαμάχη με τη μητέρα του

F1: Τα μυστικά της νέας Ferrari!