Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί αλλάζουν τη μορφή των μονοθεσίων με στόχο ν’ αλλάξουν τη μορφή του αθλήματος.
Επικεφαλής σχεδιασμού των αλλαγών στη F1 είναι ο συμπατριώτης μας Νικόλας Τομπάζης. Στόχος τους να ελεγχθεί το κόστος και να βελτιωθεί το θέαμα. Για να επιτευχθεί το δεύτερο πρέπει να μπορεί το μονοθέσιο που έπεται να πλησιάσει πολύ κοντά στο προπορευόμενο, ώστε να είναι εφικτά τα προσπεράσματα σε αρκετά σημεία.
Τα περσινά μονοθέσια της F1 επηρεάζονται πολύ πλησιάζοντας το προπορευόμενο, σε απόσταση 10m είχαν χάσει το 50% της αεροδυναμικής τους απόδοσης. Με την αλλαγή του σχήματος αυτό θα μειωθεί στο 20% στα 10m. Αν στην αρχή της χρονιάς παρουσιαστούν ευφάνταστες λύσεις που απομακρύνουν απ’ αυτό το στόχο θα υπάρξουν οι αντίστοιχες προσαρμογές στους τεχνικούς κανονισμούς.
Βασική σχεδιαστική φιλοσοφία είναι να μειωθεί η αποτελεσματικότητα της εμπρός πτέρυγας και το μεγαλύτερο μέρος της απόδοσης να προέρχεται από το σώμα του μονοθεσίου και τη διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω από αυτό. Πάνω από το μονοθέσιο ο αέρας θα επιβραδύνεται, κάτω απ’ αυτό θα επιταχύνεται και θα δημιουργείται ένα διαφορικό πίεσης, που θα πιέζει το μονοθέσιο προς τα κάτω.
Επιπλέον ο αέρας που διαφεύγει από την πίσω αεροτομή θα διευθύνεται προς τα πάνω για να μην αποσταθεροποιεί το μονοθέσιο που ακολουθεί. Το Drag Reduction System, το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής παραμένει για το 2022, αλλά ο στόχος είναι να καταργηθεί εφόσον πετύχουν οι αλλαγές. Το μεταξόνιο περιορίστηκε στα 3.6m φέτος η Mercedes W12 ήταν στα 3,725m.
Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι:
- Πάγωμα της εξέλιξης των υβριδικών μηχανών για τα επόμενα τρία χρόνια. Θα χρησιμοποιούνται βιοκαύσιμα 2ης γενιάς Ε10 σε ποσοστό 10%.
- Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος αυξάνεται στα 790kg ήτοι 40kg περισσότερο. Το 2009 ήταν 595kg.
- Τα ελαστικά γίνονται 18 ιντσών
- Η αεροδυναμική απόδοση μειώνεται και θα προέρχεται περισσότερο από το σώμα του μονοθεσίου και όχι από τα φτερά.
Τα ελαστικά 18 ιντσών θα είναι πιο βαριά κατά 2.5kg τα εμπρός και κατά 3kg τα πίσω. Αυτό θα δυσκολέψει τους μηχανικούς στα πιτ στοπ. Επίσης η χαμηλότερη θερμοκρασία των ηλεκτρικών κουβερτών (70 βαθμούς Κελσίου) θα παίξει ρόλο στην προθέρμανση των ελαστικών.
Το πρόγραμμα φέτος περιλαμβάνει 23 αγώνες.
Ομάδες – οδηγοί
- Mercedes Χάμιλτον, Ράσελ
- Red Bull Φερστάπεν, Πέρεζ
- Ferrari Σάινθ, Λεκλέρκ
- McLaren Νόρις, Ρικιάρντο
- Alpine Aλόνσο, Οκόν
- Alpha Tauri Γκασλί, Τσουνότα
- Aston Martin Φέτελ, Στρολ
- Williams Λατίφι, Άλμπον
- Alfa Romeo Μπότας, Ζου
- Haas Σουμάχερ, Μαζέπιν
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ